Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، برنامه ریزی مناسب، دقیق و هدفمند برای کاهش روزهای تعمیرات اساسی در پالایشگاه های این مجتمع انجام شده است.

هادی هاشم زاده فرهنگ، با اعلام این خبر گفت: در راستای چشم انداز مجتمع برای سرآمدی در عملیات و رقابت پذیری در تراز جهانی در سال جاری تمام فازهای پارس جنوبی تلاش خود را در راستای بهینه کردن برنامه های تعمیرات اساسی انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه در نیمه ابتدایی سال، پالایشگاه های گازی پارس جنوبی درگیر فعالیت های تعمیراتی خود هستند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعات در فصل گرم سال مدیریت و راهبری تعمیرات اساسی پالایشگاه هاست که در سال جاری کاهش ۲۷ روزه بازه تعمیرات اساسی نسبت به سال گذشته در برنامه کاری مجتمع گاز پارس جنوبی است.

 

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت کاهش زمان توقف پالایشگاه ها در دوره تعمیرات گفت: سال گذشته این بازه ۲۰۱ روزه بوده که برای امسال مطابق برنامه بازه تعمیراتی تمام پالایشگاه ها ۱۷۴ روز خواهد بود.

 

فرهنگ در ادامه تصریح کرد: این کاهش زمان توقف معادل افزایش ۷.۴ میلیارد متر مکعب گاز است و در همین راستا یکی از مهمترین برنامه های ابتدای سال پالایشگاه های گاز پارس جنوبی انجام به موقع و به هنگام تعمیرات بهینه است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

آیین امضای قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و دکتر محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد. - اخبار بازار -

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در این آیین گفت : این قرارداد برای یک زیرساخت مهم کشور امضا شد که طی آن با احداث خط آهن 23 کیلومتری ، پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به ایستگاه ورتون و در واقع راه‌آهن سراسری متصل می‌گردد .

وی افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری بر رشد سریع و پیوسته با بهره‌گیری از توان داخلی تاکید دارند، پالایشگاه اصفهان تلاش نموده در این راستا پروژه‌های مختلفی را اجرا کند که این قرارداد مربوط به یکی از این پروژه هاست .

محسن قدیری با بیان اینکه این پروژه یکی از 460 پروژه پالایشگاه اصفهان محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس زیرساخت‌های لازم توسط پالایشگاه برای دریامحور شدن و وصل شدن به دریا و دنیا از طریق بندرعباس‌(با توجه به خرید 500 هکتار زمین توسط پالایشگاه در بندرعباس) محقق خواهد شد.

محسن قدیری اظهار داشت : بسیارمفتخریم که با صنعت مهمی مانند ذوب‌آهن اصفهان تعامل و همکاری داریم و خوشحالیم که با اجرای این پروژه مهم که 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و ارزش قرارداد تامین 13 هزار تن ریل آن نیز بیش از 750 میلیارد تومان می‌باشد ، از طریق راه‌آهن به بندرعباس متصل می‌شویم.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان گفت : با احداث این خط آهن ، امکان حمل و نقل 10 میلیون تن محصولات نفتی از طریق راه‌آهن ایجاد می‌شود که تاثیر بسیاری بر کاهش آلایندگی محیط زیست دارد و همچنین تردد 1500 تا 2000 کامیون را نیز کاهش می‌دهد که به لحاظ ایمنی جاده‌ها نیز بسیار ارزشمند است .

وی گفت: تولید ریل ملی توسط ذوب‌آهن اصفهان، کار خیلی بزرگی است که از واردات ریل به کشور جلوگیری کرده است.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا ، تامین کننده ریل خطوط بین شهری و متروی کلان شهرهاست ، گفت : امروز ذوب‌آهن اصفهان اولین قرارداد تامین ریل جهت پروژه‌ای درحوزه نفت را با پالایشگاه اصفهان به امضا رساند و آمادگی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر در این حوزه نیز وجود دارد که نقش مهمی در توسعه زیر ساخت و پویایی اقتصاد کشور دارد .

وی افزود : مطابق این قرارداد در نیمه دوم سال آینده 13 هزار تن ریل 60E1 جهت پروژه اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری توسط ذوب‌آهن اصفهان تولید و ارائه می‌گردد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : این قرارداد نمونه بسیار خوبی از توسعه زیرساخت‌های مهم کشور با استفاده از توان داخلی با نگرش دانش بنیان است .

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان با استانداردهای بالا و تولید اقتصادی به سمتی در حال حرکت است تا اجرای پروژه‌های بزرگ را با تولیدات داخل عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ذوب آهن در سال آینده بر اساس توافق با وزارت راه و شهرسازی، تولید 70 هزار تُن ریل است اما ما آمادگی برای گسترش ظرفیت تولید به هر میزان سفارش را نیز داریم.

شایان ذکر است شرکت راه‌آهن راه به عنوان پیمانکار این پروژه فعالیت می‌کند و مسئولین این شرکت نیز در آیین امضای قرارداد تامین ریل اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری حضور داشتند .

دیگر خبرها

  • اوجی: استفاده از توانمندی دانش‌بنیان ها؛ برای حمایت از سرمایه‌گذاران پتروشیمی برنامه‌ جدید داریم
  • تساوی شهر راز شیراز و پارس جنوبی جم در فوتبال دسته یک کشور
  • توقف خانگی نماینده شیراز در جام آزادگان
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی
  • پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود
  • ◄ نقش آفرینی مپنا در طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • تدوین فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری‌ و برنامه تحولی شیلات خوزستان/ افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی
  • پالایشگاه اصفهان با ریل ملی به راه‌آهن متصل می‌شود
  • پالایشگاه اصفهان با ریل ملی به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود