Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی دانشگاه بجنورد گفت: اعضای فعال کتابخانه دانشگاه بجنورد در سال ۹۷ تا کنون ۱۸۴۲ نفر بوده که میزان استفاده و امانت آن‌ها از کتابخانه در همین تاریخ ۹۳۳۹ عنوان و ۲۴۶۲۳ جلد کتاب بوده است.

ابوالقاسم وقار موسوی، مسئول روابط عمومی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: اعضای فعال کتابخانه دانشگاه بجنورد در سال ۹۷ تا کنون ۱۸۴۲ نفر بوده که میزان استفاده و امانت آن‌ها از کتابخانه در همین تاریخ ۹۳۳۹ عنوان و ۲۴۶۲۳ جلد کتاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقار موسوی ادامه داد: این آمار نشان دهنده این است که در ۶ ماهه ابتدای سال تحصیلی، ۵۰ درصد آمار منابع کتابخانه در گردش بوده و به همین نسبت نیز سالن‌های مطالعه و بخش مرجع کتابخانه همیشه مملو از دانشجو دیده شده است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه بجنور از حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه بجنورد در تمامی ایام سال جهت امانت کتاب‌های کتابخانه در دو زمینه درسی و غیر درسی خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند حتی در تعطیلات نوروز و تابستان نیز به تعداد دلخواه کتاب به امانت برده و بعد از زمان تعطیلات و شروع ترم جدید به کتابخانه عودت دهند.

وی خرید کتاب در دانشگاه بجنورد را بدون هیچ مانعی دانست و افزود: هرزمان که به منبع خاصی احساس نیاز شود، تامین نیاز می‌گردد. هر ساله از طریق نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و یا خرید از طریق کارگزاران داخلی کتاب‌هایی به مجموعه کتابخانه دانشگاه افزوده می‌شود.

وقار موسوی از اضافه شدن ۳۷۹۲ عنوان و ۵۳۷۹ جلد کتاب فارسی و ۳۱ عنوان و ۱۲۵ جلد کتاب خارجی در سال ۹۷ به کتابخانه دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: تا انتهای سال ۹۷، ۲۱۸۷۴ عنوان و ۴۹۵۸۳ جلد کتاب فارسی در کتابخانه دانشگاه موجود بوده است. همچنین تعداد عناوین کتب لاتین ۱۸۶۴ مورد و ۲۷۶۰ جلد آمارگیری شده که به این ترتیب مجموعا ۵۲۳۴۳ جلد کتاب در این دانشگاه موجود است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه بجنورد بیان داشت: خوشبختانه آمار گردش کتاب‌های کتابخانه بالاست و طبق آخرین گزارش ارسالی ۳۶۵۷۸ جلد کتاب به امانت رفته است.

وی از وجود مشوق‌ها و اقدامات فرهنگی دانشگاه در راستای تمایل پیدا کردن دانشجویان به کتاب خبر داد و تاکید کرد: برگزاری جلسه ثابت هفتگی نقد و معرفی کتاب با حضور اعضای هیأت علمی، غیر هیأت علمی و دانشجویان، برگزاری نشست‌های نقد ادبی به صورت ماهانه، راه اندازی گروه دوست داران کتاب در فضای مجازی، ارائه آثار و بحث در خصوص کتاب و مسائل ادبی، راه اندازی فروشگاه ثابت کتاب در محوطه دانشگاه با دارا بودن کتب روز و با تخفیف‌های بسیار چشمگیر برای عموم جامعه دانشگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه بوده است.

وقار موسوی در پایان اظهار کرد: اهدای کتاب به عنوان هدایای برنامه‌های فرهنگی در موارد متعدد، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی در طول سال، راه اندازی مرکز ویراستاری کتاب برای آشنا نمودن دانشجویان رشته ادبیات فارسی با شیوه‌های ویراستاری، اجرای طرح خلاصه کردن کتاب برای استفاده بهینه دانشجویان از موضوعات مختلف توسط خود دانشجویان و اجرای طرح‌های مطالعه موضوعی بر اساس تقویم سالیانه از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه در راستای افزایش فرهنگ مطالعه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجو و کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز