Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امروز (جمعه) در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جاری شدن سیلاب در افغانستان و سرازیر شدن روان آب‌ها از این کشور به استان سیستان و بلوچستان، از استاندار و ستاد مدیریت بحران این استان خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را در خصوص طغیان احتمالی رود هیرمند انجام و با هشدار به ساکنان اطراف این رودخانه، از تلفات انسانی و خسارات مالی پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این تماس تلفنی از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و گزارشی از آخرین وضعیت موجود و برنامه ریزی های انجام شده جهت مواجهه با سیل ارائه کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها

 محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، بیان کرد: به‌واسطه پیش‌بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، بحمدالله کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.
 
 وی افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع ۳ متر به وجود آمد که به حمدالله اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.
 
 استاندار تصریح کرد: متأسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به‌صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. اما اگر این منطقه به صورتی بود که آب باید از یک محدوده خاص عبور کند یقیناً ویرانی‌های گسترده به بار می‌آمد.
 
 وی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی طی این مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده اما باید کارهای باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.
 
 کرمی بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده‌شدن به گروه مجهزهای حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.
 
 وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و گروه مجهزهای موجود در منطقه نیز با تأمین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستاهای دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود.
 
 استاندار تأکید کرد: اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راه‌سازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.
 
 وی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تأکید شده است؛ آن است که باید از آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.
 
 کرمی یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی «سد کاجو» و «سد قصر قند» را در منطقه دنبال می‌کنیم چرا که با ساخت این سدها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی واپایش می‌شوند.
 
 وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب انجام شده و به رئیس‌جمهور محترم ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ‌ها به دنبال استفاده مفید از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها هستیم.
 
 استاندار گفت: به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست که ما هر ساله در این منطقه شاهد توزیع پتو، سبد کالا و لوازم‌خانگی و مهم‌تر از آن ویرانی زیرساخت‌ها، کشاورزی و منازل مردم باشیم؛ چراکه این واقعاً امری مشکل است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی