Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:45:34 GMT

کودکان غزه: اسباب بازیمان را برای یاس ایرانی می فرستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۷۸۷

کودکان غزه: اسباب بازیمان را برای یاس ایرانی می فرستیم

تهران-ایرنا- ویدیوی جدیدی که کمپین «أهل الوفاء للإغاثة» منتشر کرده است، کودکان فلسطینی را نشان می دهد که با «یاس» دختر سیل زده ایرانی همدردی می کنند.

«-اسمت چیه؟
-یاس...اسباب بازی هامونو آب برده...»
این بخشی از یک ویدیوی منتشر شده از کاربران در فضای مجازی درباره دخترکی به نام یاس است.
این ویدیو را کودکان فلسطینی دیده اند و حالا در ویدیوی دیگری و در قالب کمپین أهل الوفاء للإغاثة با زبان کودکانه می گویند: یاس اسباب بازی هایش را از دست داده و ما اسباب بازی هایمان را برای او خواهیم فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز گذشته (پنجشنبه) پویش مذکور در ضاحیه جنوبی بیروت مراسمی را در همبستگی با سیل زدگان ایران برگزار کرد. این کمپین یک هفته پیش نیز در غزه نشستی با حضور اعضای پویش، سیاستمداران و اصحاب رسانه فلسطینی برگزار و طی آن اعلام کرد که مقاومت فلسطینی در کنار و دوشادوش مردم ایران و همدرد با آنان است.
برگزار کنندگان این نشست تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران را محکوم کردند.
کودکان فلسطینی نقش پررنگی در ابراز همدردی با کودکان ایرانی داشتند. آنها پوسترهایی را در دست داشتند که این عبارت ها را در خود داشت: «فلسطین با ایران است»، «سیل محبت فلسطینی» و «کودکان فلسطین در کنار ایران».
این کودکان اسباب بازی هایشان را به کودکان ایرانی هدیه دادند. یکی از کودکان فلسطینی گفت: سیل همه چیزشان را گرفت و این اسباب بازی را به کودکی می دهم که دیگر چیزی برای بازی ندارد.
پویش أهل الوفاء للإغاثة از فعالان مدنی و چهره های سیاسی و تعدادی از سازمان های عربی از جمله اتحادیه امت عربی در سوریه و گروه هماهنگی در لبنان با همکاری موسسسه «عدالت برای صلح» تشکیل می شود و قرار است در روزهای آینده چند مراسم همدردی با سیلزدگان ایرانی را در سوریه، لبنان، یمن و عراق برگزار کند.
شبد**9241**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي غزه ياس سيل ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل: اسراییل در غزه مرتکب نسل کشی شده است

جنایات رژیم صهیونیستی گرچه از سوی رسانه‌های غربی سانسور می‌شود، اما نهاد‌های بین المللی به شدت در حال رصد فجایع رخ داده در غزه هستند. 

به گزارش الجزیره، فرانسیسکا آلبانز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین امروز (سه شنبه) در ژنو اعلام کرد: ارتش اسراییل در کمتر از ۶ ماه غزه را ویران کرده است. دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم اسراییل در نوار غزه مرتکب نسل کشی شده است. 

وی افزود: تل آویو از ۲۵ هزار تن مواد منفجره معادل ۲ بمب هسته‌ای به منظور با خاک یکسان کردن غزه استفاده کرده است. بیشتر زیرساخت‌ها شامل مدارس، دانشگاه ها، مساجد، مراکز درمانی، و مناطق مسکونی غزه اکنون نابود شده است. 

آلبانز خاطر نشان کرد: اسراییل در جنگ غزه مرتکب ۳ عمل از ۵ عمل مربوط به نسل کشی شده است که باعث آسیب جدی جسمی و روانی به مردم می‌شود. اکنون بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی فلسطینی کشته و ۱۲ هزار نفر زیر آوار‌ها هستند. ۷۰ درصد جان باختگان جنگ غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 

وی با اشاره به سنگ اندازی‌های هدفمند رژیم صهیونیستی در روند امدادرسانی‌ها به فلسطینیان، افزود: اسراییل اکنون با اعمال محدودیت‌های سنگین در روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه باعث جان باختن غیرنظامیان به دلیل قحطی می‌شود که نتیجه آن مرگ روزانه ۱۰ کودک است. 

این گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد: ارتش اسراییل تاکنون بیش از ۷۰ هزار غیرنظامی را مجروح ساخته و هزاران فلسطینی از جمله مردان و کودکان را دستگیر و مورد شکنجه و بدرفتاری قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • گزارشگر سازمان ملل: اسراییل در غزه مرتکب نسل کشی شده است
  • «نذر عشق»؛ نماهنگ کودکان «افغان» با طعم ۳۲۰۰۰ نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید غزه (فیلم)
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • جشن کشتن ایرانی‌ها در اسرائیل!
  • رویداد‌های باغ کتاب در نوروز ۱۴۰۳
  • گفتگو با خاص ترین بازیکن ایرانی ساکن ایتالیا
  • مراسم نوروز در بلغارستان برگزار شد