Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@14:35:53 GMT

جوانان انقلابی، خط مقدم زمینه‌سازی ظهور هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۳۳۲

جوانان انقلابی، خط مقدم زمینه‌سازی ظهور هستند

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: طبق روایت ماه رجب، ماه امیرالمؤمنین(ع)، ماه شعبان؛ ماه رسول خدا(ص) و ماه رمضان؛ ماه خداست، بنابراین وقتی این سه در کنار هم قرار می‌گیرد بدین معنا است که دروازه بندگی خدا از امام علی(ع) به رسول اکرم(ص) و از رسول اکرم(ص) به خدا منتهی می‌شود، بنابراین باید از مدخل ولایت حضرت امیر(ع) وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قیدار با تاکید بر اهمیت شب نیمه شعبان افزود: این شب در فضیلت، شباهت بسیاری به لیالی قدر دارد و انتظار فرج نیز با زمینه‌سازی ظهور بسیار سفارش شده است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سندی در راستای زمینه‌سازی براى نزدیک شدن به ظهور امام زمان (عج) به شمار می‌رود، افزود: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامى، جوانان مومن انقلابى را خطاب قرار داده، چرا که این قشر در خط مقدم زمینه‌سازی برای ظهور هستند.
موسوی با اشاره به اینکه روز نیمه شعبان به نام سربازان گمنام نام‌گذاری شده است، افزود: این مدال پرافتخاری است که حضرت امام(ره) به کارکنان وزارت اطلاعات هدیه کردند.
امام جمعه قیدار به حجم بالای فعالیت جاسوسان بیگانه و تروریست‌ها در داخل و بیرون مرزهای کشور اشاره و تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌های اطلاعاتی با اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع، در سراسر کشور خواب را از چشمان جاسوسان و تروریست‌ها ربوده‌اند.
وی دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دیگر مناسبت پیش‌رو اعلام کرد و افزود: این تاسیس به دلیل تلاش‌‌های قدرت‌هاى سلطه و گروهک‌ها و جریان‌هاى ضد انقلاب برای براندازى نظام نوپاى جمهورى اسلامى و تجزیه آن انجام شد.
موسوی با اشاره به اینکه کارنامه درخشان سپاه دشمن را عصبانی کرده و عاجز ساخته و سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، تصریح کرد: این تلاش‌ها به قدری خوب بوده است که جهانیان اذعان دارند که اگر تلاش‌هاى ایران و سپاه نبود القاعده و طالبان افراطى سراسر افغانستان را مى‌گرفتند و در سال‌هاى اخیر داعش که در سر امارت بر سوریه و عراق و در نهایت، کشورهای اسلامی را  می‌پروراند به هدف شوم و پلید خود می‌رسید.
وی با بیان اینکه دهه آخر شعبان «دهه تکریم و تعظیم مساجد» نام‌گذاری شده است، افزود: در این ماه مؤمنان به مانند تلاش برای زدودن دل از رذائل، خانه‌های خدا را هم غبارروبی و عطرافشانی می‌کنند.
موسوی ادامه داد: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هم مساجد نقش محوری خواهند داشت و مقام معظم رهبری‌ برای تحقق بیانیه یار می‌خواهند و یار رهبری، همین جوانان تربیت یافته در مساجد هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان ظهور گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی

رهبر انقلاب در جریان دیدار اخیر جمعی از فرماندهان نظامی، تاکید کردند که عملیات «وعده صادق»، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران بود، اما دلیل آن چیست؟ واقعیت این است که ایران با ظرفیت فراتر رفتن از یک قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی، سال‌ها تحت فشار خارجی بوده است.

دوره طولانی تنگنای استعماری در دوران قاجار و پهلوی اول از یک سو و دوره‌ای از نفوذ و کودتا در پهلوی دوم از سوی دیگر، از مصادیق این فشار به‌شمار می‌رود. پس از انقلاب اسلامی که اراده مردم بر استقلال و متجلی‌شدن قابلیت بالقوه قدرت کشور قرار گرفت، فشار‌ها ادامه یافت. تحمیل جنگ هشت‌ساله با عراق، فشار تحریم، تخریب رسانه‌ای و هراس‌افکنی سیاسی و دیپلماتیک با چاشنی اغتشاش خیابانی و ترور، از جمله این فشار‌ها بوده است. عبور ایران از همه این موانع، راه را برای تبدیل ایران به قدرت جهانی هموار کرد.

عمده قدرت‌های جهان، در دوره‌ای از این تنگنا‌ها گذر کرده و به‌دلیل عبور از این هفت‌خوان، شایسته رسیدن به موقعیت ابرقدرتی شدند. ایران نیز پس از یک دهه فشار حداکثری در دهه ۱۳۹۰ شمسی، سرانجام از عصر بازدارندگی عبور کرد. کشوری که در عصر قاجار و پهلوی کاملا منفعل بود و اجازه نفوذ و کودتا به کشور‌های خارجی می‌داد، در دهه اول پس از انقلاب اسلامی به موقعیت «دفاع از خود» رسید و سپس وارد دوره بازدارندگی شد که توانست جلوی تکرار سناریوی تحمیل جنگ را بگیرد.

مهار جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی، به‌ویژه در دوران بوش پسر و ترامپ، دشوار بود، اما انجام شد. ایران در این دوران همزمان از توان دفاعی و دیپلماتیک بهره برد تا تلاش برای سر خم کردن کشور شکست بخورد. این روند ادامه داشت تا این‌که پس از تهدید داعش و احتمال حمله تروریست‌ها به داخل ایران، کشور وارد عصر «جنگ پیشدستانه» شد. ترور سردار سلیمانی، این استراتژی را وارد سطح بالاتری کرد و برای اولین‌بار پس از جنگ جهانی دوم، ایران پایگاه آمریکا را موشک‌باران کرد.

 این همان کاری بود که پس از حمله گستاخانه اسرائیل به سفارت کشورمان در دمشق تکرار شد و عدم‌پاسخ متقابل، نشان داد جهان استراتژی تهاجمی کشورمان را به رسمیت شناخته است. در کنار این حرکت نظامی، کشورمان پس از یک دهه تحریم حداکثری، موفق شد به رشد اقتصادی مثبت رسیده و در حوزه‌های ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی، نوعی بازدارندگی داخلی ایجاد کند. به این ترتیب، حالا جهان شاهد آن است که ایران به جمع کشور‌های قدرتمند پیوسته و با وجود همه تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، نظم نوین جهانی نمی‌تواند این قدرت را انکار کند.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی/ موفقیت دولت سیزدهم در صاردات نفت در شرایط تحریم
  • سپاه دژ مستحکم برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند