Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@16:06:32 GMT

سوریه خواستار مشارکت جهانی در بازسازی آثار باستانی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۷۱۹

وزیر گردشگری سوریه خواستار مشارکت جهانی در بازسازی آثار باستانی این کشور شد. آفتاب‌‌نیوز : «محمد رامی رضوان مرتینی» وزیر گردشگری سوریه از کشورها و سازمان های بین المللی خواست تا در قالب سازمان جهانی یونسکو برای بازسازی آثار تاریخی و باستانی سوریه وارد این کشور شوند.
وی با بیان این مطلب افزود: دولت سوریه فهرستی از آثار باستانی را با همکاری سازمان های بین المللی تهیه کرده و نماینده یونسکو نیز در این کشور به ویژه در شهر حلب حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر گردشگری سوریه خاطرنشان کرد: از همه می خواهیم که تحت نظارت سازمان یونسکو برای بازسازی آثار باستانی سوریه مشارکت کنند، همچنین برخی سازمان های غیر دولتی نیز در این زمینه مشارکت کرده اند و با همکاری دوستان امیدواریم که روند بازسازی را توسعه دهیم.
وی اظهار داشت: آثار باستانی سوریه فقط متعلق به این کشور نیست بلکه آثار جهانی محسوب می شود و به همین دلیل روند بازسازی آن به کارشناسان بین المللی نیاز دارد.
مرتینی پیش از این گفته بود که برای بازسازی سوریه نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار بودجه لازم است.
منبع: مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه آثار باستانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، چادرشب بافی با قدمتی دیرینه، هنر زنان روستایی قاسم آباد استان گیلان است که آوازه جهانی شدن آن در سال ۱۳۹۸ به گوش دنیا رسید.
یک زن تولیدکننده می‌گوید: ما خیلی تلاش کردیم تا این هنر جهانی بشود، چون چادرشب‌ها دیگر داشت از بین می‌رفت، اما الان تقریبا ۶۰۰ نفر در قاسم آباد بافنده هستند و ۲۰ نفر هم در کار خانه خلاقیت داریم که این کار را انجام می‌دهیم.
گفتنی است؛ چادرشب نوعی بافت پارچه محلی است که زنان قاسم آبادی به وقت شالیکاری بر کمر می‌بندند.
یک زن تولیدکننده دیگر از پیشرفت و توسعه دادن چادرشب بافی می‌گوید و کاربردی کردن آن برای استفاده به عنوان کیف، ساک، وسایل مصرفی در آشپزخانه و صادرات.
خانم باقری به عنوان تولیدکننده با ایجاد کارخانه تولیدی در مناطق روستایی، برای ۲۲۰ زن سرپرست خانوار ایجاد شغل کرده و این تولیدکننده برتر پوشاک حتی توانسته به بازار‌های جهانی هم راه پیدا کند.
باقری، تولیدکننده: به بانوانی که حتی شاید سوزن هم به دست نگرفته باشند صفر تا صد کار تولید را دارم یاد می‌دهم و بعد از آموزش هم استخدام شان می‌کنم، یک برند برتر تولید پوشاک صفر تا صد ایرانی به دست این بانوان روستایی دارد دوخته می‌شود و به روسیه و ترکیه هم صادر می‌شود.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، زنان روستایی سهم ۱۲ درصدی در تولید کشور دارند.
طهماسبی، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی: هر خانه یک کارگاه تولیدی، زنان پیشروی روستایی را انتخاب می‌کنیم با آموزش‌هایی که به این زنان داده می‌شود در خصوص مباحث توسعه روستایی، ارتباطات موثر و مشارکت، آنها را به عنوان بازوان غیردولتی خود در روستا‌ها نگه می‌داریم که بتوانند سایر زنان یک منطقه یا یک روستا را به فعالیت‌های کشاورزی دعوت کنند.
براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی زنان روستایی جمعیت ۱۰ میلیونی دارند که از این میزان ۶ میلیون نفر فعال روستایی و نقش آفرین تولید هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • بازسازی سیو جاودانه امیلیانو مارتینز در فینال جام جهانی 2022 / عکس
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد