Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@03:01:04 GMT

۹ ترفند برای افزایش طول عمر لباس‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۸۴۳

۹ ترفند برای افزایش طول عمر لباس‌ها

خداحافظی با لباس‌های موردعلاقه‌مان که روزهای خوبی را در کنارشان گذرانده‌ایم به نوعی یک بدشانسی به‌حساب می‌آید. اگرچه آن روز به‌ ناچار برای بیشتر آنها پیش می‌آید، اما خبر خوب این است که می‌توان آن را با رسیدگی و دقت بیشتر در نگهداری از لباس‌ها آن روز را عقب انداخت! طول عمر لباس‌ها برای جیبتان، زمین و بیشتر از همه برای آنچه دوست دارید بپوشید، خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مطلب می‌خواهیم فنون آزمون‌ و خطا برای عمر بیشتر لباس‌ها و شستن لباس را با شما در میان بگذاریم.

لباس هایتان را کمتر بشویید
اگر بر روی لباس رنگ روشنتان شربت قرمز رنگ ریخته‌اید یا در لباس سفیدتان اثر عرق باقی مانده است، قبل از شستن آن ها را پشت و رو کنید. سپس آنها را پشت و رو آویزان کنید تا بیشتر هوا بخورند. شستشو با ماشین لباسشویی به نسبت شستن لباس با دست اغلب آسیب کمتری به لباس می رساند و به طولانی‌تر شدن عمر آنها بیشتر کمک می‌کند. با تعویض روزانه لباس ها می توانید مانع از کثیف شدن بیش از اندازه آن ها شوید و دفعات شست و شوی آن ها را کاهش دهید.

از شوینده‌های ملایم استفاده کنی
اکثر ما بیشتر از آنچه که باید از شوینده‌ها استفاده می‌کنیم. اما می‌توانیم مقدار مصرفمان را نصف و یا کمتر کنیم و در آن زمان خواهیم دید که لباس‌ها باز هم به‌خوبی تمیز می‌شوند. استفاده بیش از اندازه از شوینده ها، لباس شما را کثیف‌تر می‌کند چرا که کف زیاد آن به‌مراتب باکتری‌ها و کثیفی‌های لباس را در بافت پارچه نگه می دارد. درنتیجه ما نیز لباس‌های کثیف می‌پوشیم و یا مجبور می شویم آن ها را بیشتر بشوییم. بهتر است در صورت عدم شستن لباس با دست قسمت شوینده ماشین لباسشویی را در حد خط نرمال آن پر کنید. همچنین از شوینده هایی استفاده کنید کمترین آسیب را به لباس شما وارد می کنند، شوینده هایی که برای لباس کودک انتخاب می شوند معمولا دارای این ویژگی می باشد و به لباس شما کمتر آسیب می رسانند.

از آب سرد استفاده کنید
برچسب روی لباس‌ها، بیشترین دمای شستشوی آن را به شما می‌گوید، اما به این معنی نیست که حتماً باید از این دما استفاده کنید. با استفاده از آب سرد، بیشتر لباس‌ها به‌اندازه کافی تمیز می‌شوند و مانند آب گرم باعث چروک شدن یا رنگ‌رفتگی لباس نمی‌شود. اگر لازم بود، برای تمیزی بیشتر می‌توانید از شوینده بیشتری که دارای پرکربنات سدیم است استفاده کنید.

بافت‌های مختلف را دسته‌بندی کنید
بیشتر مردم برای شستشو، لباس ها را به رنگ‌های روشن و تیره دسته‌بندی می‌کنند. نوع دیگر تفکیک لباس ها بر اساس بافت پارچه می باشد که می توانید به دو دسته بافت زبر و یا نرم ان ها را تفکیک کنید. با جدا کردن لباس‌ها با این روش از سابیده شدن لباس‌های نرم‌تر توسط لباس‌های سنگین‌تر جلوگیری می‌شود و دوام بیشتری خواهند داشت. هم‌چنین می‌توانید از دور آرام برای لباس‌هایی نازک‌تر مانند تی‌شرت ها و لباس‌زیر استفاده کنید.

لباس‌ها را در معرض هوا خشک کنید
پس از شستن لباس با خشک کردن لباس‌ها در معرض هوا علاوه بر اینکه آسیب کمتری به بافت پارچه می‌رسد نور خورشید هم سبب متوقف شدن روند رشد باکتری‌های احتمالی موجود در البسه می‌شود. پس تا حد امکان البسه خود را در هوای آزاد خشک کنید.

از رخت آویز برای خشک‌کردن لباس در خانه استفاده کنید
اگر امکان خشک کردن البسه در هوای آزاد برای شما موجود نبود و در روزهای بارانی امکان استفاده از نور خورشید برای خشک کردن البسه را نداشتید. می توانید از رخت آویز و یا جالباسی های قابل‌حمل استفاده کنید.

لباس‌های بافت‌دار را در مکان خشک نگهداری کنید
لباس‌هایی که از پارچه‌های بافت‌دار دوخته شده‌اند مانند پلیورها، تی‌شرت و ...، خیلی زود تغییر حالت می دهند و یا به اصطلاح گشاد خواهند شد. برای نگه‌داشتن چنین البسه ای به شکل اولیه شان، از آویزان کردن آنها اجتناب کنید. به‌جای این کار آن را تاکرده و نگه‌دارید. اگر به‌ناچار برای جلوگیری از چروک شدن لباس باید آن را آویزان کنید در ابتدا آن را پشت و رو کرده و بر روی آویز چوبی قرار دهید.

به‌ جای دور انداختن لباس آن را رفو کنید
چرا زمانی که لباسی سوراخ می‌شود، آن را رفو نمی کنید؟ می‌توانید از وصله‌ای نامتناسب استفاده کنید؛ مثلاً برای لباسی که توسط بید سوراخ شده از وصله‌ای به شکل بید استفاده کنید. در ژاپن وصله کردن لباس‌ها به یک نوع هنر تبدیل‌شده است. و اگر نمی‌توانید خیاطی کنید، می‌توانید به خیاط‌ها مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید.

خشک‌شوئی‌های اطراف را بشناسید
اگر بعد از خواندن این مقاله متوجه شدید از پس شستن لباس برنمی‌آیید، به خشک‌شویی محل مراجعه کنید. آنها پارچه‌ها و راه‌های نگهداری از آنها را به خوبی می‌دانند. همچنین بهتر است قبل از خرید لباس به برچسب آن دقت کنید. با این کار، می‌توانید از خریدن لباس‌هایی که به نگهداری زیادی از طرف شما نیاز دارند، اجتناب کنید. منبع: فردا نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لباس مرتب کردن لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دو هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی امسال در تور ماهیگیران افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش صید داشت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ۲۰ مهر ماه امسال آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید تاکنون در تور ماهیگیران افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش صید داشت.

کریم زاده با اشاره به اینکه در سطح استان ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره فعال است افزود: ارزش اقتصادی این میزان صید در سبد جامعه صیادی ۹۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ارزش اقتصادی آن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی و جریانات دریایی امسال برای صیادی مساعد بود، گفت: ترکیب صید ماهیان در سبد صیادان تقریباً حدود ۶۰ درصد ماهی سفید، ۳۵ درصد ماهی کفال و حدود ۵ درصد ماهی کپور بوده است.

کد خبر 6058031

دیگر خبرها

  • تردد در محور‌های خوزستان افزایش می‌یابد
  • صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد
  • هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید
  • رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد/ نیم سکه ۲۳ میلیون شد
  • راز خوب ایستادن پیراهن مردانه در شلوار (فیلم)
  • با این 5 ترفند قیمت تور کیش را تا 50 درصد کاهش دهید
  • کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک و نقلی؛ رنگ‌های مناسب و معرفی راه‌های افزایش فضای کابینت
  • چگونه استوری‌های اینستاگرام خود را به بمب بازدید تبدیل کنیم؟
  • اهمیت مسئله فرزندآوری در تحکیم خانواده
  • تهران سرد و گرم چشیده!