Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:38:21 GMT

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (24 تا 30 فروردین)

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۲۱۵

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (24 تا 30 فروردین)

کرمانشاه- ایرنا- سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمانشاه، کشف 246 کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس و برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش از جمله مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته (24 تا 30 فروردین) بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال 97 برای اولین بار رتبه اول صادرات به عراق را کسب کردیم، گفت: برای حفظ این جایگاه باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم زیرا رقبای ترکیه و چین با فاصله کمی پس از ایران قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا رحمانی در حاشیه بازدید از 2 واحد تولیدی قوطی سازی زمزم و فرش زاگرس کرمانشاه افزود: این استان موقعیت و فرصت‌های صادراتی کم نظیری دارد و در سال های گذشته هم بیشترین صادرات به عراق از کرمانشاه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال باید صادرات به عراق را جدی تر بگیریم، گفت: واحد قوطی سازی زمزم با بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری در مراحل نهایی ساخت است و به زودی افتتاح می شود؛ واحد فرش ماشینی زاگرس هم با فن آوری روز دنیا و تولید محصولاتی دارای بازار صادراتی در کشورهای همسایه و سایر کشورهاست.

**درخواست احداث شهرک صنعتی مشترک با عراق را داریم
استاندار کرمانشاه گفت: حدفاصل میان 2 مرز مهم مبادلاتی خسروی و پرویزخان، بهترین مکان برای احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق است و مدیریت ارشد استان از وزیر صمت انتظار ویژه دارد که هرچه سریع تر زمینه احداث این شهرک در این مکان فراهم شود.
هوشنگ بازوند در نشست کارگروه توسعه صادرات که با وزیر صمت در مرز پرویزخان برگزار شد؛ اظهار داشت: طبق مصوبه ای که دولت عراق داشته، قرار است 6 شهرک صنعتی مشترک در طول مرز ایران و عراق ساخته شود.
وی اضافه کرد: کرمانشاه 370 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که 50 درصد از آن با اقلیم کردنشین این کشور است. همچنین استان 6 بازارچه و مرز رسمی دارد که چهار مرز و بازارچه آن در محدوده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب قرار دارد.
بازوند گفت: طبق هدف گذاری صورت گرفته قرار بود در سال 97 شاهد 2 میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به کشور عراق باشیم که با تلاش های صورت گرفته این میزان به 2 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید که رشدی 44 درصدی داشته است.

**مردم کرمانشاه بیش از 6 میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کمیته امداد استان بیش از 6 میلیارد و 268 میلیون تومان کمک مردمی برای سیل زدگان کشور جمع‌آوری کرده است.
حسین خدرویسی اعلام کرد: حدود 200 میلیون تومان از این میزان کمک ها نقدی و باقی این کمک ها در قالب 55 هزار بسته مواد غذایی و آب آشامیدنی، 570 تخته فرش و موکت، بیش از 16 هزار تخته پتو، 287 اجاق گاز، هفت هزار و 578 کفش و البسه و حدود 30 هزار بسته دیگر شامل سایر لوازم ضروری بوده است.
وی تاکید کرد: کمک های غیرنقدی در قالب 50 کامیون و پنج وانت نیسان به مناطق سیل زده ارسال شده و کمک های نقدی نیز به حساب متمرکز استان های درگیر با سیل واریز شده است.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه تاکید کرد: مردم این استان می‌توانند با شماره‌گیری کد #99*8877* یا واریز کمک‌های خود به شماره کارت 6037997900001000 و یا شماره حساب 3333 نزد بانک ملی ایران در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری برای سیل‌زدگان مشارکت کنند.

**بیش از 186 هزار تردد در جاده های کرمانشاه ثبت شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، از تردد بیش از 186 هزار و 320 مسافر در جاده های استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این تعداد تردد از 25 اسفندماه سال 97 تا هفدهم فروردین ماه امسال توسط اتوبوس، مینی بوس و سواری ثبت شده است.
فریبرز کرمی افزود: در نوروز امسال 86 هزار و 339 مسافر در قالب بیش از 10 هزار سفر به صورت درون استانی و 99 هزار و 981 مسافر در قالب بیش از هشت هزار سفر به صورت برون استانی تردد کردند که تعداد سفر در سال جاری نسبت به سال 97 حدود 17 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: امسال 414 مسافر در قالب سفر درون استانی با اتوبوس، بیش از 56 هزار مسافر با مینی بوس و بیش از 29 هزار نفر با سواری در سطح جاده های استان کرمانشاه تردد کرده اند.
کرمی اضافه کرد: در این مدت بیش از 62 هزار نفر با اتوبوس، 23 هزار نفر با مینی بوس و 14هزار نفر با سواری سفر برون استانی انجام داده اند.

**246 کیلوگرم تریاک در کرمانشاه کشف شد
فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، 246 کیلوگرم تریاک در استان کشف و سه قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
سردار «منوچهر امان اللهی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار مواد مخدر طی چند روز اخیر و در قالب سه محموله جداگانه که از استان های جنوبی کشور به مقصد کرمانشاه بارگیری شده بود، توسط پلیس کشف شد.
وی افزود: در ماموریت نخست ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مقدار 30 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه کامیون، در ماموریت دوم 60 کیلوگرم از یک دستگاه کامیون و در ماموریت سوم نیز 156 کیلوگرم از کامیونی دیگر کشف کردند.

**کاهش 2.4 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه
براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال 97 کاهش یافته اما این استان همچنان در صدر جدول بیکاری کشور است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در سال 93 نرخ بیکاری 15.7 درصد را تجربه کرد، این نرخ در سال 94 به 17.6 درصد صعود کرد و سال بعد هم رکورد 22 درصد را ثبت کرد.
تعداد بیکاران کرمانشاه در سال 96 اندکی کاهش یافت و به «172 هزار نفر» رسید اما نرخ بیکاری استان از 21.2 درصد پایین‌تر نیامد.
براساس گزارشی که مرکز آمار ایران به تازگی منتشر کرده، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال 97 به 18.7 درصد کاهش یافته که نشانگر بهبود 2.4 درصدی نسبت به سال 96 است.
البته کرمانشاه همچنان در صدر جدول بیکاری کشور قرار دارد و نرخ بیکاری آن 6.7 درصد از میانگین کشور بیشتر است.

**468 روستای در معرض سیل در استان کرمانشاه شناسایی شد
استاندار کرمانشاه گفت: 468 روستای در معرض سیل و پنج هزار و 700 واحد مسکونی در بستر رودخانه، کاملا شناسایی شدند و تدابیر لازم برای کاهش آسیب ها در نظر گرفته شده است.
هوشنگ بازوند در نشست با اعضای هیات امنای دانشگاه های رازی و صنعتی کرمانشاه افزود: در مجموع حدود 172 کیلومتر رودخانه در بیش از 30 شهر استان جاری است که مدیریت آن در فصول پربارش کار پیچیده ای است.
وی یادآوری کرد: در بارش های اخیر‌ 50 روستا در محاصره سیل قرار گرفتند که این ‌معضل عمدتا ناشی از بی توجهی نسبت به ضوابط حاکم بر طبیعت و تجاوز به حریم رودخانه‌ها بود.

**میانگین بارندگی در استان کرمانشاه به 750 میلی متر رسید
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر 97 تا 30 فروردین 98) میانگین بارش باران در استان به 750 میلی متر رسیده است که این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 351 میلی متر بارندگی بود 114 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 89 درصد رشد داشته است.
علی محمد زوراوند با بیان اینکه درسال زراعی جاری میانگین بارش باران در 2 منطقه به بالای یک هزار میلی متر رسیده است، گفت: پاوه یک هزار و 385 میلی متر و گواور نیز یک هزار و 18 میلی متر بارش را تجربه کرده اند تا پر باران ترین شهرهای استان باشند.
وی خاطرنشان کرد: جوانرود با 960 میلی متر، گیلانغرب با 888 میلی متر و کرندغرب نیز با 882 میلی متر بارش در رتبه های سوم تا پنجم پربارش ترین نقاط استان قرار دارند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از سومار با 415 میلی متر بارش، سنقروکلیایی 488 میلی متر و کوزران با 574 میلی متر بارندگی به عنوان کم بارش ترین نقاط استان یاد کرد.
زوراوند در خصوص بارندگی های شهر کرمانشاه نیز گفت: از اول مهر سال گذشته تا 30 فروردین امسال 670 میلی متر باران در مرکز استان باریده که نسبت به سال قبل که 228 میلی متر بوده 195 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 85 درصد رشد داشته است.

**کاراته کاهای کرمانشاهی سه طلا و یک برنز کسب کردند
رقابت های کاراته دانشجویان آسیا در حالی با نایب قهرمانی تیم دانشگاه آزاد اسلامی نماینده کشورمان به پایان رسید که بهنوش نجفی، محدثه آقایی، علی مسکینی و میعاد یاری کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز شدند.
در این رقابت ها و در بخش بانوان بهنوش نجفی پس از صعود به دیدار فینال، موفق شد با شکست «یک بر صفر» حریف ژاپنی مدال طلای وزن 61- کیلوگرم را از آن خود کند و در وزن 68+ کیلوگرم نیز محدثه آقایی در دیدار فینال حریفی از مالزی را با نتیجه «چهار بر یک» مغلوب و عنوان قهرمانی را کسب کرد.
در بخش آقایان نیز علی مسکینی در دیدار فینال وزن 60- کیلوگرم موفق شد با برتری «سه بر یک» مقابل کاراته کایی از کشور هنگ کنگ مدال طلا را به گردن بیاویزد و میعاد یاری دیگر کاراته کا کرمانشاهی حاصر در مسابقات نیز در دیدار رده بندی وزن 67- کیلوگرم «یک بر صفر» حریفی از چین شکست داد و توانست به مدال برنز دست پیدا کند.

**رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه برگزار شد
رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه روز پنجشنبه به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بزرگراه امام خمینی (ره) برگزار شد.
فرمانده قرارگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب کشور در این مراسم با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز، روز بیعت با امام (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدای والامقام و ملت مسلمان ایران است.
امیر «فرهاد آریان فر» افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 48 هزار شهید والامقام همچنان در دفاع از اسلام، انقلاب و ایران اسلامی آماده است و تا ظهور دولت حق و نابودی فساد تا سرحد شهادت از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنیم.
وی به اقدام خصمانه آمریکا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما بیشتر از گذشته در کنار برادران سپاهی، بسیجی، نیروی انتظامی و مرزبانی هستیم.

**سپاه و ارتش ید واحده در برابر دشمنان انقلاب هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از سپاه و ارتش به عنوان ید واحده در برابر دشمنان انقلاب یاد کرد که پشت در پشت هم آماده حراست و نگهبانی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه (30 فروردین) اظهار داشت: یکی از جلوه های زیبای همدلی سپاه و ارتش در جریان سیل اخیر نشان داده شد و آن ها گوش به فرمان ولایت در کنار نیروی انتظامی و بسیج همه توان امکانات خود را به کار گرفته و به یاری آسیب دیدگان شتافتند.
وی ادامه داد: تا زمانی که این اتحاد و همدلی میان نیروهای مسلح ما وجود دارد و کارکنان آن ها مطیع فرمایش های رهبری و ولایت هستند دشمنان هرگز قادر نخواهند بود کوچکترین ضربه ای به انقلاب و کشور وارد کنند.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رژه روز ارتش وزير صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا اواخر وقت امروز جو استان را تحت تأثیر داشته مجدداً بارش‌هایی (غالباً به شکل رگبارهای بهاری) همراه با وزش باد و رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی نمود بیشتری داشته بارش، بخصوص در مناطق کوهستانی، ممکن است به صورت رگبار پراکنده تگرگ نیز مشاهده گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، از فردا (سه‌شنبه) تا شنبه هفته آینده، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا تا پایان هفته با روندی آرام افزایش می‌یابد.

کد خبر 6085663

دیگر خبرها

  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری