Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@15:21:39 GMT

کاهش شدید تجارت ایران و اروپا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۷۴۹

کاهش شدید تجارت ایران و اروپا

آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات اقتصادی اتحادیه اروپا(یورو استات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و 28 عضو این اتحادیه در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با افت قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

با وجود وعده های اروپایی ها برای حفظ منافع ایران در چارچوب برجام، واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی یک شانزدهم شد و صادرات به ایران نیز به کمتر از نصف رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبادلات دو طرف در دو ماهه نخست 2018 بالغ بر 3.72 میلیارد یورو بوده که این رقم در دو ماهه نخست امسال یک پنجم شده و به 756 میلیون یورو رسیده است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه های ژانویه تا فوریه 2019 به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در دو ماهه نخست سال 2018 بالغ بر 1.563 میلیارد یورو اعلام شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال به 620 میلیون یورو کاهش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست 2019 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل یک شانزدهم شده و به 136 میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال قبل 2.157 میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

افت قابل توجه تجارت اتحادیه اروپا با ایران در دو ماهه سال 2019 که تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران بازگشته است نشان می دهد این اتحادیه به رغم وعده های خود نتوانسته است از منافع ایران در چارچوب توافق هسته ای دفاع کند. کشورهای اروپایی با پیروی از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران واردات نفت از ایران را در دو ماهه نخست سال 2019 متوقف کرده اند و صادرات کالا به ایران را به کمتر از نصف رسانده اند.

بر اساس این گزارش، آلمان با واردات 37 میلیون یورویی، بزرگترین واردکننده کالا از ایران در بین کشورهای اروپایی طی دو ماهه نخست 2019 بوده است. این کشور همچنین با صادرات 222 میلیون یورو کالا به ایران بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در این دوره بوده است./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بهروز قره‌بیگی گفت: میزان تجارت در ایام نوروز بستگی به فعالیت خود تجار و بازرگانان دارد و هیچ محدودیتی در مرز‌ها برای تجارت وجود ندارد.
نیرو‌های مستقر در گمرکات مرز‌های کشیک بندی هستند تا بازرگانان برای تجارت با مشکلی روبرو نشوند.
ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: البته در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و جاده‌ای برای خودرو‌های سنگین بازرگانان کمتر به مرز‌های مراجعه می‌کنند.
با توجه به تمهیدات دیده شده بازرگانان و تجار هیچ مشکل و محدودیتی در ایام نوروز برای صادرات و یا واردات ندارند.
بر اساس اعلام گمرک خوزستان، در ۱۱ ماهه سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد
در خوزستان ۲ مرز خاکی و هفت بندر تجاری برای امر صادرات و واردات استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال جاری
  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان