Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:53:28 GMT

افزایش 13 درصدی تعرفه آزمایشگاه ها معقول نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۱۶۱

افزایش 13 درصدی تعرفه آزمایشگاه ها معقول نیست

تهران- ایرنا- رئیس انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی گفت: افزایش تعرفه ای که امسال برای آزمایشگاه ها در نظر گرفته شده 13 درصد است و به نظر می رسد در برابر هزینه 3 برابری تجهیزات پزشکی، خیلی معقول نیست و در همین زمینه رئیس سازمان نظام پزشکی نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری نوشت و آثار این تعرفه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا،«حسین فاطمی» روز جمعه در مراسم روز آزمایشگاهیان که در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد، ضمن تبریک نیمه شعبان و روز آزمایشگاهیان افزود: در کنار تعرفه تعیین شده برای جامعه پزشکی، این جامعه همواره کنار مردم حضور داشته و هیچ وقت از کیفیت کار کم نکرده است.
«فرید کرمی»، رئیس انجمن آسیب شناسان ایران نیز در این مراسم بیان کرد: سال گذشته مشکلات زیادی در اداره آزمایشگاه های تشخیص طبی وجود داشت و برخی از همکاران ما مجبور شدند آزمایشگاه خود را تعطیل کنند. امیدواریم در سال جاری این اتفاق نیفتد. البته باید از بیمه ها تشکر کرد که بخشی از مطالبات معوقه را پرداخت کردند تا آزمایشگاه ها بتوانند روی پای خود بایستند.
کرمی ادامه داد: از مسئولان وزارت بهداشت انتظار داریم توجه کنند که اجرای طرح های بلندپروازانه مانند شبکه آزمایشگاهی در شرایط فعلی باعث ضربه زدن به آزمایشگاه های دایر می شود.
به گزارش ایرنا، در زادروز حکیم «سید اسماعیل جرجانی» و بزرگداشت روز آزمایشگاهیان از منتخبان انجمن های علوم آزمایشگاهی تقدیر شد.
سید مهدی بوترابی، فرزانه عزیزمحسنی، عباس میر افشاریه، مرجان رهنمای فرزامی، سیده سوسن مجتبوی، محسن غریب دوست، فردوس شکوری، مرضیه فرامرزی، حیدر تیموری راد نفراتی بودند که در این مراسم از آنها تقدیر شد.
ادامه دارد..
اجتمام*9482 **2021**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انجمن هاي علمي پزشكي تعرفه پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی نسبت به سال گذشته

حمید جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب جلسه کارشناسی در حوزه برنامه ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونان به طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد مصادیق مشارکت مردم در افزایش تولید معین شود و همچنین قوانین و اسناد بر زمین مانده که تحقق شعار سال منوط به اجرای آن است، در دستور کار فوری قرار گیرد.

رئیس سازمان صدا و سیما دیگر مواردی که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند نیز گفت: نحوه تولیدات رسانه ملی با کمک و مشارکت مردم تا قبل از پایان هفته دوم فروردین توسط مسئولان و کارشناسان این سازمان بررسی می‌شود.

جبلی یادآورشد: براساس سند تحول رسانه ملی امسال و در ایام تعطیلات نوروزی ۲ تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه‌ها اعم از برنامه‌های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه‌ها داشتیم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل براساس بازخورد‌های اولیه امسال افزایش بیش از ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: هزینه‌های برنامه‌ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد‌ها در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت‌های غیر معقول موافق نیستیم. رویه‌های غلط که از دوره‌های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی نسبت به سال گذشته
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان