Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@04:31:44 GMT

اشتیاق مردم تونس برای حفظ قرآن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۲۷۹

اشتیاق مردم تونس برای حفظ قرآن

أکرم بن زکریا البقلوطی، حافظ کل قرآن و نماینده تونس در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بود که در رشته حفظ کل حائز رتبه پنجم شد.   وی در گفت‌وگو با ایکنا به شیوه برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: برپایی مرحله مقدماتی مسابقات به صورت اینترنتی وغیرحضوری و اجرای مرحله نیمه نهایی در هتل سبب شد که تنها افراد دارای سطح بالا به مرحله نهایی این رقابت‌ها در سالن مسابقات راه پیدا کنند و مرحله نهایی رقابت‌ها از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گاهی در مسابقات برخی کشورها، شرکت‌کنندگانی را می‌بینم که در سطح مسابقات بین‌المللی نیستند و حضور آن‌ها تنها موجب تنزل یافتن سطح مسابقات می‌شود.   حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کرده یا خیر؟ گفت: تاکنون در 6 یا 7 مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در عربستان، بحرین و موریتانی، کشور تونس را نمایندگی کرده‌ام.
اکرم البقلوطی در مقایسه مسابقات ایران با سایر مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده بود، اظهار کرد: مسابقات در رشته حفظ قرآن در همه کشورها تقریبا دارای سطوح مشابهی هستند با این تفاوت که در سایر کشورها جوایز بسیار ارزنده‌ای به متسابقین اهدا می‌شود و به نظر من ارزش جوایز تنها تفاوت میان مسابقات حفظ قرآن در کشورهای اسلامی است.   آموزش قرآن در تونس
حافظ تونسی کل قرآن درباره شیوه آموزش قرآن در تونس و اینکه خود چگونه حافظ کل قرآن شده، گفت: قرآن را در جلسات آموزش حفظ قرآنی که معمولا در مساجد و مراکز قرآنی برگزار می‌شود، حفظ کردم.   وی با اشاره به این که جلسات قرآنی در تونس با عنوان «الحلقات القرآنية»  در مساجد برگزار می‌شود، گفت: افراد به صورت داوطلبانه در این جلسات شرکت می‌کنند و قرآن را فرامی‌گیرند. افرادی که قرآن را حفظ می‌کنند و محفوظات خود را نزد یک «استاد» قرائت می‌کنند و از او تأییدیه یا مدرک حفظ می‌گیرند. در واقع در جلسات قرآنی به شرکت‌کنندگان مدرک داده نمی‌شود و افرادی که نیازمند مدرک هستند می‌توانند در خارج از آن جلسات اقدام کنند.   اشتیاق برای حفظ قرآن
أکرم البقلوطی درباره استقبال از حفظ قرآن در تونس گفت: مردم تونس علاقه زیادی به حفظ قرآن دارند. بیش از آنچه فکر می‌کنید از دوره‌های آموزش حفظ قرآن استقبال می‌کنند. به عنوان مثال من در شهر کوچکی در شمال تونس زندگی می‌کنم در این شهر بسیار کوچک حداقل دو هفته یک بار ما فارغ‌التحصیلی یک حافظ کل را جشن می‌گیریم.
لازم به ذکر است، أکرم بن زکریا البلقوطی، 24 ساله و دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه تونس است که به‌عنوان نماینده کشورش در رشته حفظ کل سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران در تهران حضور داشت و توانست حائز رتبه پنجم این رشته شود.   آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش‌های مختلف آقایان، بانوان، روشندلان و دانش‌آموزان عصر دیروز(25 فروردین‌ماه) در مصلای امام خمینی(ره) در تهران برگزار شد. محمدجواد مرادی از ایران رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن بزرگسالان را کسب کرد.   گفت‌وگو از سید یاسر موسوی   انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد مهم کشتی ایران در مریوان

رئیس هیأت کشتی مریوان گفت: کشور‌های قزاقستان، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، عراق و ایران در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه به رقابت خواهند پرداخت.

جلال خوشنواز   از اهمیت این رخداد مهم گفت و‌ افزود: تاکنون چنین مسابقات با اهمیتی در استان کردستان و شهرستان مریوان برگزار نشده و تمام تلاش خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مسابقات به کار خواهیم گرفت.

 همزمان با مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان، تیم ملی کشتی کشورمان نیز اردوی خود را در این شهرستان برپا کرده است.

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه تا ۳۱ فروردین ماه در شهر مریوان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • رویداد مهم کشتی ایران در مریوان
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • حضور دو نماینده از خراسان رضوی در مسابقات بین المللی کبدی در بابلسر
  • چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است