Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:11:27 GMT

جشنواره مجسمه های نمکی ظرفیت بومی را به ملی تبدیل می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۳۴۱

جشنواره مجسمه های نمکی ظرفیت بومی را به ملی تبدیل می کند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان از این منظر مهم است که ظرفیت بومی را در قالب یک زبان هنری به ملی تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده عصر جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان افزود: ما می توانیم در چارچوب فعالیت خود، بستری را برای معرفی تالاب، بوم گردی منطقه ای و رونق اقتصادی محلی شکل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: گسترش فرهنگ و هنرهای بومی از دیگر اهداف این جشنواره است، در این جشنواره علاقمندی جامعه هنری به دست ساخته های بومی منطقه زیاد بود و موجب شکوفایی استعداد های بومی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: آثار تولیدی مردم بومی منطقه هم از نظر کمیت و هم موضوع با کیفیت بود چون موضوع آن مربوط به بحث محیط زیست، آب و ... بوده و نشان داد که مردم در این جریان فرهنگی موضوعات را کشف و ارائه دادند.
نبی زاده افزود: این ظرفیت وجود دارد که گام بعدی به شکل چند کشور منطقه ای هنرمندان را دعوت کنیم اما باید بعضی زیرساخت ها مثل راه و مسائل بهداشتی تقویت شود.
نخستین جشنواره ملی مجسمه های نمکی سال 1396 برگزار شد و آثاری از هنرمندان 22 استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید.
جشنواره در سال گذشته با وجود ارائه فراخوان، به دلیل خشکسالی و مساعد نبودن شرایط جوی برگزار نشد و اکنون در پی بارش باران و آماده شدن تالاب، دومین جشنواره با حضور 25 گروه از استان های مختلف کشور روزهای 29 و 30 فروردین ماه جاری در نهبندان برگزار شد و روز جمعه در مراسم اختتامیه گروه های برتر نیز معرفی شدند.
در جشنواره ملی مجسمه های نمکی تلاب کجی نمکزار نهبندان استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و تهران شرکت کردند.
در این جشنواره، مرتضی دستجردی از استان خراسان رضوی نفر اول و محمد جواد جعفری و علی رضا پویایی مهر از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم از طرف هیات داوران معرفی شدند.
همچنین بهمن چگینی و مصطفی محسنی از استان تهران در این جشنواره شایسته تجلیل شناخته شدند.
تالاب کجی نمکزار نهبندان با چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
مساحت آن بیش از 22 هزار هکتار است و با وجود دو دهه خشکسالی در استان خراسان جنوبی هنوز زنده و پایدار است که زیستگاه پرندگان آبزی به شمار می رود.
این تالاب شوره زار وسیع بوده و با توجه به شوری زیاد خاک آن به دریاچه ای پوشیده از نمک و به رنگ سفید تبدیل شده است.
مرکز شهرستان نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند است.
7559 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره ملي تالاب كجي مجسمه نمكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بازی‌های سنتی که معمولا به صورت گروهی انجام می شود با فعالیت‌های حرکتی همراه هستند که به رشد حسی- حرکتی دانش آموزان کمک می کند. تمامی بازی‌های بومی و محلی، هدفمند است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی