Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا، با اتکا به گزارش «مولر»، خواستار آغاز فرایند استیضاح وی در کنگره شد.

 الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، در پیامی توئیتری، خواستار آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور شد و دلیل خود برای طرح چنین خواسته‌ای را نیز شواهد موجود مبنی بر سوءرفتار وی طبق جزئیات ارائه‌شده در گزارش رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق در پرونده روسیه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیتر خود نوشت: شدت این سوء‌رفتار نمایندگان منتخب هر ۲ حزب دموکرات و جمهوریخواه را به کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی و انجام تکلیف سیاسی‌شان مجاب می‌کند. این به آن معنا است که مجلس نمایندگان باید فرایند استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده را آغاز کند.

وارن همچنین از وجود شواهدی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با هدف کمک به ترامپ سخن گفت و تاکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا مانع از تحقیق پیرامون این مسئله شده است.

این سناتور آمریکایی حین طرح درخواست خود به فرازی از گزارش مولر اشاره کرد مبنی بر اینکه کنگره حق دارد در راستای حفظ انسجام قوه قضائیه، مانع از استفاده مفسدانه رئیس‌جمهمور از حدود اختیارات خود شود.

گفتنی است پنجشنبه شب، نسخه تعدیل شده گزارش مولر منتشر شد.

مولر معتقد است وی اختیار احضار ترامپ را داشت اما این کار را نکرد چون موجب «تأخیر عمده» در تحقیقات می‌شد.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی