Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف، کولاک برف در استان‌های غربی، شمال غربی، شمال و شمال شرقی طی ۴ روز آینده خبر داد. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ اقتصادی اقتصاد ایران راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز شنبه 31 فروردین بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان و از بعدازظهر شنبه  رگبار باران گاهی با وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با بارش تجمعی بین 10 تا 25 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اوایل فردا شب اول اردیبهشت و طی روز دوشنبه دوم اردیبهشت بارش باران و برف و  وزش باد  در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل،  زنجان، دامنه های البرز در شمال  استان‌های قزوین، البرز و تهران،  و بارش باران در استانهای گیلان و مازندران با بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمال‌غرب کردستان بین 30 تا 60 میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین 20 تا 40 میلیمتر پیش بینی شده است.

اخطاریه های هواشناسی درباره باران سیل آسا در نیمه شرقی و امواج 2.5 متری در خلیج فارسهشدار هواشناسی به کشاورزان

سازمان هواشناسی با اعلام این‌که از روز دوشنبه بتدریج با تشدید جریان‌های شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می شود، توصیه کرده است؛

«طی یکشنبه شب تا صبح سه شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه های البرزغربی، لغزندگی،  کاهش شدید دید به سبب مه  در جاده های کوهستانی البرز و شمالغرب پیش بینی می شود که  سبب ترافیک و اختلال، در  تردد جاده ای می شود.

از  یکشنبه  تا پنجشنبه موج کاهش نسبی دما  بین 5 تا 7 درجه سلسیوس از شمالغرب تا شمالشرق کشور پیش بینی می‌شود که  کاهش دما در استان‌های شمالغرب، تهران،  استانهای مرکزی کشور  و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و  در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه  خواهد بود.  

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن  در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب  و جاده های کوهستانی البرز و  شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و  رعایت نکات ایمنی،  ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین  بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با  رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر  پیش‌بینی می‌شود. 

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,77,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه سازمان هواشناسی وزارت راه سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ۶ استان / دمای صفر درجه‌ای در همدان

به گزارش پارس نیوز، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و احتمال ریزش سنگ از کوهستان در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان و فردا در خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

همچنین برای فردا در برخی نقاط شرقی، غربی و مرکزی کشور، بارش پیش‌بینی شده است.

در این وضعیت لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

آسمان تهران امروز (۲۵ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی فردا یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا همدان با کمینه دمای ۰ و ۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد سردترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود./ منبع : مهر

دیگر خبرها

  • استقرار جوی پایدار در البرز/ روند افزایش دما پیش بینی می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • مدارس هرمزگان روز سه شنبه ۲۸ فروردین غیرحضوری شد
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • پیش بینی احتمال بارش خفیف باران در زنجان
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • تداوم بارش باران در خراسان رضوی
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
  • بارش شدید باران در ۶ استان / دمای صفر درجه‌ای در همدان