Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيروت - ايرنا- امير خجسته رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فلسطين تاکيد کرد که رژيم صهيونيستي اکنون در محاصره نيروهاي مقاومت در منطقه قرار دارد.

وي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در بيروت افزود که رژيم صهيونيستي به خوبي متوجه است که اگر دست از پا خطا کند، موشک هاي مقاومت آن را نابود مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عقيده رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فلسطين، هسته هاي مقاومت يکي از برکات جنگ و بحران اخير در منطقه است که در سوريه ، عراق ، ليبي و افغانستان شکل گرفته و در لبنان نيز وجود داشت ولي منسجم شد.
عضو گروه دوستي پارلماني ايران و لبنان تاکيد کرد که امروز حزب الله لبنان آماده است تا با استفاده از موشک هايي که خود توليد کرده هر نقطه اي از قلمرو رژيم صهيونيستي را که اراده کند مورد اصابت قرار دهد.
هيات پارلماني جمهوري اسلامي ايران در مدت دو روز اقامت در بيروت با برخي مسئوولان گروه هاي فلسطيني از جمله صالح العاروي نايب رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) ، زياد نخاله دبير کل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل جنبش حزب الله و شماري از مسوولان گروه هاي فلسطيني در لبنان ديدار و گفت و گو کرد.
رياست اين هيات را که متشکل از چهار نماينده مجلس بودند، خجسته نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فلسطين بر عهده داشت.
حسن لطفي و حميدرضا حاجي بابايي نمايندگان مردم همدان و احمد صفري نماينده مردم کرمانشاه نيز سه عضو ديگر اين هيات بودند.
خجسته در مدت حضور در بيروت در يک گفت و گوي اختصاصي با سوالات خبرنگار ايرنا پاسخ داد که مشروح آن به شرح زير است :
** رژيم صهيونيستي در محاصره نيروهاي مقاومت
خجسته: اکنون رژيم اسراييل در محاصره نيروهاي مقاومت قرار دارد و از يک طرف با حماس ، از طرف ديگر با حزب الله ، سوريه و عراق روبه رو است و به خوبي توجه دارند که اگر دست از پا خطا کند ، موشک هاي مقاومت آن را نابود مي کند.
وي توضيح داد که صهيونيست ها هم بسيار ترسو هستند و مانند مسلمانان نيستند که مقاومت کرده و با وجود درگيري و جنگ در شهرها و خانه هاي خود بمانند.همه هزينه هاي آمريکا در منطقه براي اين است که نتانياهو بارديگر سر کار بيايد ولي آنان بايد بدانند که موشک هاي مقاومت آماده هستند و در نهايت نيز پيروزي از آن حزب الله و مقاومت است.
** تشکيل هسته هاي مقاومت از برکات بحران در منطقه بود
خجسته: آمريکا در سال هاي اخير تمام توان خود را در منطقه به کار گرفت و خشن ترين تروريست ها را از سراسر جهان در سوريه و عراق جمع کرد تا بتواند شايد در اين دو کشور تعيين و تکليف کرده و دولت هاي مورد نظر خود را روي کار آورد و بعد از آن متوجه ايران شود تا ايران نتواند به فلسطين و لبنان کمک کند.
از طرف ديگر آمريکا در نظر داشت تا وارد لبنان نيز بشود و همه اينها براي کمک به تل آويو بود و مي خواستند با زمين گير کردن جمهوري اسلامي به رژيم صهيونيستي خدمت کرده و امنيت آن را برقرار کنند.
همه اينها با هدف تامين امنيت رژيم صيهيونيستي صورت مي گيرد و در اين راه تروريست هايي که آمريکا در منطقه گردآورده بود به هيچ کس رحم نکردند.
هسته هاي مقاومت يکي از برکات جنگ و بحران اخير در منطقه بود که در سوريه ، عراق ، ليبي و افغانستان شکل گرفت و در لبنان نيز وجود داشت ولي منسجم شد و حرکت هاي خوب و ارزنده اي با مستشاري جمهوري اسلامي ايران انجام شد و موفق شدند تا در يک عرصه زورآزمايي با تمام توان امريکا را در خاورميانه به خصوص عراق و سوريه شکست دهند و به دنبال آن خروج نيروهاي امريکايي از سوريه اعلام شد و در نهايت با برخي مخالفت ها اين نيروها به 300 نفر کاهش يافت.
ضربه آمريکا از مقاومت بسيار محکم و اثرگذار بود و آبروي امريکا در منطقه و جهان رفت و اسراييل بشدت به همين خاطر احساس وحشت کرد.
** سراسر سرزمين هاي اشغالي در تيررس موشک هاي حزب الله
خجسته : امروز حزب الله لبنان آماده است تا با استفاده از موشک هايي که خود توليد کرده هر نقطه اي از سرزمين هاي اشغالي را که اراده کند مورد اصابت قرار دهد.
هسته هاي مقاومت نيز در فلسطين امروز کاملا آماده هستند تا با تجاوزات رژيم صهيونيستي مقابله کنند و تل آويو در چنين وضعيتي به اين نتيجه رسيده است که نمي تواند با هسته هاي مقاومت روبه رو شود و هر جايي که ورود مي کند جز شکست چيزي عايد اين رژيم نمي شود.
رژيم صهيونيستي در مقطع کنوني قدرت ايستادن در برابر مقاومت و گروه هاي فلسطيني را ندارد و در جريان شکست در جنگ هاي سال هاي اخير به اين نتيجه رسيده است همه طرح هاي آن به خاطر هوشياري و آمادگي مقاومت با شکست روبه رو مي شود.
رژيم صهيونيستي اکنون توان ايستادگي در برابر حماس را نيز ندارد و امروز حزب الله در لبنان قدرتمند شده و ما شاهديم که به خاطر حمايت از اشغالگران، آمريکا با تمام توان به ميدان آمده است تا شايد بتواند با وارد کردن فشار به نفع اين رژيم کار کند.
** اقدام هاي آمريکا در منطقه به خاطر نگراني هاي صهيونيست ها است
خجسته : موفقيت هاي خوبي براي حزب الله لبنان در جريان برگزاري انتخابات ارديبهشت ماه 1397 و به دنبال آن تشکيل دولت ايجاد شد و با تدبير تمام گروه ها اعم از اسلامي و غيراسلامي جذب شدند و سهم خود را گرفتند و با وحدت اکنون امور در لبنان به پيش مي رود به گونه اي که امريکا نتوانست در لبنان در اين مقطع نيز نفوذ و اختلالي ايجاد کند.
پس از سفر اواخر بهمن ماه وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به لبنان و اعلام حمايت از دولت اين کشور ما شاهد بوديم که وزير خارجه امريکا نيز اوايل فروردين ماه به لبنان سفر کرد و در اين سفر وي به شدت مضطرب بود و در جريان کنفرانس مطبوعاتي با همتاي لبناني خود در ظرف 9 دقيقه مصاحبه 22 بار نام ايران را بر زبان جاري کرد و 18 بار نيز اسم حزب الله را آورد که اين نشانگر شدت نگراني وي بود.
اينها واقعا نگران رژيم صهيونيستي هستند و از پيش بيني رهبرمعظم انقلاب نيز در خصوص اين که قطعا اسرائيل در آينده در منطقه خاورميانه نخواهد بود.
ما در سفر گذشته به لبنان هشت سال با سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان ملاقات بسيار مفصل داشتيم و تمام پيش بيني هايي را که ايشان کرده بود امروز تحقق پيوسته و بر اساس اعلام نصرالله ايشان هر چه دارد از مقام معظم رهبري است .
امروز ما شاهديم که ترامپ با وجود 7 تريليون دلار هزينه در منطقه براي پيشبرد سياست ها و اقدامات خود به صورت مخفيانه به عراق سفر مي کند و جرات اعلام سفر به عراق را ندارد.
** اتحاد گروه هاي لبناني بايد الگويي براي فلسطيني ها باشد
خجسته : يکي از بحث هاي ما در اين سفر ضرورت اتحاد بين گروه هاي مقاومت بود که مذاکراتي در اين زمينه صورت گرفت.
اکنون اتحاد بين تمام گروه هاي فلسطيني مانند گروه هاي لبناني ايجاد شده است و لازم است تا آنان اختلاف هاي جزيي را با هم کنار گذاشته و يکدل و يکصدا مانند لبنان به پيش بروند.
ما نبايد در هيچ کجا عقب نشيني کنيم و محکم براي پيشبرد سياست هاي خود ايستادگي کنيم.
** هوشياري مقاومت معامله قرن را خنثي مي کند
خجسته : اين معامله قرن نيست بلکه سيلي قرن است و امروز رژيم صهيونيستي و آمريکا واقعا در منطقه شکست خورده اند و نشان هاي اين شکست نيز در اقدام هاي غيرقانوني و مخالف قوانين و مقررات بين المللي نظير انتقال سفارت ايالات متحده به قدس اشغالي ، به رسميت شناختن حاکميت رژيم اسراييل بر بلندي هاي جولان و آخرين مورد نيز تروريست اعلام کردن نيروي نظامي و رسمي يک کشور از سوي واشنگتن است.
ما در خصوص معامله قرن بايد هوشيار باشيم تا نقشه هاي دشمنان خنثي شود،اگر غفلت کنيم آنها جلو آمده و نقشه هاي خود را اجرا مي کنند.
** بازدارندگي موشک هاي مقاومت در فلسطين
خجسته : اکنون گروه هاي فلسطيني به رژيم صهيونيستي اعلام کرده اند که خون در برابر خون و موشک در برابر موشک بوده و اين خود نوعي بازدارندگي در بين گروه هاي فلسطيني و اسراييل ايجاد کرده است.
** سکوت کشورهاي عربي خيانت به جهان اسلام است
خجسته : سکوت کشورهاي اسلامي در مقطع کنوني خيانت به جهان اسلام و تقويت رژيم اشغالگر است و بايد آنان در پيشگاه مردم خود پاسخگو باشند .
عادي سازي روابط بين برخي کشورهاي عرب با رژيم صهيونيستي نيز به منظور ايجاد امنيت براي اشغالگران تلقي مي شود به خصوص که برخي کشورهاي منطقه مانند عربستان وامارات در اين زمينه حرکت هاي بدي انجام مي دهند.
موضوع عادي سازي روابط با غاصبان فلسطين بايد متوقف و همگان موضع خصمانه اي در برابر آن داشته باشند.
** افزايش حمايت سوريه از گروه هاي مقاومت
خجسته: سوريه اکنون به عنوان مرکز مقاومت در منطقه و اميدي براي همه گروه هاي مقاومت در منطقه ايجاد کرده و همانگونه که در گذشته به آنها کمک مي کرد با پيروزي در بحران اخير اين کمک ها بيشتر و قويتر نيز خواهد شد و عراق نيز حمايت هايي از سوريه خواهد داشت.
** حمايت ايران از راهپيمايي بازگشت
خجسته: راهپيمايي بازگشت نيز با وجود 277 شهيد و هزاران مجروح نمايانگر اين است که فلسطيني ها حاضر هستند تا جان خود را بدهند تا آزادي کسب کنند.
قطعا بايد مردم فلسطين به کشور خود بازگردند و اين راهپيمايي بازگشت پيامي براي دنيا و اشغالگران دارد و همه اينها در حالي صورت مي گيرد که صهيونيست ها مي خواهند نام فلسطين را محو کند.
جمهوري اسلامي ايران به شدت از راهپيمايي بازگشت حمايت مي کند و نام فلسطين و قدس بايد در اذهان جهانيان زنده بماند و نام فلسطين هميشه بايد احياء شود و احياء نيز خواهد شد.
** برگزاري همايش در تهران براي فلسطين
خجسته : ما به عنوان نماينده پارلمان بايد با همه پارلمان هاي جهان در ارتباط با فلسطين رايزني داشته باشيم و رايزني هايي نيز به دنبال انتقال سفارت امريکا از تل آويو به قدس صورت گرفت .
جهان اسلام و پارلمان هاي آن لازم است تا ارتباط مستمر و پويايي را در خصوص فلسطين داشته باشند و در آينده نيز همايشي در اين ارتباط در تهران برگزار خواهد شد.
** ضرورت افزايش مبادلات ايران و لبنان
خجسته : نتيجه مذاکرات با مقام هاي لبناني خوب بود و يکي از نتايج تشکيل دولت لبنان پاسخ هاي محکم برخي از مقام هاي اين کشور به وزير خارجه آمريکا در جريان سفر اخير بود تا جايي که نبيه بري به پمپئو اعلام کرده است که من از اول در مقاومت بوده ام و خواهم ماند و اين حرف مقاومت است و نصرالله نيز در اين خصوص محکم ايستاده است .
در ارتباط با تجارت بين ايران و لبنان ميزان کنوني بسيار کم است و در ديدار با مسئولان لبناني بر ضرورت افزايش آن تاکيد شد. با توجه به وضعيت عراق و سوريه در ماه هاي اخير مي توانيم در آينده قدرتمندتر از گذشته در ارتباط با مبادلات با لبنان از اين طريق گام برداريم.
از داود پورصحت
شبد** خاورم*1436*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را باردیگر هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد یک پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد که این عملیات پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه بود.

در این بیانیه بر ادامه و تشدید حملات علیه مواضع رژیم اشغالگر در ماه مبارک رمضان در راستای مرحله دوم عملیات‌های ضدصهیونیستی و برای حمایت از مردم غزه تاکید شده است.

در هفته گذشته نیز رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در چندمین مرحله از عملیات نظامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از ساکنان نوار غزه حمله پهپادی به فرودگاه «بن گوریون» در عمق اراضی اشغالی را تأیید کردند

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق تأکید کرد که این حمله در ادامه حمایت از مردم غزه انجام گرفت و این گروه همچنان به حملات خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمد: رزمندگان ما، فرودگاه بن گوریون در عمق رژیم غاصب را با پهپاد هدف قرار دادند و تاکید می‌کنیم همچنان به درهم کوبیدن قلعه‌ها و دژهای دشمنان در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت بر ضد اشغالگران و یاری مردم غزه ادامه خواهیم داد.

مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب گذشته نیز اعلام کرده بود که یک مقر نظامی رژیم صهیونیستی را در فرودگاه «راش پینا» واقع در منطقه الجلیل هدف قرار داده است.

این گروه مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین و محکوم کردن حمایت همه جانبه آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بارها پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق و سوریه و همچنین اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده است.

گروه‌های مقاومتی در عراق از اوایل جنگ غزه، در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین به صحنه آمده و عملیات‌های متعددی را علیه پایگاه‌های آمریکایی و صهیونیستی به اجرا گذاشته اند.

بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی و اوج‌گیری جنگ در غزه، گروه‌های عراقی که به عنوان بخشی از محور مقاومت محسوب می‌شوند اعلام آمادگی کردند تا به حمایت از حماس از طریق هدف قرار دادن منافع و مواضع رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایالات متحده بپردازند. به طور کلی این گروه‌ها از ظرفیت‌هایی برخوردارند که می‌تواند در صورت بالا گرفتن عرصه جنگ و فراگیری آن خارج از محدوده سرزمین‌های اشغالی در خدمت محور مقاومت قرار بگیرد.

در بین گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا، گروه‌های عراقی از اهمیت خاصی برخوردار هستند. این گروه‌ها که از سال ۲۰۱۴ بر اساس نیازهای دولت مرکزی عراق برای بسیج نیروها علیه گروه‌های تروریستی تکفیری و همچنین تحت تاثیر فتوای جهادی آیت‌الله سیستانی شکل گرفتند و در سال‌های بعد در قالب نیروهای تحت فرماندهی نخست وزیری از کیان کشور و منافع ملی حفاظت کردند، در چارچوب اهداف مقاومت عمل می‌کنند. در بین گروه‌های عراقی، چهار گروه گردان‌های حزب‌الله، عصائب اهل‌الحق، جنبش نجباء و گردان‌های امام علی (ع) به دلیل نقش‌آفرینی علیه اشغالگران آمریکایی و برخورداری از ارتباط شبکه‌ای در این مسیر جایگاه ویژه‌ای دارند و هسته مرکزی مقاومت عراق را تشکیل داده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • «هوش مبارزاتی» و «قدرت نرم»؛ ۲ سلاح حزب‌الله در نبرد با صهیونیسم
  • حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب الله لبنان به پایگاه اسراییلی السماقه در شمال فلسطین
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست/ فرمانده صهیونیست زخمی شد
  • حمله مقاومت لبنان به محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • هدف از طوفان الاقصی چه بود؟ + فیلم
  • حزب‌الله لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار داد
  • حزب‌ الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله با برکان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد