Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (جمعه ۳۰ فروردین ماه) به شرح ذیل است:

منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می‌شود
در نشست مشترک وزیر صنعت ومعدن و تجارت ایران با وزیر اقتصاد آذربایجان، بر ایجاد یک منطقه صنعتی مشترک وسرمایه گذاری در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، معدنی و تجهیزات صنعتی توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه مشترک تولید اتوبوس و کامیون ایران و آذربایجان افتتاح شد
مراسم افتتاح کارخانه مشترک تولید اتوبوس و کامیون ایران و ‌آذربایجان با حضور مقامات دو کشور برگزار شد.

افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت آسانسور در سال ۹۸
رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور گفت: باتوجه به آنکه ۱۰۰ درصد آسانسور وارداتی است از این رو امسال با افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت روبه‌رو هستیم.

پرداخت ۲۱۵۰ میلیارد تومان از تخصیص‌های لغو شده بودجه ۹۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت ٢۱۵۰ میلیارد تومان دیگر از تخصیص‌های بازگشت داده شده بودجه ۹۷ در روز گذشته خبر داد.

ممنوعیت صادرات سیب درختی و پرتقال لغو شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک ایران موضوع «لغو ممنوعیت صادرات سیب درختی و پرتقال» را اعلام کرد.

امضای تفاهمنامه‌‌ تقویت همکاری‌ بین ایران و بلغارستان
وزیر راه و شهرسازی از امضای یادداشت تفاهمنامه‌هایی در زمینه‌های بندری و هواشناسی، استاندارد، اقتصادی در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان خبر داد.

اقدامات موثر بانک مرکزی برای بازار سرمایه/ حذف ارز ۴۲۰۰ منجر به ایجاد شفافیت در بازارهاست
کارشناس بازار سرمایه اقدام موثر بانک مرکزی در تبدیل سود سپرده از روز شمار به ماه شمار را عامل سوق نقدینگی به سمت این بازار دانست.

صادرات نفت ایران به چین ۳۳ درصد افزایش یافت
چین در آستانه اتمام معافیت ۶ماهه تحریم نفتی ایران واردات نفت از این کشور را افزایش داده و طی آوریل ۷۵۴ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به ماه قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

خودروسازان با فروش اموال خود به دنبال جبران زیان هستند
رضیان گفت: شرکت‌های خودروساز در پی افزایش قیمت مواد اولیه در حال زیان دادن هستند از این‌رو دست به فروش اموال خود زده اند تا جبران زیان کنند.

آسیب دیدگی ۵۰۰ خودرو بر اثر سیل دروازه قرآن
سلیمانی گفت: سیل دروازه قرآن شیراز به ۴۵۰ تا ۵۰۰ خودرو آسیب جدی وارد کرد که دارندگان بیمه شخص ثالث باید هرچه سریع تر برای دریافت خسارت اقدام کنند.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار اقتصادی سی ام فروردین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای سیاست دولت سیزدهم در افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های مختلف در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت