Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- وزیر خارجه چین با اشاره به حضور 40 رهبر خارجی و نمایندگان بیش از 150 کشور در دومین مجمع 'یک کمربند - یک راه' در پکن تاکید کرد: آشنایی و ارزیابی جامعۀ جهانی از پیشنهاد یک کمربند- یک راه باید بر اساس واقعیت باشد.

به گزارش ایرنا 'وانگ یی' روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: تا کنون 126 کشور و 29 سازمان بین المللی توافقنامه های همکاری در طرح 'یک کمربند - یک راه ' با چین امضاء کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی با عملکرد خود رای اعتماد و رای موافق به کمربند و راه داده اند گفت: در 6 سال گذشته پس از مطرح شدن پیشنهاد یک کمربند - یک راه، میزان کل تجارت چین با کشورهای این مسیر از 6 تریلیون دلار و میزان سرمایه گذاری از بیش از 80 میلیارد دلار فراتر رفته است.
او گفت: همچنین در این مدت 82 پارک همکاری چین و کشورهای مسیر در خارج از چین نزدیک به 300 هزار شغل برای مردم محلی ایجاد و فرصت های توسعه در این کشورها فراهم کرده است مردم نیز نسبت به رفاه ناشی از اجرای این طرحها احساس خوب و مثبتی دارند.
وانگ یی گفت: کمربند و راه صحنه ای باز است و هر کشوری برای شرکت در آن آزاد است، ولی حق ندارد از مشارکت کشورهای دیگر در آن جلوگیری کند.
وی گفت: چین از نظریات سازندۀ طرفها استقبال می کند و این اهمیت شایستۀ اصول رایزنی مشترک، ساخت مشترک و بهره برداری مشترک است.

** یک کمربند - راه در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک سهیم است
'وانگ یی' عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین همچنین در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری دومین مجمع همکاری بین‌المللی کمربند و جاده از 5 منظر بسیار اهمیت دارد تصریح کرد ایفای نقش الگویی برای حمایت قطعانه از چند‎جانبه‎گرایی؛ پرورش ایده همکاری همگام با توسعه عصر؛ ایجاد شبکه‎ای از روابط مشارکتی و اقدامات مشترک؛ ایجاد نظام قوی حمایت از اقدامات و توزیع سود اصلاحات و درهای باز از جمله مزایایی این طرح است.
او در ادامه افزود: اطمینان داریم دومین مجمع همکاری بین‎المللی کمربند و جاده، ضمن تزریق نیروی محرکه قوی به اقتصاد جهانی و ایجاد فضای گسترده برای توسعه کشورهای مختلف، در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک نیز سهم خواهد داشت.

** حضور رییس جمهوری چین در مجمع
وزیر خارجه چین گفت: دومین مجمع همکاری بین‌المللی کمربند و جاده از 6 تا 8 اردیبهشت (25 تا 27 آوریل) در پکن برگزار می‌‎شود.
او گفت: شی جین‎پینگ رئیس جمهوری خلق چین ضمن حضور و ایراد سخنرانی در مراسم گشایش این مجمع، نشست رهبران مجمع را نیز میزبانی خواهد کرد و پس از پایان این نشست، در جمع خبرنگاران به معرفی دومین مجمع همکاری بین‎المللی کمربند و جاده خواهد پرداخت.
وانگ یی افزود، تاکنون رهبران و مسئولان دولتی 37 کشور برای شرکت در این مجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.
او گفت: دبیر کل سازمان ملل و رئیس صندوق بین‎المللی پول نیز در مجمع حضور خواهند داشت.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين راه ابريشم وزير خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نشستی با حضور هیئت رئیسه جمعی از اعضای هیئت علمی از برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای همکاری مشترک این دانشگاه با برخی از دانشگاه‌های خارج کشور به‌ویژه کشور هم‌مرز عراق خبر داد.

وی اضافه کرد: با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید بر مرجعیت علمی از یک‌سو و داشتن مرز مشترک استان با کشور عراق به‌عنوان مزیت مهم از سوی دیگر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نظر دارد تا با داشتن ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف ازجمله امکانات آزمایشگاهی، پژوهشی، آموزشی و اعضای توانمند هیئت علمی، زمینه‌های همکاری بهتر و بیشتری را با دانشگاه‌های مختلف خارج از کشور و در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد که در همین راستا و در گام نخست قصد داریم با برخی دانشگاه‌های کشور عراق ازجمله دانشگاه القادسیه زمینه‌های همکاری مشترکی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ادامه داد: وجود نیاز‌های موجود در عراق منطبق با توانایی‌های این واحد دانشگاهی، نزدیکی با کرمانشاه و رتبه مناسب دانشگاه القادسیه بین دانشگاه‌های عراق ازجمله دلایل اصلی در انتخاب این دانشگاه است به همین دلیلاز چندی پیش مقدمات اولیه بازدید از این دانشگاه و چند دانشگاه دیگر در عراق ایجاد شده تا بتوان ضمن عقد تفاهم‌نامه‌های مرتبط زمینه را برای همکاری‌های مشترک و پژوهش‌هایی منطبق بر نیاز منطقه ایجاد کرد.

کهراریان درباره برنامه‌ریزی‌های لازم برای این همکاری مشترک گفت: بر این اساس در مرحله اول از رؤسای دانشکده‌ها مدیران گروه‌های مختلف آموزشی و برخی از اعضای هیئت علمی فعال در زمینه‌های پژوهشی و درآمدزایی دعوت شد تا در نشست هم‌اندیشی توانایی‌های دانشگاه و طرح پژوهشی پیشنهاد شده از سوی همکاران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با نیازسنجی و نیاز سازی بتوان در آینده نزدیک زمینه را برای ورود دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در بازار و پروژه‌ای پژوهشی منطقه ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌ مقرر شده جلساتی مشابه در هفته‌های آتی به‌صورت هدفمندتر برگزار شود و از همه همکاران، کارآفرینان، دانشجویان و صاحبان ایده دعوت می‌کنیم تا ایده‌ها و نظر‌های ارزشمند خود را به‌منظور جمع‌بندی و هماهنگی به معاونت پژوهش و فناوری استان تحویل دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم حریم هوایی‌مان را نقض کند/ اردن میدانی برای جنگ منطقه ای نخواهد شد
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • معماری داده همگام با هوشمندسازی دولت اصلاح می‌شود
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند
  • خیران تأمین سلامت فارس در یک سال اخیر ۱۳۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی