Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی امروز (شنبه، ۳۱ فروردین) را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

 

 

خبر در حال تکمیل...

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزنامه روزنامه های امروز همشهری اطلاعات کیهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت

در جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران بر احیای مجدد دوچرخه‌سواری در پایتخت تاکید شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه کمیته حمل و نقل ترافیک با حضور سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید واقعیت‌ها شهر دید و نگرانی‌های مردم را درک کرد، گفت: گاهی اوقات باید خودمان بانی تغییر و تحولات باشیم، حتما به خاطر دارید که در چند دهه گذشته دوچرخه‌سواری امری عادی در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به شمار می‌رفت اما متاسفانه با عملکرد ناقص در حوزه فرهنگ‌سازی و غلبه خودرو محوری، شانس دوچرخه‌سواری را از شهروندان گرفتیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه آلودگی هوا تبدیل به چالش همیشگی تهران شده است، اظهار کرد: دوچرخه می‌تواند یکی از ابزار کاهش آلودگی هوا باشد.

زاکانی: برخی شهردار که بودند عملکردی جز دوچرخه‌سواری نداشتند!

تشکری هاشمی تصریح کرد: در تشخیص اینکه در کدام خیابان‌ها باید خطوط دوچرخه‌سواری احداث شود بد عمل کرده‌ایم زیرا نیازی نیست در تمام خیابان‌های تهران این خطوط احداث شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید گزینه‌ها و راه حل‌های متنوع را پیش روی شهروندان قرار داد تا با مشارکت مردم بر پدیده‌های ناهنجار ترافیکی و آلودگی هوا غلبه کرد، افزود: ما باید این پیام را به شهروندان منتقل کنیم که دوچرخه‌سواری برای سلامت روان و جسم آنها و از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل است.

وی ادامه داد: چرا وقتی مثلا 300 میلیارد تومان برای یک پل هزینه می‌کنیم ناراحت نمی‌شویم اما برای ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و فرهنگ آن کاری انجام نمی‌دهیم و هیچ هزینه‌ای نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد دوچرخه‌سوار هستیم نه مسیر دوچرخه‌سواری گفت: باید تاکید کنیم که به هیچ وجه مخالف و ضد دوچرخه‌سواری نیستیم و همانطور که دوره سابق با این عنوان معروف شد که هیچ کاری جز دوچرخه‌سواری نکرد ما نیز نباید تحت عنوان مخالفان دوچرخه‌سواری شناخته شویم.

وی ادامه داد: باید از مناطق خواسته شود مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری را مشخص کنند تا سریعا در آن مکان‌ها خدمات دوچرخه‌سواری فعال شود. همچنین در پارک‌های ترافیکی باید آموزش دوچرخه‌سواری برای کودکان ایجاد شود.

تشکری هاشمی گفت: در باب اقدامات فرهنگی، فعالیتی توسط شهرداری انجام نشده است مردم یک شبه به اهمیت دوچرخه‌سواری اقناع نمی‌شوند بلکه باید رفته رفته و از طریق تبلیغات و کار فرهنگی این کار را انجام داد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های شهروندان در حوزه دوچرخه‌سواری اظهار کرد: می‌توان با شناسایی مسیرهای کم ترافیک در روزهای تعطیل فضایی را برای دوچرخه‌سواری ایجاد کرد. بیدود یک سرمایه ملی است اما اکنون دوچرخه‌های آن زیر آفتاب رها شده‌ و هیچکس پاسخگوی این رهاشدگی نیست.

در ادامه شهریار افندی‌زاده با اشاره به اهمیت دوچرخه‌سواری گفت: در بحث استفاده از دوچرخه موارد بسیاری مطرح است که یکی از آنها بحث سخت افزاری است یعنی باید امکاناتی برای ترغیب ‌شهروندان به استفاده از دوچرخه ایجاد شود.

وی ادامه داد: علاوه بر لزوم وجود امکانات سخت‌افزاری ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری نیز اهمیت دارد ما نمی‌توانیم به اجبار فرهنگ دوچرخه‌سواری را ایجاد کنیم.

افندی‌زاده با بیان اینکه باید مکان‌هایی برای دوچرخه‌سواری ایجاد شود، اظهار کرد: باید در این مکان‌ها افراد علاقه‌مندان دوچرخه‌سواری کنند همچنین باید مسیرهای پیشنهادی دوچرخه‌سواری مورد بررسی قرار گیرند زیرا تمامی مسیرها پتانسیل لازم را ندارند و بازنگری بر روی مکان‌ها باید توسط سازمان انجام شود.

در ادامه سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی شود که نتیجه احداث خطوط دوچرخه‌سواری در تهران چه بوده است، گفت‌: متاسفانه هنوز بررسی نشده که آیا می‌توان این مد حمل و نقلی را ایجاد کرد یا خیر، تا زمانی که شوق استفاده از دوچرخه‌سواری را ایجاد نکنیم نمی‌توانیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی بنامیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم دوچرخه را به دبیرستان‌ها بدهیم تا دانش آموزان برای تردد از مدرسه به خانه از دوچرخه استفاده کنند، با استفاده از مشوق‌های کوچک می‌توان دوچرخه را تبدیل به یک مد کرد.

آقامیری گفت: باید بیشتر انرژی خود را برای ایجاد فرهنگ دوچرخه‌سواری ایجاد کنیم، برای مثال در پارک‌های جنگلی دوچرخه بسیار بیشتر از سطح خیایان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر قرار است برنامه‌ای هم ایجاد کرد باید از طریق مشوق‌ها در میان نسل جوان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمالوند و آرزوی شکست پرسپولیس: هواداران بیایند!
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • ترامپ در دادگاه نیویورک حاضر شد
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • آمادگی آبادان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات