Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@09:23:31 GMT

بازدید شهردار تهران از تاق‌کسری

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۵۹۷

بازدید شهردار تهران از تاق‌کسری

تین‌نیوز | 

پیروز حناچی شهردار تهران و شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران از ایوان مدائن یا طاق‌کسرا در جنوب شرقی بغداد پایتخت عراق بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی شهردار تهران و شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز جمعه از طاق‌کسرا یا ایوان مدائن به‌عنوان برجسته‌ترین آثار تاریخی عراق مربوط به دوران پادشاهان ساسانی بازدید به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی و هیأت همراه پس از زیارت مرقد سلمان فارسی صحابی جلیل پیامبر اسلام (ع) در ایوان مدائن حضور یافتند.

در این بازدید که مسئولان عتبه مرقد سلمان فارسی نیز حضور داشتند، توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت این اثر تاریخی برجسته و اقدامات دولت عراق برای حفظ، نگهداری و مرمت آن ارائه شد.

حناچی هم آمادگی شهرداری و شرکت‌های ایرانی را برای همکاری درزمینهٔ مرمت آثار تاریخی عراق به‌ویژه ایوان مدائن اعلام کرد.

شهردار تهران پیش‌تر نیز در دیدار خود با مقامات عراقی ازجمله شورای استان، استاندار و شهردار بغداد با اشاره به مسئولیت شهرداری تهران در مرمت آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی این شهر، آمادگی این شهرداری و سایر مجموعه‌های ذی‌ربط در ایران برای همکاری با عراق در این زمینه را اعلام کرده بود.

حناچی و هیأت همراه چهارشنبه‌شب به دعوت رسمی ذکری علوش همتای بغدادی خود برای گسترش همکاری‌ها بین بغداد و تهران به پایتخت عراق سفرکرده است.

وی روز پنجشنبه در نخستین روز سفر خود به بغداد علاوه‌بر شهردار این شهر، جداگانه با استاندار، رئیس و اعضای شورای استان بغداد نیز دیدار و گفتگو کرد.

حناچی در این دیدارها پیشنهاد‌هایی در خصوص همکاری در حوزه‌های مختلف شهری ارائه کرد که مورد استقبال طرف‌های عراقی قرار گرفت و مقرر شد در دیدارهای بعدی ازجمله سفر آتی شهردار بغداد به تهران و نیز کمیسیون مشترک دو کشور پیگیری و تکمیل شود.

ایوان مدائن یا طاق‌کسرا به‌رغم اهمیت بی‌نظیر تاریخی اما در سال‌های اخیر به دلایل عمدتاً امنیتی مورد بی‌توجهی قرارگرفته و به گفته کاظم الشمّری نماینده ائتلاف الوطنیه در پارلمان عراق به دلیل بی‌توجهی و عدم مرمت، در معرض تخریب کامل قرار دارد.

در پی انتشار اخباری مبنی بر تخریب بخشی از طاق‌کسرا یا ایوان مدائن، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق اواخر اسفندماه گذشته ضمن بازدید از این منطقه تاریخی دستور رسیدگی به وضعیت آن را صادر کرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهردار تهران پیروز حناچی طاق کسری ایوان مدائن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از در بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه، مذاکرات رسمی دوجانبه انجام خواهند داد. در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • اظهارات جنجالی کسری ناجی درباره ارتش اسرائیل
  • روایت کسری ناجی از سانسور گزارشش توسط ارتش اسرائیل
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد