Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان شوط گفت: جشنواره یکروزه بازی های بومی محلی به مناسبت هفته جوان در روستای گردشگری ' چاوقون' این شهرستان برگزار شد.

سجاد اکبری روز شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط اجتماعی، معرفی روستای گردشگری چاوقون و احیای بازی های بومی و محلی در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این جشنواره با استقبال بیش از 300 نفر از علاقه مندان و مسوولان برگزارشد، افزود: کندیر چکمه، تلیس گئیدسی، قییش گویدو، بیلیک آتماخ، آشیرما گولشی و چک اوزندای از جمله بازی های بومی و محلی ویژه آقایان در این جشنواره بود.
وی ادامه داد: همچنین گجمه داش، خط چکین، جوراب جوراب و طناب زنی بازی های وِیژه بانوان حاضر در این جشنواره در نظر گرفته شده بود.
اکبری اضافه کرد : همچنین شعر خوانی، موسیقی آشیقی، محلی اویونلار، نمایشگاه قره چادر، نان محلی و غذاهای سنتی از برنامه های جنبی این جشنواره بود.
رییس اداره ورزش و جوانان شوط گفت: این جشنواره با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی، دهیاری روستای چاوقون و هیات ورزش روستایی شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا،روستای چاوقون از روستاهای کوهستانی ایران است و در طول دره شوراگل در شهرستان شوط آذربایجان غربی قرار دارد .
این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط معرفی شده است.
7132/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بازيهاي بومي محلي شوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود

صاحبعلی اصغری امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون گفت: جشنواره بین المللی کوچ عشایر می‌تواند نقطه عطفی در ثبت و ضبط آداب و رسوم و فرهنگ عشایر کشور باشد ضمن اینکه این فرصتی است تا مردم در یک مکان جمع شده از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی لذت ببرند.

فرماندار بیله‌سوار مغان افزود: پارسال نخستین جشنواره‌ بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سفیرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار و استقبال بی‌نظیری از آن شد و امسال نیز تصمیم بر این است این جشنواره پررنگ‌تر و پررونق‌تر برگزار شود.

به گفته او، امسال میهمانانی از بیش از ۱۰ استان کشور در بخش عشایری دعوت شده‌اند و میهمانانی از خارج از کشور نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

اصغری برپایی غرفه‌هایی برای عرضه صنایع دستی و نمایش فرهنگ و آداب و رسوم و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان‌های مختلف کشور ، برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی و محلی ، معرفی بهترین محصولات لبنی ، بهترین شتر دوکوهانه ، برنامه پخت انواع آش‌های محلی ، شوی اسب ، موسیقی محلی ، انتخاب قوچ برتر مغانه ، آلاچیق محلی و لباس سنتی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.

فرماندار بیله سوار مغان گفت: تمهیدات لازم ترافیکی و امنیتی و تعیین محل استقرار میهمانان انجام شده و تلاش می‌شود این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • ایلکا سرپرست فدراسیون روستایی و عشایری شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • سرپرست فدراسیون ورزش‌روستایی،عشایری و بازی‌های بومی محلی منصوب شد
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند