Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي اصفهان گفت: گراني کنتورهاي حجمي و دستگاه هاي اندازه گيري برداشت آب هاي زيرزميني، بويژه در يکسال اخير چالش اصلي هوشمندسازي چاه ها به شمار مي رود.

حسن ساساني روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : نصب دستگاه هاي هوشمند براي اندازه گيري مصرف چاه هاي مجاز و نصب کنتورهاي حجمي يکي راهبردهاي مديريت مصرف آب و رفع چالش کم آبي کشور و به ويژه در اين استان مورد تاکيد کارشناسان و مسئولان امور آب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اين تجهيزات توانايي سنجش ميزان برداشت از چاه ها و سفره آب هاي زيرزميني را به صورت هوشمند دارد، اضافه کرد: با توجه به گراني هاي يکسال اخير، هر کنتور حجمي بيش از 120 ميليون ريال قيمت دارد و براي بسياري از کشاورزان بويژه در اصفهان که با کاهش شديد کشت و درآمدزايي روبه رو بودند، چندان راحت نيست.
معاون حفاظت و بهره برداري شرکت آب منطقه اي اصفهان رسيدن به انضباط در برداشت ها را اجتناب ناپذير دانست و ادامه داد: بر همين اساس جلساتي با مسوولان ذيربط برگزار شده تا تمهيداتي انديشيده شود و روند هوشمندسازي چاه ها متوقف و يا کند نشود.
ساساني با اشاره به اهميت جلوگيري از چاه هاي جديد و پلمب چاه هاي غيرمجاز قبلي، اظهارداشت: اين موضوع به مشارکت و همکاري جدي نهادها و سازمان هاي مرتبط بويژه دستگاه قضايي نياز دارد.
وي به بارش هاي چشمگير سال آبي جاري اشاره و اضافه کرد : بيش از يک دهه خشکسالي بر مرکز ايران و بخصوص استان اصفهان حکمفرما بوده و يک سال ترسالي نمي تواند کمبود سابق را جبران کند.
معاون آب منطقه اي با تاکيد بر ضرورت صرفه جويي به عنوان اولويت امور، تصريح کرد: مصرف بهينه آب موضوعي نيست که بتوان از آن چشم پوشيد و اين امر در تمامي بخش هاي شهري، روستايي، کشاورزي و صنعتي اهميت دارد.
به گزارش ايرنا، منابع آب زيرزميني يکي از منـابع مهم کشور است و حفظ آن از وظايف وزارت نيرو است، ولي انجام اين وظيفه عزم ملي در سطح حاکميت را مي‌ طلبد.
از طرفي پراکنش منابع مذکور شامل چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات در کشور، خشکسالي‌ و تغييرات اقليمي، افزايش جمعيت، افزايش نياز به آب و سياست‌هاي ناکارآمد توسعه و اشتغال بدون انجام مطالعات آمايش سرزمين باعث سوق اشتغال به سمت استفاده از منابع آب زيرزميني، افزايش فشار بر منابع مذکور و وضعيت نامتعادل کنوني در آبخوان ‌هاي کشور شده است.
برغم اعمال محدوديت‌ توسط وزارت نيرو براي بهره ‌برداري از منابع زيرزميني در بسياري از محدوده‌هاي مطالعاتي کشور اعم از پياده سازي نظام تخصيص آب از سال 1380 و ممنوع کردن حدود 388 محدوده مطالعاتي کشور، رشد فزاينده حفر چاه‌هاي غيرمجاز در دهه اخير رخ داده، بطوري که بر اساس آمار برداري سراسري دور دوم منابع آب در سال 88 لغايت 90، تعداد چاه‌ هاي غيرمجاز کشور بالغ بر 320 هزار حلقه چاه با حجم تخليه بيش از هفت ميليارد مترمکعب بوده است.
وجود بيش 320 هزار حلقه چاه غيرمجاز در کشور که 16 هزار حلقه آن در استان اصفهان شناسايي شده، راه توزيع عادلانه اين مايه حيات را با مشکل جدي مواجه کرده است.
استان اصفهان با پس از آذربايجان‌ غربي و تهران در رده سوم دارندگان بيشترين چاه غيرمجاز در کشور است، همچنين استان فارس با 14 هزار حلقه، استان ‌هاي البرز و آذربايجان شرقي هر کدام با 6هزار، خراسان رضوي با چهار هزار و 200 حلقه، همدان با چهار هزار حلقه و خوزستان با سه هزار و 500 حلقه در ادامه فهرست استان ‌هاي داراي تعداد بيشترين چاه‌ غيرمجاز هستند.
بنا به اظهارات اواخر سال گذشته مسوولان امر بر اساس شاخص هاي بلند مدت 53.4 درصد مساحت استان اصفهان درگير خشکسالي شديد است.
بر اساس همين شاخص 98.1 درصد مساحت استان درگير خشکسالي هيدرولوژيک(آب شناسي) است، 5.5 درصد مساحت خفيف، 33.2 درصد متوسط و 6 درصد خشکسالي بسيار شديد است.
سرانه مصرف آب آشاميدني در استان اصفهان 154 ليتر بر ثانيه است، تعداد مشترکان فعال آب در اين منطقه، يک ميليون و 125 هزار و 899 مشترک و تعداد انشعاب خانگي يک ميليون و 14 هزار و 811 عدد است.
6020/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی

 مرکز اطلاع رسانی پلیس از شناسایی باندهای سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور خبر داد و اعلام کرد: طرح نور به سمت هوشمندسازی پیش می رود.

به گزارش تسنیم مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای "طرح نور" قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرح نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و  دوقطبی سازی جامعه با اجرای" طرح نور" بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر،  شناخت بیشتری از  دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضاییه ، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایر نهادهای مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در  شهرها نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال  پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم  که در نهایت "طرح نور" به سمت هوشمندسازی  پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند ، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاههای مسئول  روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انهدام بزرگترين شبكه جهانی هرزنگاري کودکان شیوع فحشای داعشی در قزاقستان به نام فحشای حلال!

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • چهار محور در استان مسدود است
  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد