Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار درباره نگاه خود به پیشنهاد حجاریان برای مشارکت مشروطه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: فعلا مسائل مطرح شده در حد گمانه زنی و طرح کلی هستند بنابراین خیلی زود است تا تصمیم‌گیری و جمع بندی نهایی درباره انتخابات برسیم. اصلاحات وسیعی دارد، طبعا نظر همه‌ی گروه‌ها بیان می شود، ضمن آنکه باید نظر اقشار مختلف مردم، تشکل ها، دانشجویان و اساتید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیف اصلاحات همیشه برای خودش اصولی داشته و از اصول خودش عبور نکرده بنابراین اگر اقدامی داشته باشد یا ائتلافی کند با حفظ اصولش است.

وی درباه تحریم انتخابات یادآور شد: اساسا موافق تحریم انتخابات نیستم هیچ‌وقت هم نبودم چراکه مخالف هر گونه تحریم نظام‌ها و ساختارهای مردم سالاری در انتخابات هستم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چرایی ناامیدی اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اصلاح طلبان نه ناامید نیستند ولی نگران‌اند مثل همه که نگران‌اند. مردم به دلایل مختلفی مشکلاتی دارند ولی اصلا ناامید نیستیم کمااینکه مشارکت مردم در همین قضیه‌ سیل غیرقابل تصور بود، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد به این گستردگی مردم برای کمک رسانی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد:وقتی در مناطق سیل زده بودم، مشاهده کردم حضور سازمان‌های مردم نهاد فارغ از هرگرایش سیاسی برای کمک به مردم سیل زده بسیار بسیار چشمگیر است و این مسئله از یک جریان یک تحول عمیق اجتماعی حکایت می کند که می‌تواند حتی آثار سیاسی برای کشور داشته باشد. اینها نشانه هاست، ما شگفتی‌های زیادی در کشور داریم که باید امید داشته باشیم اول به لطف خدا و بعد به همت مردم.

ابتکار درباره اقدام هایی که اصلاح طلبان باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام دهند، اظهار کرد: اولا باید در فضای اطلاع رسانی و انتقاد اخبار صحیح بیشتر تلاش کنند چون جریانات خاصی هم از بیرون کشور و هم در داخل کشور می کوشند تا فضای غیر شفافی در این عرصه باشد. بنابراین خیلی فضا غبارآلود و امکان تفکیک اخبار صحیح از اخبار فیک، دروغ، اتهام، تخریب و جوسازی خیلی سخت شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: شفاف سازی فضای اطلاع رسانی درباره مشکلات خیلی مهم است و باید دولت هم این نقش را ایفا کند، معتقدم باید به مردم گفته شود که الان واقعا چه برخوردهای سیاسی دارد با دولت می‌شود و دولت در چه تنگناهایی قرار دارد.

وی افزود: جریانات اصلاحات‌ در عین حال که نقدهای منصفانه خود را درباره کارهایی که باید انجام می‌شد و نشد، بیان می کنند، باید درباره محدودیت ها و مشکلات دولت حرف بزنند و دستاوردها و پیشرفت‌های این دوره را برای مردم بگویند. بگویند چه شرایطی قبل و بعد از دولت یازدهم در دانشگاه‌ها بود، وضعیت روزنامه‌ها و رسانه ها چه‌طور بوده و الان چه طور چه طور شده و فضای عمومی جامعه، برگزاری کنسرت‌ها، ایجاد نشاط و فرهنگی چه تغییراتی کرده است؟

ابتکار تأکید کرد: فضای سیاسی کشور بعد از دولت دهم تغییرات زیادی کرد، یادمان نرفته قبل دولت یازدهم چند دانشجوی ستاره دار داشتیم و فضای فعایت تشکل های دانشجویی با چه موانعی روبه رو بود. باید همه‌ی این‌ها باز و یک تحلیل واقع بینانه مطرح شود. همچنین باید گفته شود مطالبات و انتظارات چه بود و در آینده باید چه کاری انجام شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند