Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی سنایی در مراسم گرامیداشت روز ارتش ایران در مسکو با بیان این مطلب افزود: حسن روحانی و ولادیمیر پوتین به عنوان روسای جمهوری دو کشور طی پنج سال گذشته 16 بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

** وزیر دفاع ایران به روسیه می آید
سنایی از روسیه به عنوان کشوری یاد کرد که همواره با قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه و حسنه ای داشته است و روند این همکاری ها در حال رشد است و دو طرف از گسترش روابط خورسند وخواهان تقویت هرچه بیشتر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در چارچوب همکاری های دفاعی دو کشور، وزیر دفاع ایران هفته آینده در هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو شرکت خواهد کرد؛ همکاری دفاعی دو کشور در چارچوب مقابله با تروریسم و افراط گرایی در منطقه به ویژه سوریه است.

** اقدام آمریکا علیه سپاه تهدید صلح و ثبات منطقه است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که آمریکا سپاه را که بخشی از نیروهای مسلح کشور و نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است، به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرده است.
به گفته سفیر ایران در روسیه، این اقدام غلط آمریکا در کنار یک جانبه گرایی واشنگتن، خروج یک جانبه از برخی توافقات بین المللی از جمله برجام و پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد با روسیه و بهم ریختن نظم پذیرفته شده بین المللی صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند.

** فعالیت های موشکی ایران صلح آمیز است
سفیر ایران ادامه داد: حرکت جمهوری اسلامی ایران دوری از برخورد و تنش است و همسایگان مطمئن باشند که فعالیت های موشکی ایران صلح آمیز و نیروهای مسلح ایران نه یک قدرت تهاجمی بلکه یک قدرت تدافعی و بازدارنده هستند، البته ایران در زمینه تقویت بنیه دفاعی خود و دفاع از مرز و بوم و حاکمیت کشور هیچ تردیدی به خود را نمی دهد.

** سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مایه افتخار ملت ایران هستند 
به گفته وی، در سیستم نظامی جمهوری اسلامی ایران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سه محور اصلی قدرت نظامی هستند که هر یک وظایف خاص خود را برعهده و در تامین استقلال و تمامیت ارضی کشور نقش دارند و مایه افتخار ملت ایران هستند.
سفیر ایران خاطرنشان کرد: ارتش ایران بر خلاف برخی از کشورها یادآور دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، نسل کشی، حمایت از تروریسم، کودتا و بی اعتنایی به نظرات ملت و قانون نیست بلکه یادآور دفاع مشروع از سرزمین ایران و حرکت در چارچوب قانون و مصالح ملی است.
سنایی ادامه داد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در ایران ضمن تقویت روزافزون اقتدار و توانمندی های نظامی خود، همواره خواهان صلح و آرامش با کشورهای دوست بوده و در گذشته و امروز نقش موثری در حفظ ثبات منطقه داشته اند.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر روز جمعه با حضور رایزنان نظامی کشورهای مختلف و همچنین صاحبنظران و ایرانشناسان روس در محل رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.
در این مراسم تنی چند از مقامات نظامی روسیه، تعدادی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه و وزارت دفاع روسیه، سفرا، معاونین و رایزنان سفارتخانه‌های مقیم روسیه، تعدادی از سفرا و تعدادی از نمایندگان دومای کشوری و شورای فدراسیون روسیه حضور داشتند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران روسیه مسکو وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور درباره عملیات دفاعی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سوریه به شرح زیر است:

عملیات دفاعی "وعده صادق" نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران و فرماندهان نظامی و نیز انهدام کامل ساختمان دارای مصونیت و حفاظت دیپلماتیک سفارت، بر طبق ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد و همچنین اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس مقررات و ضوابط بین‌المللی، صورت گرفته است.

در متن ماده‌ی ۵۱ منشور آماده است که: هیچیک از مقررات منشور به حق ذاتی دفاع انفرادی یا جمعی در صورت وقوع حمله مسلحانه علیه یکی از اعضای ملل متحد خدشه وارد نمی‌کند تا زمانیکه شورای امنیت اقدامات لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عمل آورد.

با عنایت به این ماده و ارجاع فوری موضوع تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورمان به شورای امنیت ملل متحد و همچنین عدم انجام تکالیف شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به علت کارشکنی‌های ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسؤولیت پذیر و پایبند به منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل با تصمیم قاطعانه مسؤولین کشوری و لشکری و با بهره‌گیری از حق طبیعی خود و همچنین وجود دو اصل مهم و حیاتی در دفاع مشروع یعنی "تناسب" و "ضرورت" به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، اقدام به دفاع مشروع نمود.

لازم به ذکر است که این اقدام صرفاً پاسخی در برابر حملات گذشته رژیم آپارتاید اشغالگر به اماکن دیپلماتیک ایران بوده است و هیچیک از مناطق غیرنظامی هدف قرار داده نشده و صرفاً اهداف نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حتی غیرنظامیان را به عنوان تلفات جانبی قربانی نکرده است لذا اصل "تفکیک" نیز رعایت گردیده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایبندی خود به قواعد بین‌المللی تاکید نموده و اعلام کرده است که به صورت قاطعانه با متجاوزین به حاکمیت و استقلال خود بر طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل برخورد خواهد کرد.

در پایان انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن حمایت قاطع از اقدامات مشروع و بحق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صیانت و دفاع از منافع ملی، بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به اصول و قواعد دیپلماتیک از سوی دولت‌ها و نیز پایبندی به اهداف و مقاصد مندرج در منشور ملل متحد تاکید می‌کنند.

کد خبر 6080971

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در سنندج + فیلم
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه