Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:41:10 GMT

هند خواهان خروج فوری شهروندان خود از لیبی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۱۸۴

هند خواهان خروج فوری شهروندان خود از لیبی شد

دهلی نو-ایرنا- سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند با انتشار پیامی در حساب توییتری خود، خواهان خروج فوری شهروندان این کشور از شهر طرابلس پایتخت کشور لیبی شد.

به گزارش جمعه شب ایرنا، به نقل از نشریه 'تایمز او ایندیا'، سواراج گفت: با وجود عملیات گسترده تخلیه و ممنوعیت سفر به لیبی، همچنان 500 شهروند هندی درشهر طرابلس حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت لیبی به سرعت در حال تغییر است و شهروندان ما باید قبل لغو پروازها از این کشور خارج شوند.
هند پیش از این نیروهای حافظ صلح خود که از سوی سازمان ملل به لیبی اعزام شده بودند را از این کشور خارج کرد.
آتش زیر خاکستر لیبی پس از مدت‌ها سکوت از سوی جامعه جهانی، سرانجام با یورش نیروهای خلیفه حفتر به سمت طرابلس زبانه کشید. کشوری که پس از سال‌ها سپری شدن از سقوط معمر قذافی همچنان در ناامنی و بحران غوطه‌ور است و به دلیل نبود یک حکومت مرکزی واحد و مورد توافق گروه‌های ذی‌نفوذ، به یک سومالی دوم در شمال آفریقا تبدیل شده است.
حملات ارتش ملی لیبی که متحد دولت موازی و مستقر در شهر بنغازی در شرق این کشور است، نزاع قدرت را تشدید کرده است.
به گزارش ایرنا، لیبی پس از ساقط شدن حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور مخلوع این کشور از قدرت، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.
دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست «عقیله صالح» و ژنرال حفتر از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد.
در این میان، آمریکا پس از تشدید خشونت های جاری در لیبی، گروهی از نظامیان خود را از این کشور خارج کرده است.
شبد**267**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند ليبي تخليه شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است

وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد که افغانستان کشوری مستقل است، در امور دیگران مداخله نمی‌کند و هیچ مداخله‌ای را نیز نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سراج الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با برخی چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است، بنابراین همانطور که امارت اسلامی در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما همخوانی نداشته باشد.

حقانی همچنین گفت: درهای حکومت به روی همه خیرخواهان باز است و تأکید کرد حکومت طالبان برای حل مشکلات افغانستان به تلاش خود ادامه خواهند داد.

در این دیدار «دکتر روحی» به عنوان ریاست هیئت علمی و فرهنگی افغان‎های مقیم اروپا اظهار داشت: افغانستان پیش از روی کار آمدن حکومت طالبان نه تنها در معرض تهاجم نظامی بوده است بلکه تحت تهاجم فرهنگی و عقیدتی نیز قرار داشته است که باید با دقت فراوان با آن مبارزه نمود.

 دکتر روحی همچنین از پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌های امنیت جهانی، صلح، مبارزه مؤثر با مواد مخدر پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: فراموشی گذشته تلخ پس از سال‌ها جنگ، تحمل و پذیرش یکدیگر به معنای واقعی، افزایش کمی و کیفی آموزش زنان و مردان و فرصت دادن به افراد متخصص منجر به توسعه و ثبات خواهد شد و می‌تواند افغانستان را در مسیر بهتری قرار دهد.

حقانی: امنیت پروژه‌های بین‌المللی در افغانستان تضمین استحقانی به اتحادیه اروپا: برای حل مشکلات، افغانستان باید در نهادهای بین‌المللی عضو شودبرخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود

سراج الدین حقانی همچنین اظهار داشت: مردم افغانستان پس از چندین دهه مبارزه سخت به آرمان‌های اساسی خود که آزادی، مالکیت بر میهن و استقرار نظام اسلامی بود، دست یافته‌اند و همه طرف‌ها باید از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه کشور استفاده کنند.

وزیر کشور حکومت طالبان افزود: «ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم. بحث تعلیم و تربیت مال ماست، ما خودمان زمینه سازی می‌کنیم. چون این مسئله فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه خودمان با فرزندانمان مهربان نیست».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • برخورد با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی