Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حادثه تصادفی که در جاده پلدختر به خرم‌آباد و در منطقه قلعه‌نصیر رخ داد خودروی مداح معروف کشور حاج حسین سازور که برای کمک به سیل‌زدگان رفته بود، دچار سانحه شد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می‌دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

******

کیهان

شوخی مرفهین بی‌درد با مردم تهران

اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در سال جاری هم به دنبال کارهای نمایشی رفته‌اند. روز سه‌شنبه تنها در یک طرح اقدام به تغییر چند خیابان شهر تهران به نام‌هایی که برایشان آورده سیاسی دارد، کردند. سوال اصلی که می‌شود این است که آیا مردم تهران مشکلات دیگری ندارند که تا به این حد اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران بر روی کارهای نمایشی و تغییر نام معابر و خیابان‌ها متمرکز شده‌اند؟


«راه دانا» نوشت: آیا پرداختن به این مسائل سطحی و نمایشی در میان تمام مشکلات در شأن شورای شهر تهران است؟ آیا امور مهم‌تری وجود ندارد؟ اما اصلاح‌طلبان شورای شهر برای خود چنین کارهای دسته چندمی را تعریف و اجرا می‌کنند و جالب است که به آن هم مباهات می‌کنند.


جالب اینجاست که اغلب این تغییر نام‌ها در خیابان‌های مناطق مرفه‌نشین تهران صورت گرفته و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برای اینکه رضایت طیف خاصی را که چندان مشکلاتی از لحاظ اقتصادی ندارد را جلب کنند، دست به این کارهای نمایشی می‌زنند. نکته قابل تامل دیگر تغییر نام خیابان‌ها به نام هنرمندان و بازیگران است. باز هم به نوعی سلبریتی محور بودن در دستور کار سیاسی اصلاح‌طلبان است و نامی از دانشمندان و فرهیختگان و پژوهشگران نمونه در این موارد دیده نمی‌شود.


جالب اینجاست که اصلاح‌طلبان بیان می‌کنند که در دوره محمدباقر قالیباف که کارهای عمرانی بسیاری در سطح شهر تهران شاهد بودیم، از پایتخت یک شهر سوخته تحویل گرفته‌اند اما حالا با کارهای نمایشی سعی دارند تهران را به طور کاملاً سیاسی اداره کنند.


در انتخابات‌های مختلف بده بستان سیاسی و حضور و حمایت سلبریتی‌ها از اصلاح‌طلبان به خوبی نمایان است و به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان سعی کرده‌اند با این کار روند رانت سیاسی به سلبریتی‌ها را ادامه دهند.


اما باید پرسید که این نام‌گذاری‌ها غیر از این رانت‌های سیاسی جناحی چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ آیا ترافیک این خیابان‌ها روانتر می‌شود و امکانات رفاهی و تسهیلاتی مردم در سطح شهر بهتر خواهد شد؟ این در شرایطی است که در پس پرده این اقدامات نمایشی اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند که هزینه شهر تهران را برای شهروندان افزایش دهند.


از سوی دیگر باید پرسید که این نام‌گذاری‌ها دغدغه چند درصد از شهروندان شهر تهران می‌باشد. بیشتر این موارد شاید دغدغه هنرمندان و برخی از هنردوستان باشد اما غالب و قاطبه مردم تهران مشکلاتی دارند که با این نمایش‌های هنردوستانه حل و فصل نمی‌شود. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان شورای شهر کار اجرایی در شهر تهران را شوخی گرفته‌اند.

آمریکا: ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی خاورمیانه است


وزارت خارجه آمریکا ضمن گزارش سالیانه خود اذعان کرد ایران دارای بزرگ‌ترین قدرت موشکی در خاورمیانه است.


وزارت خارجه آمریکا هر ساله گزارش موسوم به «پایبندی و تبعیت کشورها از توافقنامه‌ها و تعهدات کنترل تسلیحاتی، منع اشاعه و خلع سلاح» را تهیه و آن را تقدیم کنگره می‌کند.


دولت آمریکا در گزارش امسال خود تلاش کرده ایران را به نقض «معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی» (ان‌پی‌تی) متهم کند. واشنگتن، علاوه بر این، برخلاف گزارش‌های پی در پی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام، سعی کرده بر اساس ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی، ایران را ناقض توافق هسته‌ای معرفی کند.


وزارت خارجه آمریکا مدعی شده ایران به دنبال آن بوده از مفاد برجام بهره‌گیری کرده و بعد از انقضای این توافق در سال ۲۰۲۵ اقدام به توسعه مواد هسته‌ای خود کند.


وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگر این گزارش، اذعان کرد: ایران صاحب بزرگ‌ترین برنامه موشکی در خاورمیانه است و به تلاش برای افزایش اندازه، دقت، برد، پیشرفتگی و میزان کشنده بودن زرادخانه موشکی‌اش ادامه می‌دهد.

خدا کند روحانی از گرانی‌ها خبر داشته باشد وگرنه...


یک مستندساز تلویزیونی نوشت: دولتی‌ها اعلام کردند که روحانی از پرداخت نشدن خسارات سیل ۹۵ اطلاع نداشته و عصبانی شده است!!


علی صدری‌نیا مجری و مستندساز تلویزیون در ادامه می‌نویسد: خدا کنه ایشون از قیمت دلار، طلا، مسکن، گوشت، مرغ، خودرو، مواد غذایی، پیاز و گوجه و سیب‌زمینی و… اطلاع داشته باشه! وگرنه اگه سال ۱۴۰۰ موقع رفتن بفهمه، دیگه خیلی عصبانی می‌شه از دست همه‌مون!


گفتنی است حسینعلی امیری اخیراً در جریان سفر به خوزستان و در جمع مردم شعیبیه گفته بود: یکی از اعضای دولت موضوع سیل سال ۹۵ را در هیئت دولت مطرح کرد که رئیس‌جمهور به شدت برافروخته شد و اصلاً نمی‌دانست برای جبران خسارات سیل قول داده‌اند، ولی در پیچ و خم‌های اداری افتاده است.


وی ادامه داد: رئیس‌جمهور به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد که خیلی سریع مطالبات سال ۹۵ برآورده شود.


همچنین در ماجرای گران شدن نرخ ارز و هنگامی که این رقم به ۴,۷۰۰ تومان رسیده بود، آقای نوبخت می‌گفت رئیس‌جمهور از گران شدن نرخ ارز مکدر شده است.

چالش افزایش قیمت نفت با تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران


تا دو هفته دیگر آمریکا باید تصمیم بگیرد یا به تحریم‌های نفتی ایران شدت ببخشد یا معافیت‌های اعطایی به خریداران نفت ایران را تمدید کند. اما این تصمیمی ساده نخواهد بود. دولت ترامپ تمایل دارد فشار بر ایران را افزایش دهد، اما اگر بخواهد نفت بیشتری را از بازار حذف کند، باید به جهش قیمت نفت نیز رضایت بدهد.»


روزنامه فایننشال تایمز ضمن انتشار تحلیل فوق می‌نویسد: هفته گذشته که قیمت نفت به ۷۲ دلار به ازای هر بشکه رسید یعنی بالاترین رقم در سال جاری که احیای سی درصدی نسبت به دسامبر گذشته را نشان می‌دهد. علاوه بر افزایش بهای نفت، ساختار بازار نفت نیز حکایت از این دارد که عرضه نفت خام جهانی تحت فشار است.


معامله‌گران بازار نفت اکنون آمادگی دارند برای تحویل فوری مبلغ دو دلار اضافه به ازای هر بشکه در مقایسه با قراردادهای بلندمدت بپردازند که نشان می‌دهد پالایشگران در یافتن نفت خام خود با دردسر مواجه شده‌اند. با انتظار کاهش بیشتر عرضه نفت خام از ونزوئلا و تجدید درگیری‌ها در لیبی، به نظر نمی‌رسد زمان خوبی باشد که آمریکا نفت بیشتری را از بازار حذف کند.


اطلاعات مربوط به رهگیری نفتکش‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره نشان می‌دهد که در ماه مارس صادرات ایران متشکل از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات به ۱/۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. اگرچه این میزان با اوج تولید نفت ایران فاصله دارد، اما به میزان صادرات نفت ایران پیش از اعلام تحریم‌ها نزدیک است. سایر اطلاعات رقم کمتری در افزایش صادرات ایران را نشان می‌دهند، اما همگی از افزایش آن نسبت به آغاز سال حکایت دارند.


این امر فشار بیشتری بر دولت ترامپ وارد می‌آورد که علیرغم تمایل به کاهش بهای نفت، واکنش نشان بدهد. یک گزینه می‌تواند این باشد که متحدان آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی با کاهش میزان واردات از ایران، به خرید نفت از این کشور ادامه بدهند. همچنین احتمال دارد واشنگتن دست به دامان عربستان شود تا بر تولید خود بیفزاید، اما موفقیت این راهبرد محل تردید است.

شما بگویید چرا دولت ۹ ماه است سخنگو ندارد؟


حذف کرسی سخنگویی در دولت را ذیل کدام یک از موارد زیر دسته‌بندی می‌کنید؟ آیا دولت حسن روحانی علاقه‌ای به پاسخگویی به مردم ندارد؟ آیا دولت حرفی برای گفتن با مردم ندارد؟ یا اینکه برعکس این دیدگاه، شما موافق حذف این کرسی و پیگیری روند فعلی در خبررسانی و پاسخگویی دولت هستید؟


این پرسش‌ها را سایت تابناک با اشاره به سپری شدن ۹ ماه از آخرین جلسه سخنگوی وقت دولت با خبرنگاران مطرح کرد و از مخاطبان خود خواست نظر خود را در این باره بیان کنند.

برخی از پاسخ‌های مردم را می‌خوانید:

- واقعاً دولت حرفی هم برای گفتن داره که نیاز به سخنگو داشته باشه؟!!!
- چیزی که عیان است / چه حاجت به بیان است؟!
- گرون شدن که سخنگو نمی‌خواد ارزون شدنیم که در کار نیست؛ بدون رئیس دولتم چیزی نمیشه تا چه رسد به سخنگوش.
- از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم / مرحمت فرموده ما را مس کنید!
- دیگه همه نوع خرابکاری شده، سخنگو میخواد چی بگه مثلاً؟؟؟
- بابا اینقدر به این دولت گیر ندید. خسته‌ست. میفهمید؟؟
- حال نداره حتی سخنگو انتخاب کنه. اما خلاقیت شما هم قابل تحسینه. این مورد رو هم طوری نشون میدید که انگار اتفاق مثبتی ه!!
- سخنگو مگه مهمه… سخن مردم مگه مهمه… نظر مردم مگه مهمه... سخن دولت مهمه.
- این دولت همه مدیرانش سخنگو هستند، نیازی نیست.
- بنظرم دولت خودشو ملزم به پاسخگویی نمی‌دانه.
- به عمل کار برآید / به سخنرانی نیست!! بود و نبود دولت هیچ فرقی بحال ما نداره. سخنگوی دولت هیچوقت عدد نبوده.
- سخنگو برای جایی هست که حرفی برای گفتن داشته باشه آخه دولت حرفی نداره بگه که سخنگو بخواد.
- ما در فکر انتخابات زودتر از موعد هستیم شما از سخنگو حرف می‌زنید؟
- سخنگو … واسه چی… مگه اخباری هست... بابا جو ندید... همه چی آرومه... ما چقدر خوشبختیم... و...
- به نظرم با مجاز تضاد انتخاب کردن! ادبیاتیها میدونن....

پروژه افتتاح شده به جای بازآفرینی شهری جا زده شد


یک روزنامه حامی دولت از عدم استقبال توسعه‌گران از طرح مسکن امید موسوم به طرح بازآفرینی شهری خبر داد.


جهان صنعت نوشت: دولت به تازگی از طرح مسکن امید در منطقه ۱۸ تهران رونمایی کرد؛ طرحی که با همکاری شهرداری تهران در مقیاس کوچک به بهره‌برداری رسیده تا الگوی بازسازی بافت فرسوده تهران باشد. مسکن امید به عنوان خروجی اولین پروژه از طرحی کلان‌تر که در مقیاس ملی به دنبال بازآفرینی شهری است، افتتاح شده است. یک سال پیش حسن روحانی، رئیس جمهور با اعلام برنامه دولت برای احیای ۱۳۳۴ محله فرسوده طی پنج سال در کشور گفته بود قرار است با ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده را توسعه دهیم.


پیش از این پروژه‌های سیروس و تختی به عنوان طرح‌های مرجع بازآفرینی شهری معرفی شده بودند و آغاز عملیات ساخت آنها نیز تبلیغات گسترده‌ای را از سوی دولت به دنبال داشت اما به یکباره در ابتدای سال ۹۸ اولین خروجی طرح «مسکن امید» با افتتاح پروژه «بهاران شرقی» معرفی شد. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد چنین پروژه‌ای ابتدا در مناطق اعلام شده برای بازسازی در قالب طرح بازآفرینی شهری هم نبوده است و دولت تنها با افتتاح یکی از پروژه‌های قبلی شهرداری تهران این طرح را در ادامه بازآفرینی شهری جا زده است.


این در حالی است که پروژه بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی به دلیل عدم استقبال توسعه‌گران تقریباً در رکود رفته است. به گفته ناظران با وجود اینکه امتیازات خوبی برای مشارکت بخش خصوصی در این طرح در نظر گرفته شده اما عواملی مانند «انتظارات تورمی» و «عدم بازدهی مناسب» مانع حضور توسعه‌گران شده است. با این وجود طرح بازآفرینی شهری در محله سیروس از همان ابتدا هم با عدم استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده بود و دولت مجبور شد برای شروع به کار این پروژه یکی از زیرمجموعه‌های بانک مسکن را وارد کند که شرکت هم پس از کلنگ‌زنی پروژه اعلام انصراف کرد.


حالا دولت پروژه مسکونی کوچک مقیاس (۳۲۴ واحدی) (در منطقه ۱۸ تهران را با عنوان پروژه بهاران شرقی به عنوان نخستین پروژه نوسازی بافت فرسوده افتتاح کرده است تا سنگینی شکست طرح بازآفرینی شهری را از دوش خود بردارد. این در حالی است که پس از کشمکش‌ها و حواشی زیادی که عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی با رئیس دولت و اکبر ترکان داشت دست کم طرح بازآفرینی شهری به نتیجه برسد چرا که یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف آخوندی با دولت بر سر برنامه‌های بازآفرینی شهری و انتصاب اکبر ترکان به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور بافت فرسوده بود؛ انتصابی که مانند انتصاب مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور، یکی از مبهم‌ترین عناوین شغلی موجود در دولت را به وجود آورد.

محمود صادقی هم به منتقدان حفظ یک‌طرفه برجام پیوست


عضو فراکسیون امید با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود از ادامه حضور ایران در برجام انتقاد کرد.


محمود صادقی در حساب توئیتری خود نوشت: با توجه به خروج ایالات متحده از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در ایجاد ساز و کار مالی برای دور زدن تحریم‌ها، حفظ برجام چه فایده‌ای برای ما دارد؟


لازم است دولت درباره آثار حفظ برجام در شرایط کنونی به نمایندگان توضیح بدهد.


تأکید محمود صادقی مبنی بر اینکه حفظ یک‌طرفه برجام چه فایده‌ای برای ما دارد، ظرف یک سال گذشته از سوی صاحب‌نظران مطرح شده اما از سوی دولتمردان پاسخی نگرفته است.

ایران رفع انسداد صفحات اینستاگرام رهبر انقلاب، رئیسی و ولایتی

خبر اول اینکه، شبکه اجتماعی اینستاگرام به تازگی در راستای سیاست‌های ایالات متحده امریکا صفحات برخی مقامات جمهوری اسلامی را مسدود کرده بود. به گزارش تابناک، صفحات اینستاگرام رهبر معظم انقلاب، علی اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبری و ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه اما دوباره شروع به کار کرده و رفع انسداد شدند.

نظر متفاوت دو نماینده مجلس درباره تحریم «اپل»

خبر دیگر اینکه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد طرحی دوفوریتی را داده‌اند که بر اساس آن، شرکت امریکایی «اپل» در ایران تحریم می‌شود. به گزارش «ایران»، علیرضا رحیمی نماینده تهران در این باره در توئیتی نوشت: «در شرایطی که ایرانی‌ها بیش از یک میلیون از محصولات اپل را خریداری و استفاده می‌کنند، تحریم شرکت اپل (و به اصطلاح طراحان، آیفون) به شوخی بهارستانی شبیه‌تر است تا قانونگذاری در مجلس. فرآیند مواجهه با تحریم‌ها را شعاری و بی خاصیت نکنیم. قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره هنوز هم رسمی است.» حسن نوروزی، نماینده اصولگرای رباط کریم اما گفت: «فروش اپل در ایران سالانه یک میلیارد دلار است، در نتیجه اگر ما این تحریم را انجام دهیم، به همین اندازه به این شرکت ضرر وارد می‌شود. طبیعتاً اگر ما نیروهای همسو را هم در غرب آسیا متوجه این جریان کنیم، آنها هم تحریم می‌کنند. به نظر می‌رسد دوستان ما در کشورهای همسایه و غرب آسیا و… اگر به تحریم سیستم‌های امریکایی روی بیاورند، فکر می‌کنم بتوانیم سالانه ۱۰ میلیارد دلار به امریکا ضربه بزنیم.»

ادعاهای جدید امریکا علیه ایران

شنیدیم که، وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه جدیدی که به کنگره این کشور ارائه کرده، ادعاهای تازه‌ای علیه ایران مطرح کرده است. به گزارش فارس، وزارت خارجه امریکا یکی از وزیران دادگستری سابق چین را به ایفای نقش در توسعه برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده است. خبرگزاری رویترز خبر داده بود این سند بروز نگرانی در میان شماری از مقام‌های امریکایی را به همراه داشته که معتقدند سند مذکور به دنبال سیاسی‌سازی و تحریف ارزیابی‌ها درباره ایران است.

رأی دادگاهی در کانادا برای ضبط دارایی‌های ایران

دست آخر اینکه، به واسطه رأیی چندین میلیارد دلاری که دادگاهی در ایالت «آلبرتا» ی کانادا به ثبت رسانده، خانواده‌های قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می‌توانند درخواست توقیف دارایی‌های دولت ایران را مطرح کنند.
به گزارش فارس، بنابر گزارش نشریه «ادمونتون»، طبق اسناد دادگاهی، یک دادگاه در آلبرتا در تاریخ ۱۳ مارس، یک رأی ۷.۰۱ میلیارد دلاری علیه ایران و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی این کشور به ثبت رسانده است.

خراسان مهلت یک هفته ای به مدیران برای ارائه طرح کاهش آثار سیل

با توجه به بهبود شرایط جوی و طغیان رودخانه ها، یک مسئول اجرایی در ابلاغیه خود برای تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی از مدیران مربوط خواسته است بنا به اهمیت اطلاع از راهکارهای پیشگیری و کاهش آثار و مخاطرات سیل در مناطق درگیر، ظرف یک هفته از زمان ابلاغ، درخصوص ارائه موارد مهمی چون اهم اقدامات مرتبط انجام شده در سال های قبل همچون طرح های پژوهشی، گزارش های تحلیلی و دیگر خروجی های علمی و تجربی، اقدامات کوتاه مدت و عاجل که می توان اجرا کرد و نیز برنامه های میان مدت پیشنهادی با ارائه عناوین و زمان اقدام را جمع آوری و ارسال کنند.

موافقت دولتی ها برای حل یک پرونده ۳۰ ساله

یک عضو کابینه با تهیه گزارشی برای اعضای دولت اعلام کرده به دلایل اداری و حقوقی، وضعیت اراضی واگذار شده به مهاجران جنگ زده در برخی مناطق کشور نامشخص است و اکنون مالکان علاوه بر شکایت از دستگاه های دولتی، از ساکنان نیز به دلیل تصرف غیرقانونی اقامه دعوی می کنند که با توجه به احراز مالکیت شاکیان، احتمال صدور رأی علیه دولت و ساکنان قطعی است و دولت باید علاوه بر پرداخت خسارت مادی، پاسخ گوی تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی موضوع نیز باشد که بر این اساس، مقرر شده است بودجه ویژه ای برای حل این موضوع در نظر گرفته شود.

آرمان علی نصیریان مخالفت کرد

شنیده شد که علی نصیریان گفت: راستش من از ابتدا راضی به این اقدام نبودم. اصولاً به این کارها علاقه ندارم و دوست ندارم نامم روی تابلوی کوچه و خیابان‌زده شود. اصلاً هم دوست ندارم. این بازیگر سینما گفت: به افرادی که از جانب شورای شهر با من تماس گرفتند گفتم که راضی نیستم، اما آنها گفتند ما چنین تصمیمی گرفته‌ایم و با قدرت اجرایی که داشتند این کار را انجام دادند اساساً لزومی نمی‌بینم نام ورزشکاران و هنرمندان روی خیابان‌ها زده شود.

رفع انسداد صفحه اینستاگرام رئیسی

شنیده شد که شبکه اجتماعی اینستاگرام به تازگی در راستای سیاست‌های ایالات متحده آمریکا صفحات برخی مقامات جمهوری اسلامی را مسدود کرده بود. صفحات اینستاگرام رهبر معظم انقلاب، علی اکبر ولایتی و ابراهیم رئیسی دوباره شروع به کار کردند. اینستاگرام صفحه انگلیسی رهبر انقلاب و صفحات رئیس قوه قضائیه و مشاور بین‌المللی رهبری را به دلایل نامعلومی مسدود کرده بود. پیش‌تر این شبکه اجتماعی در راستای سیاست‌های ایالات متحده آمریکا صفحات فرماندهان سپاه پاسداران را مسدود کرده بود. با این حال انسداد صفحات سیاستمداران اقدامی عجیب تلقی شد.

مداح معروف در آی‌سی‌یو

شنیده شد که رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان گفت: در حادثه تصادفی که در جاده پلدختر به خرم‌آباد و در منطقه قلعه‌نصیر رخ داد خودروی مداح معروف کشور حاج حسین سازور دچار سانحه شد. حسینعلی رفایی افزود: بر اثر این حادثه یک دستگاه خودرو تویوتا های‌لوکس با چهارنفر سرنشین واژگون شد که مجروحان حادثه به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان بیان کرد: خوشبختانه حال عمومی سه‌نفر از مجروحان رضایت‌بخش است و حسین سازور نیز در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد تحت مراقبت است و سطح هوشیاری وی خوب است.

کشف حقایق جدید درباره «‌لئوناردو داوینچی»

شنیده شد که محققان فلورانسی با بررسی آثار اولیه «داوینچی» ثابت کردند، این هنرمند چیره دست رنساس از هر دو دست خود برای نوشتن و خلق آثارش استفاده کرده است.به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، بررسی‌های علمی و فنی صورت گرفته، علاوه بر اشاره به توانایی «داوینچی» برای استفاده از هر دو دوست خود در خلق آثارش، از تصویر پنهان شده یک منظره پشت یکی از نقاشی‌های پیشین «داوینچی» پرده برداشت. مدیر گالری «اوفیتزی» شهر فلورانس ایتالیا در خصوص نتایج این تحقیق بیان کرد: «این اکتشاف، انقلابی حقیقی در زمینه مطالعات داوینچی محسوب می‌شود.»

فرود اضطراری هواپیمای روسی در تهران

شنیده شد که یک فروند بوئینگ ۷٥٧ مسافربری که از سنت پترزبورگ عازم دبی بود، در فرودگاه مهرآباد تهران فرود اضطراری کرد. مجتبی خالدی گفت: روز پنجشنبه٢٩ فروردین ٩٨ یک فروند بوئینگ ۷٥٧ مسافربری که از سنت پترزبورگ عازم دبی بود به دلیل وجود مریض بدحال در فرودگاه مهرآباد تهران فرود اضطراری کرد. وی افزود: با اعلام خلبان مبنی بر فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران، بعد از فرود هواپیما بیمار که مردی ۶٣ ساله بود با تشخیص سکته حاد مغزی و اعلام کد سما (۷۲۴) و انجام اقدامات اولیه درمانی از سوی تکنسین‌های اورژانس تهران با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد.

شایعه ربوده‌شدن ۱۲ زن در بوشهر

شنیده شد که فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فعالیت باند سارقان طلاجات و ربوده‌شدن ۱۲ زن توسط این باند در بوشهر صحت ندارد. سردار خلیل واعظی افزود: در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی به‌ویژه گروه‌های واتساپ مبنی بر فعالیت یک باند سارقان طلاجات در بوشهر و ربوده‌شدن ۱۲ زن توسط این باند، پلیس با تکذیب این مطلب اعلام می‌دارد پیداشدن جسد سوخته یک زن در اطراف شهر دلوار و یک خانم نیمه‌جان درهمان محدوده هیچ‌گونه ارتباطی با یکدیگر ندارد. وی بیان کرد: در مورد اول قتل رخ‌داده که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی کمتر از ۲۴ ساعت قاتل شناسایی و دستگیر شده است.

تکذیب تبریک شهردار تهران به شهردار یزد

شنیده شد که شهرداری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای گذشته پیامی از جانب شهردار تهران خطاب به داور نظری، قائم‌مقام سابق معاونت منابع انسانی شهرداری تهران و شهردار فعلی یزد منتشر شد که اصل این پیام توسط معاونت رسانه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تکذیب می‌شود. معاونت رسانه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از انتخاب آقای داور نظری قائم‌مقام سابق معاونت منابع انسانی شهرداری تهران به‌عنوان شهردار شهر جهانی یزد و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان در مدیریت این شهر مذهبی و تاریخی، به اطلاع می‌رساند پیام تبریکی که از قول دکتر حناچی شهردار محترم تهران برای ایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده صحت ندارد.

ورود زنان به ورزشگاه

شنیده شد که نساجی قائمشهر در شرایطی بعد از سال‌ها به سطح اول فوتبال ایران بازگشته که مهم‌ترین دستاوردش برای لیگ برتر، هیجان انگیزتر و جذاب‌ترشدن این رقابت‌ها با حضور هوادارانش است. هوادارانی که طی همه این سال‌ها در کنار تیم حضور داشته‌اند و با حمایت ستودنی خود آنها را برای راهیابی به سطح اول فوتبال کمک کردند. آخرین تمرین نساجی در شرایطی پیش از دیدار با پدیده مشهد برگزار شد که نزدیک به ۵۰۰ هوادار روی سکوها به حمایت تیم پرداختند. نکته جالب توجه در میان آنها حضور چند بانوی طرفدار نساجی بود که در روزهایی که در بازی‌های رسمی حضورشان ممنوع است، این‌چنین با حضور در تمرینات نقش خود را به رخ کشیده‌اند.

فروش گوشت‌هایی که هنوز وارد نشده!

شنیده شد که پس از اعلام مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مبنی بر قطع واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی و واردات این کالا با ارز نیمایی برخی سامانه‌های توزیع دیجیتالی محصولات پروتئینی اقدام به عرضه گوشت قرمز با ارز نیمایی کرده‌اند برای مثال یکی از سایت‌های مذکور، با عنوان عرضه گوشت نیمایی یک کیلوگوشت سردست تازه گوسفند (چربی‌گیری‌شده) را به قیمت ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان و یک کیلو گوشت تازه گوسفند (ممتاز چربی‌گیری‌شده) را به قیمت ۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند و از آنجا که هنوز هیچ مقام مسئولی خبر از واردات گوشت قرمز به کشور با ارز نیمایی نداده است، معلوم نیست این گوشت‌ها از چه محلی تامین شده‌اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل اخبار ویژه روزنامه ها برجام تصادف تهران روزنامه های کشور سیل شورای شهر تهران محمود صادقی مداح معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، تنش و بی اعتمادی بین دولت عباس و دولت بایدن در سه سال گذشته افزایش یافته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ه امروز (پنجشنبه) در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای گیری می‌کند که به فلسطین به جای وضعیت ناظر فعلی، عضویت کامل در سازمان ملل می دهد. برای به دست آوردن وضعیت عضویت کامل - که به منزله به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی از سوی سازمان ملل است - ابتدا نیاز به ۹ رأی برای ارائه قطعنامه به شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل است. این شورا که شامل ایالات متحده است، باید این درخواست را تأیید کند و سپس باید حداقل دو سوم آرای مجمع عمومی را دریافت کند.

مقامات آمریکایی و صهیونیست گفتند که دولت بایدن در تلاش است تا مانع از کسب ۹ رأی توسط فلسطینی ها شود تا آمریکا مجبور به وتوی این قطعنامه نباشد. وتوی آمریکا در مورد چنین قطعنامه‌ای، به‌ویژه در بحبوحه جنگ غزه، انتقاد شدیدی را برای بایدن در سطح بین‌المللی و درون حزب خود، از جمله برخی از حامیانش، به همراه خواهد داشت.

یک مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن در ماه‌های اخیر در حال بررسی گزینه‌هایی برای به رسمیت شناختن احتمالی فلسطین بوده است، اما نه به عنوان یک پیشنهاد یکجانبه در سازمان ملل. این مقام گفت که دولت به سناریوهای به رسمیت شناختن به عنوان بخشی از یک توافق منطقه‌ای گسترده‌تر که شامل یک طرح پس از جنگ و عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است، نگاه می‌کند. 

دو هفته پیش سفیر فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار تجدید درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد. پس از درخواست فلسطینیان، شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته‌ای را تشکیل داد تا درباره آن بحث و تبادل نظر کند. این کمیته روز سه‌شنبه گزارش خود را ارائه کرد و گفت که طبق نسخه‌ای از این گزارش، ۱۵ عضو شورا در مورد این سوال که آیا باید پذیرش فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان توصیه کنند، اختلاف نظر دارند.

مقامات آمریکایی، صهیونیست و فلسطینی می‌گویند که در دو هفته گذشته، دولت بایدن به عباس و مشاورانش فشار آورده است تا از درخواست خود صرف نظر کنند. مقامات فلسطینی و آمریکایی می گویند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این موضوع را مستقیماً در یک تماس تلفنی با عباس مطرح کرد و سایر مقامات آمریکایی تقریباً هر روز در دو هفته گذشته آن را با همتایان فلسطینی خود در میان گذاشتند. یک مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن برای فلسطینی ها روشن کرد که قوانین فعلی ایالات متحده دولت را مجبور می‌کند چنین قطعنامه‌ای را وتو کند یا بودجه سازمان ملل را کاهش دهد.

به گفته این مقامات، عباس فشارهای آمریکا را رد کرد و دستیارانش به دولت بایدن گفتند که با رأی گیری پیش می روند. یک مقام ارشد فلسطینی گفت که دولت بایدن از او پرسیده است که اگر عباس برای دیدار با بایدن در کاخ سفید دعوت شود، پیشنهاد را تعلیق خواهد کرد یا خیر. این مقام فلسطینی گفت عباس این مبادله را رد کرد و گفت که او یک سال پیش با چنین پیشنهاد آمریکا موافقت کرد اما هرگز دعوتی دریافت نکرد.

مقامات آمریکایی اعتراف کردند که در متقاعد کردن فلسطینی‌ها برای تعلیق پیشنهادشان در سازمان ملل شکست خوردند. این مقام فلسطینی گفت. آنها می‌گویند: ما می‌خواستیم ایالات متحده یک جایگزین اساسی برای به رسمیت شناختن سازمان ملل ارائه دهد. آنها این کار را نکردند. ما معتقدیم عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بسیار دیر شده است. ما بیش از ۱۲ سال از درخواست اولیه خود منتظر بوده‌ایم.

یک مقام ارشد صهیونیست گفت که فلسطینی‌ها در حال حاضر هشت عضو شورای امنیت دارند که انتظار می رود از آنها حمایت کنند، روسیه، چین، الجزایر، مالت، اسلوونی، سیرالئون، موزامبیک و گویان. انتظار می رود که بریتانیا رای ممتنع بدهد. به گفته این مقام، ایالات متحده و اسرائیل در حال لابی گری با فرانسه، سوئیس، ژاپن، کره جنوبی و اکوادور برای رای مخالف یا ممتنع در رای‌گیری هستند تا فلسطینی ها به ۹ رای نرسند. مقامات آمریکایی، اسرائیلی و فلسطینی گفتند که در صورت شکست این تلاش ها، انتظار می رود دولت بایدن این قطعنامه را وتو کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست