Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:41:48 GMT

سخن امام مهدی (عج) در توصیف اوصیاء

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۱۷۲

سخن امام مهدی (عج) در توصیف اوصیاء

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امام زمان حضرت مهدی علیه‌السلام در توصیف اوصیا فرموده‌اند: خداوند، دین خود را با آن‌ها احیا کرده و با آن‌ها نورش را به کمال رسانده و میان آن‌ها و برادرانشان و پسرعموهاشان و خویشان نزدیک و نزدیکترشان فرقانی آشکار قرار داده است که با آن حجّت از آن که حجّت برای او آورده شده و امام از مأموم شناسایی می‌شود و این از آن روست که خداوند آن‌ها را از هر گونه پلشتی مصون داشته و از عیوب مبرّایشان کرده و از ناپاکی پاکشان گردانده و از درهم شدگی منزّه شأن داشته است و آن‌ها را گنجوران علم خود و مخزن حکمتش و جایگاه سرّش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند آن‌ها را با دلایل خود تأیید کرده و اگر چنین نمی‌بود مردم همه یکسان بودند و هر کس مدّعی امر [منصوب شدن از سوی]خداوند عزّوجل می‌شد و دیگر حقّ از باطل و دانا از نادان شناخته نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: آیا فقط مسلمانان منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند؟

متن حدیث:

الإمام المهدیّ علیه السلام فی صِفَةِ الأَوصِیاءِ: أحیی بِهِم دینَهُ، وأتَمَّ بِهِم نورَهُ، وجَعَلَ بَینَهُم وبَینَ إخوانِهِم وبَنی عَمِّهِم والأَدنَینَ فَالأَدنَینَ مِن ذَوی أرحامِهِم فُرقانًا بَیِّنًا، یُعرَفُ بِهِ الحُجَّةُ مِنَ المَحجوجِ، والإِمامُ مِنَ المَأمومِ، بِأَن عَصَمَهُم مِنَ الذُّنوبِ، وبَرَّأَهُم مِنَ العُیوبِ، وطَهَّرَهُم مِنَ الدَّنَسِ، ونَزَّهَهُم مِنَ اللَّبسِ، وجَعَلَهُم خُزّانَ عِلمِهِ، ومُستَودَعَ حِکمَتِهِ، ومَوضِعَ سِرِّهِ، وأیَّدَهُم بِالدَّلائِلِ، ولَولا ذلِکَ لَکانَ النّاسُ عَلی سَواءٍ، ولاَدَّعی أمرَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ کُلُّ أحَدٍ، ولَما عُرِفَ الحَقُّ مِنَ الباطِلِ، ولا العالِمُ مِنَ الجاهِلِ.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

سخن امام زمان (عج) درباره کسانی که خداوند دین خود را با آنها احیا کرده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احادیث ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولودی‌خوانی مهدی رسولی در رثای امام‌حسن + فیلم

مولودی‌خوانی جذاب و دیدنی حاج مهدی رسولی به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) از منظرتان می‌گذرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مولودی‌خوانی زیبای حاج مهدی رسولی به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) از منظرتان می‌گذرد. 

.

آرامش یعنی که امامت

کریم دو دنیاست به فکر گداهاست 

آرامش یعنی حسنی باش 

که توشه راهت دعاهای زهراست

آرامش یعنی حرمش رو ببینی یه روزی شلوغه و غوغاست

نوکر کریم بنی هاشم

کاش ببینم حرمش خادمم 

هرچی دارم و ندارم رو

وقف کردم همه فدای حسن(ع)

بچه‌های بزرگ و کوچک ما

همه قربان بچه‌های حسن

قربون کسی که یه عمره

امام حسین و امام ابوالفضله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این خانه را با یک کلمه توصیف کنید (عکس)
  • شرح دعای سحر|سلطنت مطلق از آن خداست
  • اسامی و زمان دعوت‌شدگان تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد
  • شرح دعای سحر|چرا در هر خیری باید خدا را شکر کرد؟
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار در زاهدان برگزار شد
  • توصیف آیه ۸۱ سوره اسرا
  • رمضان بهترین فرصت برای جلب خشنودی خداوند است
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • مولودی‌خوانی مهدی رسولی در رثای امام‌حسن + فیلم
  • (ویدیو) "اگر من بگریانم و صدیقی بخنداند امام زمان ظهور می‌کند"