Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@22:30:50 GMT

تمرکز منابع مالی «سیا» برای مقابله با ایران و روسیه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۹۷۷

تمرکز منابع مالی «سیا» برای مقابله با ایران و روسیه

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رئیس سازمان سیا گفت که این سازمان در یک سال گذشته تمرکز منابع مالی‌اش را به سمت مقابله با ایران و روسیه سوق داده است.

خبرگزاری رسمی کویت «کونا» در این باره گزارش داد که جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه آبرن گفت: سیا در یک سال گذشته تمرکز منابع مالی‌اش را به سمت مقابله با ایران و روسیه سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاسپل در ادامه سخنان خود مدعی شد که سیا در سال‌های بعد از وقوع حادثه 11 سپتامبر 2001 منابعش را بیشتر به آنچه به گفته وی مبارزه با تروریسم است اختصاص داده و از کشورهایی مانند ایران و روسیه، غافل مانده بود.

وی با بیان اینکه سیا در سال گذشته زمان، پول و خلاقیت بیشتری را برای مبارزه با برخی از سرسخت‌ترین دشمنان آمریکا به کار گرفته افزود: «بعد از سال‌ها تمرکز شدید و موجه بر روی مبارزه با تروریسم و غافل ماندن از ایران و روسیه منابع بیشتری را برای مقابله با آنها اختصاص دادیم.»

هاسپل سپس با طرح ادعای اینکه سیا تهدیدهای ناشی ازگروه‌هایی مانند داعش و القاعده را به کنترل درآورده دارد، گفت: «ما اکنون داریم تمرکز و منابعمان را روی دشمنانی که ملت-دولت هستند، افزایش می‌دهیم.»

این در حالی است که آمریکا تا این لحظه و با وجود این ادعا از سوی بالاترین مقام اطلاعاتی این کشور در مورد کنترل تهدید داعش و القاعده حضور نظامی در عراق و سوریه را ادامه می دهند و در بسیاری از موارد نیز مشخص شده که با تروریست ها همکاری نموده و به آنان تسلیحات و مهمات داده اند تا به بهانه آنها وجود خود را در منطقه توجیه نمایند و این ایران و روسیه بودند که به کمک نیروهای نظامی و مردمی در سوریه و عراق جلوی فعالیت تروریت ها را گرفتند.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حادثه 11 سپتامبر داعش منابع مالی سیا تروریسم روسیه ایران القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • رونمایی از پست بانک متحول شده
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • اسناد راهبردی انرژی و منابع معدنی ۲۰۵۰ روسیه تدوین شد/ جهش به خالص کربن صفر
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟