Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:16:37 GMT

حر مدافعان حرم چه کسی بود؟+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۶۱۲

حر مدافعان حرم چه کسی بود؟+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

شهید مجید قربانخانی متولد مرداد ماه ۱۳۶۹ در محله یافت آباد تهران بود. تک پسر خانواده و لوتی مسلک بود که در کنار پدرش در بازار کار می کرد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شهید مجید قربانخانی متولد مرداد ماه 1369 در محله یافت آباد تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تک پسر خانواده و لوتی مسلک بود که در کنار پدرش در بازار کار می کرد و سفره خانه ای نیز در محله یافت آباد داشت. وضع مالی خوبی داشت و از این بابت همیشه به نیازمندان کمک می کرد. برخی اخلاق های خاص و خالکوبی روی دستش باعث شده بود او را با نام مجید سوزوکی مدافعان حرم یا حر مدافعان حرم یاد کنند. مجید از نوجوانی عضو بسیج و بچه هیئتی بود اما آنقدر وابسته به این فضا نبود که روزی مدافع حرم شود.

شرط شهید مدافع حرم به همسرش چه بود؟

دوستی او با مرتضی کریمی همه چیز را تغییر داد. این دوستی برای مجید سرآغاز یک تحول بزرگ بود. تحولی که او را به دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه رساند و نهایتا تا لحظه شهادت همراه مرتضی کریمی بود و با او در یک منطقه و یک عملیات به شهادت رسیده و مفقود الاثر شدند. او که عاشقانه حضرت زینب سلام الله علیها را دوست داشت، چندی پیش از اعزامش به سوریه به کلی تغییر کرده بود. نمازهای اول وقت، وصیت نامه نویسی و زمزمه های عاشقانه اش از هیئت گویای این دگرگونی بود. وقتی عنوان کرد که می خواهد به سوریه برود، کسی از نزدیکانش باور نمیکرد که او اهل این مجاهدت باشد. اما خیلی زود راهی شد و 21 دیماه سال 94 او به همراه همرزمانش همچون شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی کریمی و شهید محمد آژند در خان طومان سوریه به شهادت رسیده و مفقود الاثر شدند.

حالا پیکر مطهر این شهید مدافع حرم بعد از گذشت بیش از سه سال از شهادتش در سوریه کشف و هویتش شناسایی شده است.

وصیتنامه شهید مجید قربانخانی:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

سلام عرض می‌کنم خدمت تمام مردم ایران. سلام می‌کنم به رهبرکبیر انقلاب و سلام عرض می‌کنم به خانواده عزیزم. امیدوارم بعد از شهادتم ناراحتی نداشته باشید و از شما خواهش می‌کنم بعد از مرگم خوشحال باشید و گریه بر مصیبت اباعبدالله کنید. سر پیکر بی‌جان من خوشحال باشید که در راه اسلام و شیعیان به شهادت رسیدم.

صحبتم با حضرت امام خامنه‌ای؛ آقا جان اگر صدبار دگر متولد شدم برای اسلام و مسلمین جان می‌دهم و از رهبر انقلاب و بنیاد شهدا و سپاه پاسداران و همین طور بسیج خواهشمند هستم که بعد از به شهادت رسیدن من هوای خانواده‌ام را داشته باشید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

رقیه جان بر سینه می‌زنم که مبادا درون آن/ غیر رقیه خانه کند عشق دیگری

مستند تسنیم از شهید قربانی با عنوان "قصه مجید" در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم جبهه مقاومت اسلامی شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم