Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@14:51:04 GMT

دستگیری جاسوسان اماراتی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۸۷۳

دو جاسوس اماراتي در تركيه بازداشت شده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاري رويترز در خبري به نقل از  يك مقام  بلندپايه تركيه  اعلام كرد: نيروهاي امنيتي تركيه روز دوشنبه دو تبعه امارات متحده عربي را در استانبول به اتهام فعاليت هاي جاسوسي دستگير كرده اند.
دادستاني كل استانبول كه مسووليت پيگيري پرونده اين دو جاسوس را برعهده دارد تحقيقات درباره احتمال ارتباط اين دو جاسوس با قتل جمال خاشقچي روزنامه نگار سعودي را آغاز كرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اعلام مقام بلند پايه تركيه،  يكي از اين دو جاسوس چند روز پس از قتل خاشقچي به تركيه آمده است و  ماموران امنيتي تركيه براي پيدا كردن دلايل مستند درباره ارتباط جاسوسان اماراتي با اين قتل، بعد از تحقيقات شش ماهه سرانجام  روز دوشنبه گذشته آنان را دستگير كردند.
جمال خاشقچي روزنامه نگار سعودي، دوم  اكتبر سال گذشته ميلادي پس از ورود به سركنسولگري عربستان در استانبول در ساختمان سركنسولگري به طرز فجيعي به قتل رسيد و جسد وي پس از قطعه قطعه شدن به احتمال بسيار، در تنوري در محل اقامت سركنسول اين كشور سوزانده شد.
تيم جنايت نيز همانروز استانبول را به قصد عربستان ترك كرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ترکیه جاسوس امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

جاسوس سابق موساد که عملیات طوفان‌الاقصی و حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، گفته که این رژیم همچون امپراطوری رم و چنگیز خان محو می‌شود و تا ابد وجود نخواهد داشت.

به گزارش مشرق،‌ جاسوس سابق موساد میشکا بن دیوید که پس از استعفا به یک رمان‌ نویس تبدیل شد و حمله حماس به رژیم صهیونیستی و حمله ایران از آسمان به تل‌آویو را پیش‌بینی کرده بود، هم‌اکنون درباره آینده رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

این جاسوس سابق موساد در کتاب خود تحت عنوان «کوسه» که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود، به درگیری مرگباری اشاره می‌کند که با حمله حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در پشت نوار غزه شروع می‌شود و به تنش بین جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی می‌رسد.

پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، این کتاب به پرفروش‌ترین کتاب او تبدیل شد.

طبق گزارش العربیه، بن دیوید که برای مدت ۱۲ سال در موساد فعالیت داشته است، به خوبی می داند که ارتش یا سازمان های اطلاعاتی ممکن است شکست بخورند.

در سال ۱۹۹۷، وی در عملیات ناکام موساد در ترور رئیس سیاسی وقت حماس خالد مشعل در اردن مشارکت داشت. وی در سال ۱۹۹۹ پس از آن‌که نام وی پس از ترور نافرجام مشعل، فاش شد، موساد را ترک کرد و ۲۰ کتاب به زبان عبری نوشت.

وی هم‌اکنون با ابراز نگرانی درباره آینده رژیم صهیونیستی گفت «مردم اسرائیل ۳ هزار سال یا شاید بیشتر زندگی کرده باشند اما به امپراطوری رم نگاه کنید به چنگیزخان نگاه کنید...آن‌ها دیر یا زود ناپدید خواهند شد».

وی تأکید کرد «چشم‌اندازم به من میگوید که اسرائیل برای همیشه وجود نخواهد داشت».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • جاسوسان صنعتی - بمب ایرانی
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • معمای یک سیل مرموز در دبی