Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@19:21:28 GMT

بصیرت افزایی در فضای مجازی ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۵۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به نا امن و پرمخاطره بودن فضای مجازی گفت: داشتن سواد فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا از این فضا به صورت بهینه استفاده کنیم و آسیب‌های آن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در اثر نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی، زمینه بروز رفتار‌های ناهنجار و نادرست فراهم می‌شود اظهارداشت: شناساندن درستی از نادرستی رفتار‌ها در فضای مجازی از ضروریات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام آل هاشم همچنین همه کاربران و افسران سایبری و فعالان فضای مجازی را به رعایت تقوا، رعایت اخلاق و انصاف، رعایت انقلابی گری و عدالت خواهی در انتشار مطالب در فضای مجازی دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی عرصه تقابل اسلام و استکبار است تاکید کرد: این فضا زمینه را برای خودسازی، تمدن سازی ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب و افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در این فضا فراهم می‌کند.

دومین دوره استانی تربیت راهنمایان فضای مجازی به مدت سه روز به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج و با شرکت ۷۳ نفر برگزار شد که آینده پژوهی فضای مجازی و رویکردها، مبانی سواد رسانه‌ای و رژیم مصرف فضای مجازی، مدیریت رسانه و فضای مجازی در خانواده، اعتیاد اینترنتی و خودتنظیمی و درمان، حقوق و جرایم سایبری، مطالعات و سواد بازی‌های تلفن همراه و رایانه از جمله مباحث ارائه شده در این دوره بود.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 ویدیویی در فضای مجازی توسط یک دامدار از چایی خوردن عجیب گوسفند منتشر شده که مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گفت. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دیپلماسی و میدان؛ تقابل یا هم افزایی
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • ضرورت در معرفی معلمان نمونه