Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی با تشریح جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان در روزهای اخیر گفت: به ۶۰۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۳۰ فروردین ۹۸ در ۳۱ استان کشور بیش از ۳۴۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ۶۰۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده و ۸۳۴۵ نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این روزها ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۵۷۰۰۷ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵۱۶۵ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

سلیمی ادامه داد: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۸۵ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۹۱۵ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۸۰۲ از امدادگران و نجاتگران اقدام کردهاند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امداد و نجات خسارت سیلاب سیل هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتقال ۵۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۸۴ نفر و امدادرسانی به ۱۳۳ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۵ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر این ۱۶۷ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۱۲۲۵ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه ۱۰۲۳ تیم نوروز امسال فعال هستند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی بیش از ۵۷ هزار نفر از مسافرین، مشارکت ۲۶ هزار و ۲۷۹ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی ۱۸۰۰ مکان و ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به ۶۰۲۱ نفر از جمله خدمات این حوزه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه به ۱۲۳۸۷ نفر، سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون در ۱۱ هزار و ۶۷۳ نفر و توزیع چهار هزار و ۱۱۶ بسته افطاری را از دیگر خدمات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۶۰۶ کودک از فضای دوستدار کودک بهره مند شدند.

وی برگزاری ۱۸۲۹ مسابقه را از جمله برنامه‌های فرهنگی ایستگاه‌های هلال احمر بیان کرد و گفت: در این مدت ۳۸۶۹ بسته فرهنگی و بیش از ۱۵ هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور توزیع شده است.

کد خبر 6064416

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۷۱ حادثه دیده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در کردستان
  • امدادرسانی هلال احمر کردستان به ۷۱ نفر حادثه‌دیده در طرح نوروزی
  • برخورداری ۷۰ هزار بیمار از خدمات درمانی هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک