Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد اشرف غنی اعلام کرد که تدابیر لازم برای لویه جرگه اتخاذ شده است به مردم و سیاسیون اطمینان می‌دهیم که در لویه جرگه مشورتی تبلیغات انتخاباتی صورت نمی‌گیرد، صلح محور اصلی لویه جرگه خواهد شد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در نظر دارد تا لویه جرگه مشورتی صلح را 10 روز آینده با حضور نمایندگانی از سراسر این کشور در کابل برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از رهبران احزاب سیاسی و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کردند زیرا آنها نگرانند که اشرف غنی از این جرگه در راستای اهداف انتخاباتی استفاده کند.

تحریم لویه جرگه مشورتی توسط نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رئیس اجرایی دولت افغانستان: دلیلی برای برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح وجود ندارد

«ضیاالحق امرخیل» مشاور ارشد اشرف غنی و معاون کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح با اشاره به این موضوع تصریح کرد که لویه جرگه با محوریت موضوع صلح برگزار خواهد شد.

وی افزود: تدابیر لازم اتخاذ شده است، به رهبران سیاسی و مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که تبلیغات انتخاباتی در لویه جرگه مشورتی صلح صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر، دولت افغانستان تاکید کرده است که با لغو شدن نشست قطر حالا لویه جرگه مشورتی صلح برای دولت این کشور در اولویت قرار دارد.

«شاه حسین مرتضوی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد: با توجه به لغو نشست قطر، اولویت ما برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح است.

وی افزود: دولت قطر در برابر فهرست ارائه شده از سوی دولت افغانستان فهرست جداگانه‌ای را پیشنهاد کرد که این کار اهانت به افغانستان محسوب می‌شود.

واکنش طالبان به تعویق نشست قطر؛ کابل با ایجاد بی‌نظمی سعی در تغییر خط مشی کنفرانس داشت

قرار بود روز گذشته نشست قطر بین احزاب سیاسی، نمایندگان دولت افغانستان و طالبان برگزار شود.

دولت افغانستان در نظر داشت که هیئت مذاکره کننده 250 نفر را به نمایندگی از دولت و احزاب سیاسی این کشور به نشست قطر اعزام کند اما این نشست از سوی دولت قطر لغو شد.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد