Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:24:54 GMT

ترکیه دیدار مکرون با کردهای سوری را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۰۷۰

ترکیه دیدار مکرون با کردهای سوری را محکوم کرد

تهران- ایرنا- ترکیه دیدار رئیس جمهوری فرانسه با هیاتی از گروه کردهای سوریه موسوم «نیروهای دمکراتیک» را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناطولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: پذیرش هیات کردهای به اصطلاح نیروهای دمکراتیک سوریه به رهبری پ.ی.د/ی.پ.گ که شاخه سوریه گروه تروریستی پ ک ک است، را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آکسوی این اقدام را اعطای «مشروعیت ساختگی به گروه های تروریستی» خواند که به اعتقاد او گامی نادرست بوده و با روابط متحدان انطباق ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه مقابله با هر برنامه ای برای هدف قرار دادن وحدت سیاسی و یکپارچی سوریه ضروری است، تاکید کرد: آنکارا برای تضمین امنیت ملی خود هر اقدامی را که ضروری باشد انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون روز جمعه با هیاتی از نیروهای کُرد که در جنگ علیه داعش در سوریه هستند، دیدار و گفت وگو کرد.
این دیدار در حالی صورت گرفت که نیروهای کُرد سوریه معتقدند که در جنگ علیه داعش از سوی متحدان غربی خود رها شده اند.
در این دیدار، رئیس جمهوری فرانسه درباره حمایت فعالانه این کشور از کُردهای سوریه در مبارزه علیه داعش، به ویژه در زمینه مدیریت تروریست های دستگیر شده و خانواده هایشان، اطمینان داد.
مکرون در این دیدار اعلام کرد کمک های مالی برای پاسخ به نیازهای بشر دوستانه و ثبات اجتماعی و اقتصادی شهروندان غیر نظامی سوریه اختصاص داده خواهد شد.
پیشترالهام احمد یکی از رهبران شورای دموکراتیک سوریه به دنبال اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد در دیدار با مقام های فرانسوی، خواستار حمایت بیشتر پاریس شده بود.
رئیس جمهوری فرانسه در ماه مارس نیز با رهبران کُردهای سوریه دیدار و از این گروهها در شمال سوریه حمایت کرده بود.
تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، کُردهای این کشور را به تکاپو انداخته است.
تاکید رئیس جمهوری فرانسه بر ادامه حضور نیروهای نظامی این کشور در سرزمین شام، آن هم در حالی که نظامیان آمریکایی خروج از سوریه را آغاز کرده اند، بار دیگر پرسش چرایی اصرار پاریس بر تداوم عملیات نظامی در خاورمیانه و به‌ویژه حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را به پیش می‌کشد.
فرانسه از زمان آغاز بحران در سوریه، یکی از کشورهایی بود که روی سقوط فوری بشار اسد حساب باز کرد. مخالفت این کشور با دولت اسد، با وجود عوض شدن سه رئیس جمهوری در این کشور تغییری نکرد؛ رویکردی که با نیکولا سارکوزی در سال 2011 در قبال شورش در سوریه آغاز شد، از سوی فرانسوا اولاند و امانوئل ماکرون پیگیری شد.
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امانوئل مكرون كردهاي سوري تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی

رئیس‌جمهور در سفر به برزیل به همتای خود گفت آماده کمک به این کشور آمریکای لاتین برای ساخت زیردریایی اتمی است.

به گزارش ایسنا، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که به برزیل سفر کرده است، گفت پاریس آماده کمک به برازیلیا برای توسعه زیردیایی با قابلیت اتمی است.

ماکرون که روز چهارشنبه و در جریان مراسم راه‌اندازی سومین زیردریایی دیزلی کلاس «ریاچوئلو» با طراحی فرانسوی سخنرانی می‌کرد، گفت: «می‌خواهم فصل جدیدی را برای زیردریایی باز کنیم و درحالی‌که کاملا به تمام تعهدات منع اشاعه احترام می‌گذاریم، به سمت پیشران هسته‌ای حرکت کنیم. فرانسه در کنار شما خواهد بود».

برنامه توسعه زیردریایی برزیل در سال ۲۰۱۸ و پس از انعقاد توافق امنیتی میان «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور این کشور و «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با هدف برنامه‌ریزی برای مدرن‌سازی نیروی دریایی برزیل تنظیم شد.

تاکنون تنها پنجم عضو دائم شورای امنیت و همچنین هند زیردریایی‌های اتمی در اختیار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • مکرون از تلاش داعش برای انجام عملیات‌ تروریستی در خاک فرانسه پرده برداشت