Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@22:05:00 GMT

بالوتلی آبادان برزیلته را در ذهن قطبی حک کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۹۴۳

اولین خاطره تلخ فولاد و قطبی در ورزشگاه فولاد آره نا، با هنرنمایی یک برزیلی رقم خورد که روزی به مراتب درخشان تر از برزیلیِ فولاد داشت.

به گزارش ورزش سه، هفته بیست و ششم  بدون شک یکی از پرحادثه ترین هفته های مسابقات لیگ برتر بوده است. در شرایطی که این هفته ها همه حواس ها به پنج تیم مدعی قهرمانی لیگ است، امروز در یکی دیگر از بازی ها نتیجه ای شگفت انگیز رخ داد و نگاه ها را کاملا به سمت خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عصر امروز فولاد چهارمین میزبانی خود را در ورزشگاه مدرن فولاد آره نا تجربه کرد. پس از دو تساوی مشابه برابر سپاهان و پدیده و برد مقابل استقلال خوزستان، نوبت به دیدار با صنعت نفت رسید.

 

تیم افشین قطبی در چهار بازی اخیر خود نمایش خوبی ارائه کرده بود و در هر دو تقابل با سپاهان و پدیده که مدعیان قهرمانی لیگ هستند، توانایی کسب سه امتیاز را از خود نشان داد. این تیم همچنین ماشین سازی را در تبریز برد که اتفاق مهمی بود و در دربی اهواز نیز استقلال خوزستان را بدون دردسر شکست داد.

 

ماجرا در بازی امروز هم طوری شروع شد که انتظار یک نتیجه خوب دیگر برای شاگردان قطبی می رفت. مثل بازی های قبل یک ارسال از جناحین انجام شد و باز هم لوسیانو پریرا کسی بود که وظیفه گل کردن توپ را بر عهده داشت. در این مسیر اما شهاب گردان هم به او کمک کرد و بدین ترتیب فولاد موفق شد باز هم گل اول را در یک بازی به ثمر برساند.

 

اما نقطه عطف دیدار امروز، تصمیمی بود که پائولو سرجیو گرفت. سرمربی صنعت نفت در دقیقه 34 هخامنش، مدافع تاثیرگذار خود را از بازی بیرون آورد و جاناتان بالوتلی را وارد زمین کرد. این شاید عجیب ترین تعویضی بود که می شد از سرجیو در نیمه اول انتظار داشت.

 

 

صحنه برخورد توپ با دست میلاد جهانی در محوطه جریمه صنعت نفت. فولادی ها اعتقاد داشتند اینجا پنالتی رخ داده است. برگشت همین توپ به گل دوم نفتی ها تبدیل شد

 

 

مهاجم تعویضی صنعت نفت 10 دقیقه پایانی نیمه اول را با آرامش سپری کرد اما در نیمه دوم با توپ پر وارد زمین شد. بالوتلی که در مقاطعی در طول فصل به خاطر عملکردش مورد انتقاد قرار گرفته بود، همه روزهای کم فروغش را به یکباره در فولاد آره نا جبران کرد. مهاجم برزیلی صنعت که روی دست هموطنش بلند شده بود، تک گل شیمبا را با سه گل و یک پاس گل جبران کرد و ستاره بی چون و چرای فولاد آره نا شد. او اولین هت تریک تاریخ این ورزشگاه را به نام خود ثبت کرد تا در تاریخچه این استادیوم ماندگار باشد.

 

درخشش این مهاجم اما در سمت مقابل اردوی فولاد را به شوک فرو برد. سرخپوشان اهوازی روی گل های دوم و سوم صنعت نفت به داوری معترض بودند. یکی از این گل ها پس از صحنه مشکوک به هند پنالتی در محوطه صنعت نفت به ثبت رسید و دیگری هم مشکوک به آفساید بود. این مسئله افشین قطبی و همکارانش را به اعتراض شدید واداشت.

 

قطبی امروز چهارمین باخت را در دوازدهمین حضور روی نیمکت فولاد متحمل شد؛ آماری که کارنامه او را تحت الشعاع قرار می دهد. البته از نظر ابزاری دست قطبی در حد یک تیم مدعی باز نیست و او حتما نیاز به تغییرات در نفراتش خواهد داشت.

 

یکی از نقاط ضعف مهم فولاد که خود قطبی هم در نشست ها به آن اشاره کرده، فاز دفاعی این تیم است. فولاد در هفته های قبل هم در دفاع ضعف نشان داده بود و امروز نیز در حالی که عبدالله کرمی و میلاد بدرقه پس از مدتها اضافه شده بودند، این ضعف پابرجا بود.

 

نکته قابل تامل دیگری که در نتایج فولاد با قطبی دیده می شود، نوسان های چند هفته ای است. این سرمربی کار در فولاد را با 3 برد و یک تساوی در چهار بازی ابتدایی شروع کرد. این نتایج فولادی ها را در رویای رسیدن به بالای جدول امیدوار تر کرد اما نتایج بعدی، این روند را متوقف کرد. سه باخت متوالی مقابل نساجی، استقلال و سایپا بدترین برهه فصل را برای این سرمربی ساخت. تیم قطبی اما در این بازی ها عملکرد فنی چندان ضعیفی نداشت. فولاد بعد از این 3 بازی دوباره از جا بلند شد و 2 تساوی مقابل سپاهان و پدیده ی مدعی و 2 برد برابر ماشین سازی و اس خوزستان به دست آورد.

 

حالا پس از این بازه چهار هفته ای، فولاد یک باخت دیگر را هم متحمل شد. با توجه به نتایج بازی های قبلی، این نگرانی وجود دارد که باز هم فولاد روی دور نتیجه نگرفتن بیافتد. آن هم بعد از این باخت سنگین و دور از انتظار که در استادیوم تازه تاسیس رقم خورد و اولین خاطره تلخ از فولاد آره نا را در ذهن اهوازی ها به ثبت رساند.

 

فولاد در دیدار بعدی خود باید در رشت به مصاف سپیدرود برود. سه بازی پایانی این تیم هم مقابل پیکان، ذوب آهن و تراکتور خواهد بود. هرچند آمار 5 برد از 12 بازی چندان ایده آل نیست، اما قطبی می تواند با کسب نتایج مناسب در دیدارهای آتی فصل را به شکل خوبی در فولاد به پایان ببرد.

بازی فولاد و صنعت نفت آبادان صنعت نفت آبادان فولاد خوزستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بازی فولاد و صنعت نفت آبادان صنعت نفت آبادان فولاد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که با پیروزی ۳ بر صفر میهمان سرخپوش همراه بود. دانیال اسماعیلی فر (۷)، عیسی آل‌کثیر (۶۶) و محمدحسین کنعانی‌زادگان (۷۱) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

اوسمار ویه را پس از این پیروزی در نشست خبری گفت: همه می‌دانند که بازی کردن در آبادان چقدر برای تیم‌ها سخت است. با این حال وقتی تیمی با سه گل پیروز می‌شود و گلی نمی‌خورد یعنی نتیجه عالی کسب کرده است. بازیکنانم عملکرد خوبی داشتند و واقعا از آن‌ها رضایت دارم.

سرمربی سرخپوشان با ابراز خرسندی از صعود تیمش به صدر جدول گفت: ما باید دیدار برابر صنعت نفت را با پیروزی به پایان می‌رساندیم که کارمان را انجام دادیم، اما باید بپذیریم که یک بازی بیشتر از رقیب انجام داده ایم و باید منتظر باشیم.

ویه را در خصوص مصدومیت عالیشاه نیز گفت: امید بازیکن خیلی مهمی برای ماست، خصوصاً در این زمان. امیدوارم مصدومیت دشواری نباشد، ولی باید منتظر جواب MRI باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه آیا پرسپولیس درخواستی برای استفاده از VAR در بازی‌های باقی مانده داشته است؟ گفت: VAR یک روش خوب در فوتبال است و کمک می‌کند، ولی من از تصمیم باشگاه خبر ندارم و هر تصمیمی بگیرند از آن تبعیت می‌کنیم.

اوسمار در مورد دیدار‌های سختی که پرسپولیس در ادامه لیگ و جام حذفی دارد گفت: همه بازی‌ها برای ما مهم هستند. جام حذفی هم خیلی مهم است، چون با یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای می‌توانیم به مرحله بعد برویم و به همین خاطر با تمام بازیکنان در زمین حاضر می‌شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال
  • گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی (عکس)
  • قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!
  • خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم
  • مصدومیت من مسئله خاصی نیست
  • اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد
  • خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3
  • فیلم/ خلاصه بازی صنعت نفت آبادان ۰ - پرسپولیس ۳
  • گل برای پرسپولیس و جبران دانیال اسماعیلی‌فر
  • صدر را بگیر