Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:03:42 GMT

لزوم تمرکز بر توسعه آموزش‌های تخصصی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۳۶۲

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم گسترش آموزش‌های تخصصی در نقاط مختلف کشور اظهار کرد که جریان‌های هنری می‌توانند باعث شکوفا شدن استعدادهای زیادی در مناطق مختلف کشور بشود.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز جمعه (۳۰ فروردین ماه) در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی در جمع خبرنگاران درباره لزوم گسترش رویدادهای فرهنگی در اقصی نقاط کشور اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که ما باید برای توسعه هنر در کشور مد نظر داشته باشیم، نگاه آمایشی به سرزمین‌مان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه بدانیم چه امکانات و توانمندی‌هایی در نقاط مختلف ایران موجود است. این توانمندی‌ها شامل ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی، جغرافیایی و انسانی می‌شود که می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه و پایداری هنر در این مناطق باشد.

او ادامه داد: به عنوان مثال اگر در منطقه‌ای امکان برگزاری رویدادهای مجسمه‌سازی وجود نداشته باشد اما با این وجود برای برگزاری آن سرمایه‌گذاری شود، طبیعتاً تلاشی صورت گرفته که پایدار و منجر به وجود آمدن یک جریان نخواهد شد. تالاب کجی یکی از استعدادهای ویژه در استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود که ما می‌توانیم با طراحی رویداد هنری همچون جشنواره مجسمه‌های نمکی علاوه بر پرورش و تشویق استعدادها نگاه و توجه ملی را نیز به این منطقه معطوف کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعتاً وقتی یک رشته‌ای پایدار شود و گونه‌ای هنری در یک منطقه جغرافیایی به حرکت درآید، بسیاری از استعدادهای دیگر نیز در آن منطقه شکوفا خواهد شد. به عنوان مثال در کنار جشنواره مجسمه‌های نمکی، هنرمندان بومی نیز محصولات صنایع دستی خود را نیز برای فروش به این منطقه آورده بودند. در واقع می‌توان گفت که در حاشیه یک رویداد هنری، کسب و کاری نیز شکل گرفته بود. بنابراین استمرار این جریان می‌تواند امکانات بیشتری را برای این منطقه به همراه داشته باشد.

حسینی، خراسان جنوبی را منطقه‌ای بسیار بااستعداد و دارای جمعیت جوان مستعد برشمرد و با اشاره به بخش بومی در این دوره از جشنواره مجسمه‌های نمکی یادآور شد: بسیاری از آثاری که توسط هنرمندان بومی در جشنواره امسال ارائه شدند با کارگاه‌ها و دوره‌های بازآموزی شاهد جهش ویژه‌ای در نوع آفرینش‌شان خواهیم بود. آنچه من به عنوان مسئول می‌دانم این است که بیشترین کاری که باید در این زمینه انجام بدهیم توسعه آموزش‌های تخصصی است.

او در ادامه اظهار کرد: در همین راستا در بودجه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده است که باید بودجه به برنامه‌هایی تخصیص پیدا کند که بر مبنای مطالعه تدوین شده‌اند. در واقع ما بر اساس مطالعه برنامه‌هایی را متناسب با ظرفیت‌های هر استان تعیین و قطعاً از اجرای آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجسمه نمکی معاون هنري وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای گل‌تپه علاوه بر هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی