Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، آخرین شب از شصت‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی ساعتی قبل به پایان رسید و تنها مراسم اختتامیه این مسابقات که شامگاه روز شنبه، 31 فروردین ماه برگزار می‌شود، باقی مانده است تا پرونده این دوره از مسابقات نیز بسته شود.
در روز پایانی مسابقات مالزی، هشت شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان تلاوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کننده‌های بخش آقایان در این شب از کشورهای فلسطین، بنگلادش، استرالیا، مصر و جزیره موریس بودند.
در این شب هیچ کدام از شرکت‌کننده‌ها، حتی نماینده کشور مصر که بسیار حساب ویژه‌ای بر روی او باز کرده بودند، نتوانستند در حد و اندازه یک قاری برگزیده ظاهر شوند.
نماینده کشور فلسطین، اولین شرکت‌کننده شب سوم، وی یکی از معدود شرکت‌کنندگانی بود که همزمان با زنگ دوم هشدار تلاوت خود را به پایان رساند. در این دوره از مسابقات اغلب شرکت‌کنندگان ثانیه‌هایی بعد از زنگ هشدار دوم تلاوت خود را به پایان رسانده‌اند. این متسابق تلاوت سطح بالایی نداشت و در بهترین حالت باید او را یک قاری متوسط ارزیابی کرد.
بعد از قاری بخش بانوان که از کشور فیلیپین بود، نوبت به نماینده کشور بنگلاش رسید. این شرکت‌کننده نیز در زمره قاریان ضعیف شب پنجم مسابقات بود. در ادامه نوبت به نماینده کشور استرالیا رسید، این شرکت‌کننده هم همچون دیگر شرکت‌کنندگان شب پنجم مسابقات حرفی برای گفتن نداشت. اغلب شرکت‌کنندگان در مسابقات در حد قاریانی که جلسات ابتدایی آموزش خود را می‌گذرانند، ظاهر شده‌اند. اشکالات لحنی، تجویدی، وقف و ابتدا و ناکوک بودن و ... از جمله اشکالات شرکت‌کنندگان طی امشب و شب‌های گذشته بوده است.
در ادامه مسابقات این شب، نوبت به نماینده کشور مصر رسید. بسیاری از شرکت‌کنندگان انتظار داشتند تا قاری مصری اجرای سطح بالایی را داشته باشد، اما در عمل اینگونه نشد و تلاوت او خلاف پیش‌بینی‌های شرکت‌کنندگان بود. این شرکت‌کننده پرده‌های هر مقام را به طور کامل اجرا نکرد و ضفع بزرگی برخلاف قواعد آیین‌نامه بود.
این شرکت‌کننده تلاوت را با بیات شروع کرد و نتوانست آن را به اتمام برساند. در ادامه به مقام رست رفت و هنوز رست را کامل نکرده بود که وارد مقام سه‌گاه شد. در اینجا هم فقط قرار مقام سه‌گاه را خواند و رها کرد و به مقام نهاوند پرداخت که آن نیز نیمه کاره بود. در اینجا خروج لحنی و ضعف توانمندی او محرز بود. وقف ناقصی بر روی آیه شش داشت، آیه‌های شش و هفت و هشت را سه‌گاه اجرا کرد و در ادامه به مقام نهاوند پرداخت.
این نشان می‌دهد که با یک برنامه‌ریزی خوب وارد مسابقات نشده و در تلاوت خود مقداری سردرگم بود. با تمام این اوصاف اما از فصاحت خوبی برخوردار بود. در نهایت باید گفت نماینده کشور مصر، نتوانست انتظاری که از قاریان مصری وجود دارد، برآورده کند.
آخرین شرکت‌کننده نیز نماینده جزیره موریس بود که اجرای بسیار ضعیفی داشت تا در کنار دیگر قاریان ضعیف این دوره از مسابقات قرار گیرد. قاریانی که اگرچه شاید در کشور خود عنوان و نامی داشته باشند، اما در سطح اول قرائت دنیای اسلام سال‌های سال باید کسب علم کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات مالزی تحلیل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول محفل قرآنی گفت: این آیین معنوی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۲۰ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.
جمالفرد افزود: محفل قرآنی این هفته فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین همراه با قرعه کشی سفر اربعین ویژه شرکت کنندگان ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای معظم شهر یاسوج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه از اربعین سال قبل آغاز شده ادامه داد: در این برنامه ۱۵ دقیقه حزب خوانی قرآن، ۲۰ دقیقه تدبر در قرآن، ۲۰ دقیقه روایتگری شهدا و ۱۵ دقیقه پخش فیلم و تیزر با موضوع قرآن، دفاع مقدس و مناسبت های هفته اجرا می شود.
مسئول محفل قرآنی گلزار مطهر شهدای یاسوج با دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم گفت: فردا علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی از همه بانیان و همکاران و خیران قدردانی و به قید قرعه به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان کمک هزینه زیارت اربعین به مبلغ هر نفر ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ریال اهدا می شود.

دیگر خبرها

  • مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • مقام اول تیم‌های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به ایستگاه پایانی رسید + فیلم
  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان