Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: اجراي طرح فاضلاب به منظور جلوگيري از چالش هاي زيست محيطي و استفاده از پساب در روستاهاي کوهستاني استان ضروري است.

منصور کشاورزيان روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل نوع بافت کوهستاني دامنه هاي شمالي استان سمنان اجراي طرح فاضلاب روستايي در دستور کار مسئولان قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: اجراي طرح فاضلاب روستايي نيازمند بسترسازي است و اگر اين طرح با کيفيت و استاندارد انجام نشود در بعضي موارد باعث مشکلات زيست محيطي خواهيم بود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان ادامه داد: اجراي طرح فاضلاب در روستاهايي که در کنار سد قرار دارند ضروري بوده و اجراي اين طرح پيامدهاي مثبت زيست محيطي در اطراف سد شهيد شاهچراغي دامغان و سد کالپوش در پي دارد.
کشاورزيان اضافه کرد: با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان، بخشي از طرح فاضلاب روستايي در شهر کلاته رودبار دامغان اجرا شد و براي اين طرح از محل دور اول سفر دولت تدبير و اميد به استان سمنان 50 ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافت.
وي تصريح کرد: با همکاري بانک توسعه اسلامي براي اجراي طرح فاضلاب روستايي در سه منطقه فولادمحله دامغان، طرود شاهرود و حسين آباد ميامي طرح هايي ارايه شد که به دليل رانش زمين در منطقه کالپوش اين طرح در روستاي حسين آباد متوقف شده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: اجراي طرح فاضلاب در روستاي نام‌نيک ميامي، روستاي ابر شاهرود و آستانه و آهوانو دامغان از سوي اين شرکت در دست بررسي است.
به گزارش ايرنا، از مجموع 400 روستاي سمنان بيش از 284 روستا بالاي 20 خانوار جمعيت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامين آب مي شود.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد

حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شاهرود در قالب دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان سمنان گفت: در کنار دشواری در تامین آب برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی، به استفاده بهینه از ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری برای جبران بخشی از این مشکل نیز بی‌توجهی می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل طرح فاضلاب شهری شاهرود سال‌ها معصل اراده‌ای برای اجراست که امیدواریم با درایت و تدبیر دولت مردمی آیت‌الله رییسی انتظار چندین ساله مردم برای بهره‌برداری از این طرح به پایان برسد.

امام جمعه شاهرود همچنین با تقدیر از تلاش دولت برای گازرسانی به همه مناطق کشور گفت: با وجود این خدمات، هنوز برخی مناطق از جمله روستای خارتوران این شهرستان که جزو مناطق دارای ظرفیت بالقوه اقتصادی کشور به شمار می‌روند از این خدمت بی‌بهره هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • اعزام ۳ اکیپ عملیاتی مجهز آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید کرد
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام