Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت - ایرنا- امیر خجسته رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اکنون در محاصره نیروهای مقاومت در منطقه قرار دارد.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت افزود که رژیم صهیونیستی به خوبی متوجه است که اگر دست از پا خطا کند، موشک های مقاومت آن را نابود می کند.
به عقیده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین، هسته های مقاومت یکی از برکات جنگ و بحران اخیر در منطقه است که در سوریه ، عراق ، لیبی و افغانستان شکل گرفته و در لبنان نیز وجود داشت ولی منسجم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و لبنان تاکید کرد که امروز حزب الله لبنان آماده است تا با استفاده از موشک هایی که خود تولید کرده هر نقطه ای از قلمرو رژیم صهیونیستی را که اراده کند مورد اصابت قرار دهد.
هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مدت دو روز اقامت در بیروت با برخی مسئوولان گروه های فلسطینی از جمله صالح العاروی نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل جنبش حزب الله و شماری از مسوولان گروه های فلسطینی در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
ریاست این هیات را که متشکل از چهار نماینده مجلس بودند، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین بر عهده داشت.
حسن لطفی و حمیدرضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان و احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه نیز سه عضو دیگر این هیات بودند.
خجسته در مدت حضور در بیروت در یک گفت و گوی اختصاصی با سوالات خبرنگار ایرنا پاسخ داد که مشروح آن به شرح زیر است :

** رژیم صهیونیستی در محاصره نیروهای مقاومت
خجسته: اکنون رژیم اسراییل در محاصره نیروهای مقاومت قرار دارد و از یک طرف با حماس ، از طرف دیگر با حزب الله ، سوریه و عراق روبه رو است و به خوبی توجه دارند که اگر دست از پا خطا کند ، موشک های مقاومت آن را نابود می کند.
وی توضیح داد که صهیونیست ها هم بسیار ترسو هستند و مانند مسلمانان نیستند که مقاومت کرده و با وجود درگیری و جنگ در شهرها و خانه های خود بمانند.همه هزینه های آمریکا در منطقه برای این است که نتانیاهو باردیگر سر کار بیاید ولی آنان باید بدانند که موشک های مقاومت آماده هستند و در نهایت نیز پیروزی از آن حزب الله و مقاومت است.

** تشکیل هسته های مقاومت از برکات بحران در منطقه بود
خجسته: آمریکا در سال های اخیر تمام توان خود را در منطقه به کار گرفت و خشن ترین تروریست ها را از سراسر جهان در سوریه و عراق جمع کرد تا بتواند شاید در این دو کشور تعیین و تکلیف کرده و دولت های مورد نظر خود را روی کار آورد و بعد از آن متوجه ایران شود تا ایران نتواند به فلسطین و لبنان کمک کند.
از طرف دیگر آمریکا در نظر داشت تا وارد لبنان نیز بشود و همه اینها برای کمک به تل آویو بود و می خواستند با زمین گیر کردن جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی خدمت کرده و امنیت آن را برقرار کنند.
همه اینها با هدف تامین امنیت رژیم صیهیونیستی صورت می گیرد و در این راه تروریست هایی که آمریکا در منطقه گردآورده بود به هیچ کس رحم نکردند.
هسته های مقاومت یکی از برکات جنگ و بحران اخیر در منطقه بود که در سوریه ، عراق ، لیبی و افغانستان شکل گرفت و در لبنان نیز وجود داشت ولی منسجم شد و حرکت های خوب و ارزنده ای با مستشاری جمهوری اسلامی ایران انجام شد و موفق شدند تا در یک عرصه زورآزمایی با تمام توان امریکا را در خاورمیانه به خصوص عراق و سوریه شکست دهند و به دنبال آن خروج نیروهای امریکایی از سوریه اعلام شد و در نهایت با برخی مخالفت ها این نیروها به 300 نفر کاهش یافت.
ضربه آمریکا از مقاومت بسیار محکم و اثرگذار بود و آبروی امریکا در منطقه و جهان رفت و اسراییل بشدت به همین خاطر احساس وحشت کرد.

** سراسر سرزمین های اشغالی در تیررس موشک های حزب الله
خجسته : امروز حزب الله لبنان آماده است تا با استفاده از موشک هایی که خود تولید کرده هر نقطه ای از سرزمین های اشغالی را که اراده کند مورد اصابت قرار دهد.
هسته های مقاومت نیز در فلسطین امروز کاملا آماده هستند تا با تجاوزات رژیم صهیونیستی مقابله کنند و تل آویو در چنین وضعیتی به این نتیجه رسیده است که نمی تواند با هسته های مقاومت روبه رو شود و هر جایی که ورود می کند جز شکست چیزی عاید این رژیم نمی شود.
رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی قدرت ایستادن در برابر مقاومت و گروه های فلسطینی را ندارد و در جریان شکست در جنگ های سال های اخیر به این نتیجه رسیده است همه طرح های آن به خاطر هوشیاری و آمادگی مقاومت با شکست روبه رو می شود.
رژیم صهیونیستی اکنون توان ایستادگی در برابر حماس را نیز ندارد و امروز حزب الله در لبنان قدرتمند شده و ما شاهدیم که به خاطر حمایت از اشغالگران، آمریکا با تمام توان به میدان آمده است تا شاید بتواند با وارد کردن فشار به نفع این رژیم کار کند.

** اقدام های آمریکا در منطقه به خاطر نگرانی های صهیونیست ها است
خجسته : موفقیت های خوبی برای حزب الله لبنان در جریان برگزاری انتخابات اردیبهشت ماه 1397 و به دنبال آن تشکیل دولت ایجاد شد و با تدبیر تمام گروه ها اعم از اسلامی و غیراسلامی جذب شدند و سهم خود را گرفتند و با وحدت اکنون امور در لبنان به پیش می رود به گونه ای که امریکا نتوانست در لبنان در این مقطع نیز نفوذ و اختلالی ایجاد کند.
پس از سفر اواخر بهمن ماه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان و اعلام حمایت از دولت این کشور ما شاهد بودیم که وزیر خارجه امریکا نیز اوایل فروردین ماه به لبنان سفر کرد و در این سفر وی به شدت مضطرب بود و در جریان کنفرانس مطبوعاتی با همتای لبنانی خود در ظرف 9 دقیقه مصاحبه 22 بار نام ایران را بر زبان جاری کرد و 18 بار نیز اسم حزب الله را آورد که این نشانگر شدت نگرانی وی بود.
اینها واقعا نگران رژیم صهیونیستی هستند و از پیش بینی رهبرمعظم انقلاب نیز در خصوص این که قطعا اسرائیل در آینده در منطقه خاورمیانه نخواهد بود.
ما در سفر گذشته به لبنان هشت سال با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ملاقات بسیار مفصل داشتیم و تمام پیش بینی هایی را که ایشان کرده بود امروز تحقق پیوسته و بر اساس اعلام نصرالله ایشان هر چه دارد از مقام معظم رهبری است .
امروز ما شاهدیم که ترامپ با وجود 7 تریلیون دلار هزینه در منطقه برای پیشبرد سیاست ها و اقدامات خود به صورت مخفیانه به عراق سفر می کند و جرات اعلام سفر به عراق را ندارد.

** اتحاد گروه های لبنانی باید الگویی برای فلسطینی ها باشد
خجسته : یکی از بحث های ما در این سفر ضرورت اتحاد بین گروه های مقاومت بود که مذاکراتی در این زمینه صورت گرفت.
اکنون اتحاد بین تمام گروه های فلسطینی مانند گروه های لبنانی ایجاد شده است و لازم است تا آنان اختلاف های جزیی را با هم کنار گذاشته و یکدل و یکصدا مانند لبنان به پیش بروند.
ما نباید در هیچ کجا عقب نشینی کنیم و محکم برای پیشبرد سیاست های خود ایستادگی کنیم.

** هوشیاری مقاومت معامله قرن را خنثی می کند
خجسته : این معامله قرن نیست بلکه سیلی قرن است و امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا واقعا در منطقه شکست خورده اند و نشان های این شکست نیز در اقدام های غیرقانونی و مخالف قوانین و مقررات بین المللی نظیر انتقال سفارت ایالات متحده به قدس اشغالی ، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اسراییل بر بلندی های جولان و آخرین مورد نیز تروریست اعلام کردن نیروی نظامی و رسمی یک کشور از سوی واشنگتن است.
ما در خصوص معامله قرن باید هوشیار باشیم تا نقشه های دشمنان خنثی شود،اگر غفلت کنیم آنها جلو آمده و نقشه های خود را اجرا می کنند.

** بازدارندگی موشک های مقاومت در فلسطین
خجسته : اکنون گروه های فلسطینی به رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که خون در برابر خون و موشک در برابر موشک بوده و این خود نوعی بازدارندگی در بین گروه های فلسطینی و اسراییل ایجاد کرده است.

** سکوت کشورهای عربی خیانت به جهان اسلام است
خجسته : سکوت کشورهای اسلامی در مقطع کنونی خیانت به جهان اسلام و تقویت رژیم اشغالگر است و باید آنان در پیشگاه مردم خود پاسخگو باشند .
عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی نیز به منظور ایجاد امنیت برای اشغالگران تلقی می شود به خصوص که برخی کشورهای منطقه مانند عربستان وامارات در این زمینه حرکت های بدی انجام می دهند.
موضوع عادی سازی روابط با غاصبان فلسطین باید متوقف و همگان موضع خصمانه ای در برابر آن داشته باشند.

** افزایش حمایت سوریه از گروه های مقاومت
خجسته: سوریه اکنون به عنوان مرکز مقاومت در منطقه و امیدی برای همه گروه های مقاومت در منطقه ایجاد کرده و همانگونه که در گذشته به آنها کمک می کرد با پیروزی در بحران اخیر این کمک ها بیشتر و قویتر نیز خواهد شد و عراق نیز حمایت هایی از سوریه خواهد داشت.

** حمایت ایران از راهپیمایی بازگشت
خجسته: راهپیمایی بازگشت نیز با وجود 277 شهید و هزاران مجروح نمایانگر این است که فلسطینی ها حاضر هستند تا جان خود را بدهند تا آزادی کسب کنند.
قطعا باید مردم فلسطین به کشور خود بازگردند و این راهپیمایی بازگشت پیامی برای دنیا و اشغالگران دارد و همه اینها در حالی صورت می گیرد که صهیونیست ها می خواهند نام فلسطین را محو کند.
جمهوری اسلامی ایران به شدت از راهپیمایی بازگشت حمایت می کند و نام فلسطین و قدس باید در اذهان جهانیان زنده بماند و نام فلسطین همیشه باید احیاء شود و احیاء نیز خواهد شد.

** برگزاری همایش در تهران برای فلسطین
خجسته : ما به عنوان نماینده پارلمان باید با همه پارلمان های جهان در ارتباط با فلسطین رایزنی داشته باشیم و رایزنی هایی نیز به دنبال انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس صورت گرفت .
جهان اسلام و پارلمان های آن لازم است تا ارتباط مستمر و پویایی را در خصوص فلسطین داشته باشند و در آینده نیز همایشی در این ارتباط در تهران برگزار خواهد شد.

** ضرورت افزایش مبادلات ایران و لبنان
خجسته : نتیجه مذاکرات با مقام های لبنانی خوب بود و یکی از نتایج تشکیل دولت لبنان پاسخ های محکم برخی از مقام های این کشور به وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر بود تا جایی که نبیه بری به پمپئو اعلام کرده است که من از اول در مقاومت بوده ام و خواهم ماند و این حرف مقاومت است و نصرالله نیز در این خصوص محکم ایستاده است .
در ارتباط با تجارت بین ایران و لبنان میزان کنونی بسیار کم است و در دیدار با مسئولان لبنانی بر ضرورت افزایش آن تاکید شد. با توجه به وضعیت عراق و سوریه در ماه های اخیر می توانیم در آینده قدرتمندتر از گذشته در ارتباط با مبادلات با لبنان از این طریق گام برداریم.
از داود پورصحت
شبد** خاورم*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران لبنان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را باردیگر هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد یک پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه بود.

در این بیانیه بر ادامه و تشدید حملات علیه مواضع رژیم اشغالگر در ماه مبارک رمضان در راستای مرحله دوم عملیات‌های ضدصهیونیستی و برای حمایت از مردم غزه تاکید شده است.

در هفته گذشته نیز رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در چندمین مرحله از عملیات نظامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از ساکنان نوار غزه حمله پهپادی به فرودگاه «بن گوریون» در عمق اراضی اشغالی را تأیید کردند

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق تأکید کرد که این حمله در ادامه حمایت از مردم غزه انجام گرفت و این گروه همچنان به حملات خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمد: رزمندگان ما، فرودگاه بن گوریون در عمق رژیم غاصب را با پهپاد هدف قرار دادند و تاکید می‌کنیم همچنان به درهم کوبیدن قلعه‌ها و دژهای دشمنان در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت بر ضد اشغالگران و یاری مردم غزه ادامه خواهیم داد.

مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب گذشته نیز اعلام کرده بود که یک مقر نظامی رژیم صهیونیستی را در فرودگاه «راش پینا» واقع در منطقه الجلیل هدف قرار داده است.

این گروه مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین و محکوم کردن حمایت همه جانبه آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بارها پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق و سوریه و همچنین اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده است.

گروه‌های مقاومتی در عراق از اوایل جنگ غزه، در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین به صحنه آمده و عملیات‌های متعددی را علیه پایگاه‌های آمریکایی و صهیونیستی به اجرا گذاشته اند.

بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی و اوج‌گیری جنگ در غزه، گروه‌های عراقی که به عنوان بخشی از محور مقاومت محسوب می‌شوند اعلام آمادگی کردند تا به حمایت از حماس از طریق هدف قرار دادن منافع و مواضع رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایالات متحده بپردازند. به طور کلی این گروه‌ها از ظرفیت‌هایی برخوردارند که می‌تواند در صورت بالا گرفتن عرصه جنگ و فراگیری آن خارج از محدوده سرزمین‌های اشغالی در خدمت محور مقاومت قرار بگیرد.

در بین گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا، گروه‌های عراقی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. این گروه‌ها که از سال ۲۰۱۴ بر اساس نیازهای دولت مرکزی عراق برای بسیج نیروها علیه گروه‌های تروریستی تکفیری و همچنین تحت تاثیر فتوای جهادی آیت‌الله سیستانی شکل گرفتند و در سال‌های بعد در قالب نیروهای تحت فرماندهی نخست وزیری از کیان کشور و منافع ملی حفاظت کردند، در چارچوب اهداف مقاومت عمل می‌کنند. در بین گروه‌های عراقی، چهار گروه گردان‌های حزب‌الله، عصائب اهل‌الحق، جنبش نجباء و گردان‌های امام علی (ع) به دلیل نقش‌آفرینی علیه اشغالگران آمریکایی و برخورداری از ارتباط شبکه‌ای در این مسیر جایگاه ویژه‌ای دارند و هسته مرکزی مقاومت عراق را تشکیل داده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • «هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم
  • حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب الله لبنان به پایگاه اسراییلی السماقه در شمال فلسطین
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست/ فرمانده صهیونیست زخمی شد
  • حمله مقاومت لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • هدف از طوفان الاقصی چه بود؟ + فیلم
  • حزب‌الله لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار داد
  • حزب‌ الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله با برکان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد