Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@23:29:02 GMT

هوش مصنوعی، نابرابری اجتماعی را مشخص می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۰۳۳

پژوهشگران انگلیسی قصد دارند نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی را با آموزش هوش مصنوعی مشخص کنند. آفتاب‌‌نیوز : نابرابری در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی همیشه ثابت نیست و تغییر می‌کند اما تشخیص این نابرابری، دشوار است. پژوهشگران "کالج سلطنتی لندن" (Imperial College London) موفق شده‌اند هوش مصنوعی را طوری آموزش دهند که بتواند نشانه‌های این نابرابری را با بررسی تصاویر خیابان‌ها مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"اسرا سوئل" (Esra Suel)، سرپرست این پژوهش و همکارانش، با ترکیب آمارهای دولتی و تصاویر عمومی گوگل در سیستم هوش مصنوعی، آن را برای تشخیص نابرابری‌های چهار خیابان در انگلستان به کار گرفتند.
آنها هوش مصنوعی را با ۵۲۵۸۶۰ تصویر آموزش دادند و اطلاعاتی در مورد درآمد، سلامت، میزان جرم و جنایت، وضعیت مسکن و شرایط زندگی درباره هر ناحیه به آن ارائه کردند.
بیشترین موفقیت هوش مصنوعی، در شناسایی تفاوت‌های میان محیط زندگی و درآمد بود و توانست در یک بررسی آماری، میزان انطباق پیش‌بینی‌هایش را با داده‌های واقعی نشان دهد. کمترین موفقیت سیستم نیز مربوط به پیش‌بینی تفاوت‌های میان میزان جرم و جنایت با گزارش‌های شخصی مربوط به سلامت بود.
این گروه پژوهشی برای بررسی‌های آماری در شهرهای بیرمنگام و لندن نیز از هوش مصنوعی استفاده کردند و تصاویر گردآوری شده از این شهرها را به کار بردند.
سوئل گفت: برخی از ویژگی‌های یک محیط از جمله آلودگی و نیاز به تعمیرات، مستقیماً با عوامل بصری در ارتباط هستند که الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند آنها را تشخیص دهد اما ویژگی‌های دیگر این گونه نیستند. از آنجا که تصاویر خیابان‌ها، به طور پیوسته به روزرسانی می‌شوند، می‌توانند ابزار سودمندی برای بررسی میزان موفقیت سیاست‌های شهری باشند تا به این شکل، نابرابری‌ها کشف شوند و کاهش یابند.
این گروه پژوهشی تصمیم دارد تا الگوریتم هوش مصنوعی خود را برای شناسایی نابرابری در کشورهای در حال توسعه نیز به کار گیرد.
منبع:ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پژوهشگران انگلیس هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /راهی جز خون دل خوردن نمانده /این روش مأموران، خلاف شرع و عقل است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر و محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان ها به سبک قدیم واکنش نشان دادند.

چنانچه محبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: راهی جز خون دل خوردن نمانده

فاضل میبدی: لزومی برای پوشش نیست

علاوه بر این، محمدتقی فاضل میبدی،عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

روشی که مامورین در برخورد با بی حجابی پیش گرفته و در رسانه ها منتشر می شود، خلاف شرع و عقل است. از مسایل حجاب است، اگر زنان بی حجاب منتهی به نهی زبانی نشوند، لزومی برای پوشش نیست. تاکنون این برخوردها نتیجه معکوس داشته. مگر حجاب از ضروریات دین است؟ هویت جامعه اسلامی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896659

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • پس لرزه های بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /راهی جز خون دل خوردن نمانده /این روش مأموران، خلاف شرع و عقل است
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران