Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@10:32:56 GMT

مهمترین قوانین ست‌کردن رنگ لباس

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۸۵۴

در این مطلب شما را با قوانین ترکیب رنگ لباس آشنا خواهیم کرد. ناطقان: آیا شما هم هنگام ست کردن رنگ لباس هایتان با هم گیج می شوید و نمی دانید که چگونه رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید؟ اگر شما بتوانید رنگ های لباس هایتان را به خوبی با هم ست کنید، بر جذابیت تان تا چندین برابر خواهید افزود اما اگر در این راه اشتباه کنید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید؛ بنابراین واجب است که قبل از انتخاب رنگ لباس، نکاتی را بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه شما را با قوانین ترکیب رنگ لباس آشنا می کنیم.

رنگ های مکمل

شما می توانید برای انتخاب رنگ لباس تان از رنگ های مکمل کمک بگیرید اما رنگ های مکمل چه رنگ هایی هستند؟

رنگ های مکمل شامل:

سبز و قرمز
آبی و نارنجی
زرد و بنفش

برای این که دید بهتری نسبت به رنگ های مکمل داشته باشید، ما آنها را در چرخه رنگی به شما نشان می دهیم:

در واقع می توان گفت که رنگ های متضاد در چرخه رنگی، در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند یا به بیان دیگر تضاد زیادی با هم دارند.

اما آیا می توانید که دو رنگ مکمل را با هم به تن کرد؟

برای این که ظاهری شبیه لباس دلقک ها پیدا نکنید، بهتر است که یکی از رنگ های مکمل را تیره تر و دیگری را روشن تر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما شلوار سبز پوشیده اید و می خواهید که تی شرت تان را به رنگ قرمز انتخاب کنید، بهتر است که رنگ سبز شلوارتان به رنگ های روشن تری چون زیتونی یا پسته ای روشن باشد، در غیر این صورت تفاوتی با درخت کریسمس نخواهید داشت.

رنگ های خنثی

شاید رنگ های خنثی از نظر شما تنها سفید، مشکی و خاکستری باشند. اما زمانی که صحبت از رنگ های خنثی در لباس می شود، گزینه های دیگری نیز به این سه رنگ اضافه می شود، از این رو که این رنگ ها به سادگی با تمام رنگ های دیگر ست می شوند.

رنگ هایی چون سفید، مشکی، خاکستری، آبی کمرنگ، سرمه ای، خاکی، کرم و زیتونی از رنگ هایی هستند که خاصیت خنثی ای دارند. شما می توانید تمام این رنگ ها را در کنار هم به تن کنید، بدون این که نگران هماهنگی آنها باهم باشید.

البته بهتر است که رنگ های تیره را برای پایین تنه مانند شلوار، و رنگ های روشن را برای بالاتنه مانند پیراهن انتخاب کنید.

لباس های رنگی

زمانی که صحبت از لباس های رنگی می شود، احتمالا ست کردن آنها برای شما هم مشکل است. در این شرایط سوالات زیادی در ذهن تان بوجود می آید مانند این که «آیا آبی به قرمز می آید؟» یا این که «اگر کت و شلوارم طوسی و پیراهنم صورتی باشد، چه رنگ کراواتی را باید انتخاب کنم؟» و... ساده ترین راه این است که برای شروع از لباس های رنگ خنثی آغاز کنید، سپس رنگ های دیگر را به آن بیافزایید. به عنوان مثال ابتدا بلوز و شلوارتان را به تن کنید، سپس هر رنگی شاد یا جیغی که می خواهید به آن بیفزایید. اتفاقا با این سبک، رنگ لباس شما خیلی هم به چشم می آید.

ست کردم رنگ چرم

اگر شما می خواهید که کمربند چرم بگذارید و کفش چرم بپوشید، باید به رنگ آنها دقت کنید. رنگ آنها باید تا جایی که امکان دارد، شبیه به هم باشد. البته منظور ما این نیست که رنگ آنها کاملا شبیه بهم باشند اما تا جایی که امکان دارد باید به هم شباهت داشته باشند. به عنوان مثال کفش چرم مشکی با کمربند قهوه ای روشن ست نمی شود زیرا تفاوت رنگی زیادی با یکدیگر دارند. اما قهوه ای متوسط با کشف مشکی چطور؟ بله، شما می توانید این دو رنگ را با هم ست کنید. پس تا جای ممکن تونالیته های رنگی چرم های تان را نزدیک بهم انتخاب کنید.

ست کردن زیورآلات

جدا از ست کردن رنگ لباس و اکسسوری، شما باید به فکر ست کردن زیورآلات تان هم باشید. مثلا اگر حلقه ازدواج شما طلایی است، بهتر است که با ساعت یا حتی گردنبند طلایی ست شود. البته اگر جزو افرادی هستید که خیلی به جزییات اهمیت می دهید، می توانید رنگ فلز کمربندتان را هم با رنگ فلزات دیگران ست کنید، البته اگر ست نباشد هم اهمیت چندانی ندارد. اما اگر ساعت یا حتی حلقه ازدواج تان دو رنگ باشد چه کنیم؟ در این صورت شما می توانید دیگر اکسسوری هایتان را به یکی از آن دو رنگ انتخاب کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قوانین ، ست کردن ، رنگ لباس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قوانین ست کردن رنگ لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: امیدآفرینی در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها است.

اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۲۶ اسفندماه) در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر که در سالن پیامبر اعظم در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه در دنیا یکی از مهمترین ابزار در خدمت اهداف و قدرت طلبی است، اظهار کرد: برخی کشورهای دنیا به هر شیوه ای از ابزار رسانه برای رسیدن به قدرت استفاده می کنند اما در انقلاب اسلامی، رسانه ابزاری در خدمت دین است که در چارچوب خاصی فعالیت می کند.

وی با تأکید بر اینکه کار رسانه ای باید در چارچوب دین و اخلاق باشد، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره بر امید آفرینی توسط رسانه ها در جامعه تاکید دارد که این امر به معنی پوشاندن ضعف ها و کاستی ها نیست.

استاندار کردستان عنوان کرد: طی امسال اقدامات مهمی برای توسعه استان صورت گرفته است و هنوز کارهای زیادی برای انجام هم مانده است که ارائه این خدمات و بازتاب آن بین مردم نیاز به همراهی رسانه ها و دوری از سیاه نمایی آنها دارد.

وی، مهاجرت معکوس در ۱۹۰ روستا و بازگشت ۵۰ هزار نفر به روستاها را در سطح استان کردستان، نتیجه ارائه خدمات دولت در استان ذکر کرد و ادامه داد: طی دو سال اخیر ۷۶۸ طرح آبخیزداری در استان عملیاتی شده که نتیجه آن افزایش ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در کردستان بوده است.

کوشا ادامه داد: نقد منصفانه باید سرلوحه کار رسانه های استان باشد و بین نقاط ضعف و قوت تمایز قائل شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مهمترین درد‌های گردنی را بشناسید
  • «روش ۳۳۳» چیست و چگونه از آن برای بسته‌بندی لباس‌های مخصوص سفر استفاده کنیم؟
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه ۲۷ اسفند قم
  • مهمترین هفته لیگ بیست و سه، در پایان سال 1402
  • نظام ملی بهره وری سال آینده رونمایی خواهد شد
  • مسکن و سرمایه‌گذاری، مهمترین اقدامات استان کرمان در سال آینده است
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین رکن در طرح سلامت
  • مهمترین اشتباهات رژیم لاغری
  • نوگرایی مهمترین نیاز رسانه در کردستان است
  • امیدآفرینی در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها است