Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی اف در مراسم کلنگ زنی کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی حاجی قابول در 110 کیلومتری جنوب باکو به همراه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جمع خبرنگاران افزود: روابط دو کشور همانند عرصه های دیگر در حوزه صنعت نیز با موفقیت توسعه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: برگزاری مراسم کلنگ زنی کارخانه اتوبوس سازی و نیز امضای تفاهمنامه راه اندازی واحد مشترک تولید تریلی در این کوی صنعتی نیز از جمله گام های برداشته شده در راستای گسترش همکاری دو کشور در حوزه صنعتی است. 
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به باکو و مذاکرات انجام گرفته درباره تاسیس گروه کاری صنعتی در قالب کمیسیون بین دولتی برای همکاری های اقتصادی دو کشور توافق شد. 
مصطفی اف تصریح کرد: سرپرستی گروه کاری صنعتی را معاونین وزرای دو کشور بر عهده خواهند داشت و این گروه راهکارهای گسترش همکاری های فیمابین در حوزه صنعتی مختلف و اجرای طرح های مشترک جدید در این حوزه را بررسی خواهد کرد. 
وی یادآور شد: در حال حاضر کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در شهرک صنعتی نفتچالا در 168 کیلومتری جنوب باکو فعالیت دارد و طرح مشترک داروسازی نیز در دست اجرا است. 
مصطفی اف طرح های جدید در حوزه پتروشیمی را از دیگر محورهای همکاری با ایران دانست، افزود: کارآفرینان ایرانی را برای فعالیت در پارک صنعت شیمی شهر سومقایت در 30 کیلومتری شمال باکو دعوت کردیم و گروه کاری صنعتی جدید همه این طرح ها را بررسی خواهد کرد. 
وی گفت: همچنین ایجاد منطقه صنعتی در مناطق مرزی دو کشور را بررسی می کنیم و بر این باورم که مطالعات در این زمینه منجر به نتایج عملی خواهد شد و در حوزه صنعتی و سرمایه گذاری نیز دستاوردهای جدیدی خواهیم داشت. 
وزیر صنعت، تجارت و معدن کشورمان روز گذشته در راس یک هیات اقتصادی برای انجام سفری دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد. 
دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان، «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد، «ساحل بابایف» وزیر کار و تامین اجتماعی و «صفر مهدی اف» رئیس گمرک آذربایجان در برنامه سفر رحمانی گنجانده شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران پتروشیمی شیمی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول ایران: همکاری‌های رسانه‌ای یک عامل قوی در توسعه روابط با پاکستان است

به گزارش قدس آنلاین، مهران موحد فر طی سخنانی در ضیافت افطار به میزبانی سرکنسولگری ایران در شهر لاهور مرکز ایالت پنجابُ در حضور جمعی از نخبگان رسانه‌ای پاکستان، مدیران شبکه‌های خبری و سردبیران روزنامه ها فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک و آن را ماه وحدت، برادری و فرصتی برای تقویت پیوندهای جوامع مسلمان دانست.

وی افزود که ما همیشه در روابط بین دو کشور شاهد نقش مثبت رسانه ها در تبیین راه درست همکاری‌ها و کمک به دولت‌ها در انتخاب بهترین مسیر برای توسعه روابط بوده‌ایم.

موحدفر اظهار داشت: نمونه های زیادی در روابط ایران و پاکستان داریم که نشان می دهد رسانه‌ها مسیر اصلی تسهیل روابط هستند. در رویدادهای اخیر مرزی تقریبا تمامی مطالب و مقالات در رسانه‌های دو کشور دوست به این هدف وفادار بودند.

وی گفت: بازگشت سریع دو کشور به روابط برادرانه حاصل اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و توصیه رسانه ها بود و اصحاب رسانه به نوعی خواست‌ ملت‌های یکدیگر را منعکس کردند.

سرکنسول ایران در لاهور تاکید کرد: رسانه‌ها در معرفی فرهنگ، ظرفیت‌های اقتصادی و جاذبه های گردشگری دو کشور ماموریتی ناتمام دارند. در این رابطه، سفر هیات‌های رسانه ای دو کشور یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است و تلاش می شود که در فرصتی مناسب این مسئله عملی شود.

وی با اشاره به کشتار وحشیانه مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی ظرف چند ماه اخیر، افزود: متاسفانه حمایت‌های همه جانبه کشورهای غربی، این رژیم قانون شکن را به ادامه کشتار مردم غزه تشویق کرده است. مردم فلسطین چند ماه است از دریافت آب و غذا محرومند و در وضعیت فاجعه باری بسر می برند و حمایت یک جانبه و کورکورانه غرب از یک رژیم نامشروع و جنایتکار، این رژیم را در استمرار جنایت های خود تشویق نموده است.

موحد فر گفت: مردم و رسانه های پاکستان در ماه های اخیر در جریان حوادث فلسطین در سمت درست تاریخ ایستادند و در حمایت از مردم فلسطین صادقانه رفتار کردند. این مسوولیت همه رسانه های آزادیخواه به خصوص مسلمانان در این ماه مبارک است که اجازه ندهند حوادث تلخ غزه فراموش شود.

برخی از شخصیت‌های پاکستانی در این برنامه طی سخنانی تاکید کردند که روابط بین دو کشور مستحکم و خلل ناپذیر است. آنان در ارتباط با بحران فلسطین، نسبت به وضعیت به شدت اسفبار انسانی در غزه ابراز تاسف عمیق و اظهار امیدواری کردند که رنج و آلام ملت فلسطین هر چه سریعتر پایان پذیرد.

خبرنگاران ارشد پاکستانی پرسش‌هایی را نیز در زمینه روابط دو جانبه، خط لوله گاز، شیوه های همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور، روش های گسترش روابط مردمی از طریق اجرای توافقنامه‌های خواهر خواندگی و روابط ایران و عربستان، مطرح کردند.

آنها از سفر آتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به پاکستان استقبال و اظهار امیدواری کردند که آیت‌الله رئیسی در این سفر علاوه بر اسلام‌آباد، زمانی را نیز برای بازدید از لاهور و استان پنجاب اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرکنسول ایران: همکاری‌های رسانه‌ای یک عامل قوی در توسعه روابط با پاکستان است
  • ظهروند: دستگاه سیاست خارجی با ظرفیت‌های دفاعی کشور همسوتر عمل کند
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • توسعه همکاری جهاددانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف صنعتی
  • دیدار سران گرجستان و جمهوری آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دیدار سران گرجستان و آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین