Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@17:32:13 GMT

تصاویری بی نظیر از شهر تالاب‌های ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۸۶۱

تصاویری بی نظیر از شهر تالاب‌های ایران

خبرگزاری میزان- شهرستان پلدختر دارای منابع تاریخی و گردشگری زیادی است که هفت تالاب دائمی و چهار تالاب فصلی این شهرستان را به عنوان شهر تالاب‌ها معرفی کرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، استان لرستان به دلایل خاص زمین شناسی دارای تالابهای متعددی است که شهرستان پلدختر را با هفت تالاب دائمی و چهار تالاب فصلی می توان به عنوان شهر تالابهای این استان نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه سیلاب در استان لرستان خسارات زیادی به بار آورد اما وضعیت تالابهای این استان در شرایط مناسبی نسبت به سالهای گذشته قرار دارند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استان لرستان شهر تالاب ها سیل لرستان تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت آذریار افزود: گونه درنای معمولی از گونه های شاخص زیستگاه های آبی چالدران که تنها محل جوجه آوری این گونه در کل کشور بوده و تندیس درنا به ارتفاع ۱۰ متر در پهنای ۲/۷۰ در ۲/۷۰ در راستای توجه ویژه به محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی ساخته شده است.

آذریار گفت:درنای معمولی یکی از تنها چهار گونه پرنده درنا است که به عنوان درنای اوراسیا هم شناخته می‌‌شود، این گونه از درنا، پرنده ای بزرگ و با شکوه به رنگ خاکستری است که پیشانی و لورهای سیاه رنگی دارد و سر آنها دارای یک لکه قرمز کوچک در پشت پیشانی سیاه است.

شهرستان چالدران دارای ۳ تالاب مصوب در حوزه زیستگاه های آبی بوده که با توجه به داشتن تغذیه مناسب و امنیت حاکم در تالاب‌های این شهرستان بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به ویژه گونه نادر ارک سرسفید و گونه درنای معمولی به این تالاب ها مهاجرت و این میراث های طبیعی بعنوان تنها محل جوجه آوری گونه درنای معمولی در کشور می باشد.

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند