Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:08:42 GMT

رونق روستاها در کاهش حاشیه نشینی شهرها تاثیر مستقیم دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۳۳۷

رونق روستاها در کاهش حاشیه نشینی شهرها تاثیر مستقیم دارد

کرمان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : ایجاد زمینه های شغلی در روستاها موجب رونق این مناطق و در واقع کاهش مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی را به دنبال خواهد داشت .

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی عباس سعیدی روز شنبه در نشست هماهنگی رونق تولید در بخش کشاورزی با مشارکت میعن اقتصادی شهربابک، افزود: باید در سالی که به نام رونق اقتصادی نامگذاری شده با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه ماندگاری توام با خلق فرصتهای جدید شغلی را در روستاهای این شهرستان فراهم کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اگر روستا رونق داشته باشد قطعاً مهاجرت به شهرها وجود نخواهدداشت اظهار داشت : در سال رونق تولید، برنامه ریزی می شود تا استعداد تمامی مناطق این شهرستان در حوزه های مختلف بخش کشاورزی شناسایی و از فرصت های بوجود آمده نهایت بهره گیری شود.
براساس این گزارش مدیر روابط عمومی مس شهربابک گفت : با توجه به اینکه مجتمع مس شهربابک معین اقتصادی این شهرستان است،در سه سال گذشته در شهربابک هفتهزار راس گوسفند و بزبا نژاده های پر بازده تلقیح شده که در سال جاری نیز پیش بینی شده قریب به 10 هزار راس دیگر تلقیح مصنوعی شوند.
محمدی افزود: مجتمع مس شهربابک به ایده هایی که موجب رونق تولید شوند وامهای با سود 2 درصد از محل بانک رسالت و 15 درصد از محل بانک ملی پرداخت می کند .
شهربابک در 240کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي روستا حاشيه نشيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل