Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:16:21 GMT

سیل ۵۹۰ میلیارد تومان به گمیشان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۶۵۷

سیل ۵۹۰ میلیارد تومان به گمیشان خسارت زد

به گزارش خبرنگار مهر، امیرشیر توماج عصر جمعه در جلسه بررسی آخرین وضعیت گمیشان اظهار کرد: اتفاقی که در گمیشان افتاد در تاریخ این شهر بی سابقه بود.

وی افزود: ۳۵ درصد از معابر و منازل گمیشان و روستاها در میانگین ۸۰ الی ۹۰ سانتی متر آب قرار داشت و ۲۰ روز این شرایط ادامه دار بود.

توماج ادامه داد: ۸۰ میلیون متر مکعب آب از شرق به نزدیکی گمیش تپه رسید و گرگانرود هم با طغیان خود به منازل مسکونی خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: البته با اقدامات مقابله ای اجازه ندادیم که بیش از یک میلیون مترمکعب آب از ۸۰ میلیون مترمکعب وارد شهر شود.

توماج گفت: هنوز هشت میلیون مترمکعب دیگر آب در شرق وجود دارد و با بارش های اخیر به ۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان کرد: هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در داخل شهر و دو هزار و ۸۲ واحد منزل روستایی در نتیجه سیل متحمل خسارت شده و ارزیابی ها ادامه دارد.

توماج با بیان اینکه دو و نیم الی سه درصد گمیشان همچنان آبگرفتگی دارد، گفت: گمیشان جزو شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور است و شغل اکثر اهالی هم صیادی یا کشاورزی است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت ۴۰ هزار هکتار ۱۰۰ درصد خسارت دیدند و به الباقی هم بین ۲۰ الی ۸۰ درصد خسارت وارد شد است.

توماج با بیان اینکه تلفات دامداری و مرغداری هم سنگین بود، گفت: در داخل شهر برآورد اولیه واحدهای احداثی ۴۱۳ باب منزل است که به ۴۸۰ الی ۵۰۰ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سطح روستاها هم با ارزیابی های مقدماتی ۳۰۶ احداثی داریم و الباقی تعمیری هستند البته این عدد هم افزایش می یابد.

توماج با بیان اینکه از ۴۸۰ خانوار ۱۰۰ تخته چادر دادیم، خاطرنشان کرد: سیل در مجموع به شهرستان گمیشان ۵۹۰ میلیارد تومان خسارت زده است.

کد خبر 4595199

منبع: مهر

کلیدواژه: گمیشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین، محسن برهانی حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مورد حکم اعدام توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس/ توئیتر نوشت: «به نظر من قطعاً حکم اعدام #توماج_صالحی در دیوان عالی کشور نقض خواهد شد. اما ضروری است دستگاه قضا چاره‌ای بیندیشد در خصوص برخی شعب مجازات‌گرا که اینگونه سخاوتمندانه احکام سنگین صادر و برای مردم و کشور و سیستم قضایی هزینه تولید می‌کنند. خوانندگی و افساد فی الارض!!»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899317

دیگر خبرها

  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است