Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@21:06:05 GMT

علی دایی و روغن‌نباتی‌های کهنه!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۹۷۳

به گزارش پارس نیوز، 

بعد از شکست سایپا مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، ظاهرا نباید اتفاق عجیب‌وغریبی رخ می‌داد، اما فردای این مسابقه، جنجال بزرگی به راه افتاد که تا امروز ادامه دارد. ماجرا از این قرار بود که یک سایت منتسب به باشگاه پرسپولیس خبر داد علی دایی با دریافت ۳۵۰ میلیون تومان از این باشگاه، به طور کامل طلب قدیمی خود را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایی که از این خبر برآشفته بود، دست به افشاگری دوباره‌ای زد و علیه صندوق حمایت از پیش‌کسوتان و قهرمانان و بسیاری از مسائل مبهم سال ۸۹ در فوتبال ایران صحبت کرد.

دایی در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان اصفهان در اظهارنظری از نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی خواست تا با ورود به پرونده‌های مشکوک فوتبال، جلوی فساد‌های رخ‌داده را بگیرند: «من نه‌تن‌ها از کمیته اخلاق، بلکه از قوه قضائیه محترم، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌خواهم به مسائلی که در این فوتبال هست، ورود کنند.

من خوشحال می‌شوم نهاد‌های نظارتی ورود کنند و نه‌تن‌ها حساب من، بلکه حساب نزدیکانم را رصد کنند و ببینند چه پول‌هایی و از کجا به حسابمان ریخته می‌شود. ببینند یک کارمند ساده چطور پول به حساب خودش و نزدیکانش واریز می‌شود. از خدایم است که به این مسائل رسیدگی شود. از کمیته اخلاق می‌خواهم که به همه مسائل ورود کند تا برسند به کسانی که مسائل دیگری را رقم زده‌اند. ببینند چه کسانی در سال ۸۹ مبالغ میلیاردی روغن‌نباتی در شرکت پیش‌کسوتان داشتند و چه بحث‌های میلیاردی در روغن‌نباتی وجود داشت و چه دست‌هایی در کار بود و به بحث ال‌ای‌دی‌های آن زمان ورود کنند. در مورد بحث بلیت‌فروشی و بلیت‌هایی که به شرکت تبلیغات محیطی تحویل می‌شد، به کجا‌ها فروخته می‌شد و پولش کجا‌ها رفته است. در بحث بازی‌های خارج از خانه چه بلیت‌های تقلبی‌ای که چاپ شد و به فروش رفت».

ماجرای روغن‌نباتی

علی دایی، سرمربی سایپا، در این نشست خبری بار دیگر کد‌هایی داد و از چندین پرونده فساد مالی در فوتبال ایران پرده برداشت که جای بررسی دارد. اولین صحبت دایی مربوط به فساد‌های صندوق پیش‌کسوتان است که او مدعی شده در این شرکت پول‌های میلیاردی با خریدوفروش روغن‌های نباتی جابه‌جا شده و ال‌ای‌دی‌هایی نیز خریداری شده که هیچ‌وقت بررسی نشد.

برای روشن‌شدن کد‌هایی که دایی داده، باید به ۹ سال پیش رجوع شود؛ جایی که او به خزانه‌دار وقت فدراسیون فوتبال می‌تازد و عملکرد‌های بحث‌برانگیز او را زیر سؤال می‌برد؛ دایی در صحبت‌های تازه‌اش فقط به کلی‌گویی اشاره می‌کند، ولی برای روشن‌شدن بیشتر موضوع باید به مطلبی که روزنامه گل در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۸۹ با تیتر «تغییر مشکوک خزانه‌‎دار فوتبال» نوشت، پرداخت؛ روزنامه گل بحث روغن‌نباتی‌ها و البته ال‌ای‌دی‌هایی را که دایی این روز‌ها مطرح می‌کند این‌طور توضیح می‌دهد: محمدتقی خزایی که یکی از مدیران بسیار نزدیک به علی‌آبادی بود و همراه با رئیس قبلی سازمان تربیت‌بدنی وارد دستگاه ورزش کشور شد، چند ماه پیش از مدیرعاملی صندوق حمایت از پیش‌کسوتان و قهرمانان کنار گذاشته شد و جای خود را به سیدرضا عاصمی، مدیر جوان و مورد اعتماد علی سعیدلو داد، اما پس از این جابه‌جایی، خزایی تا اوایل همین هفته صندلی خزانه‌داری فدراسیون مهم فوتبال را در اختیار داشت و حتی برای تماشای بازی ایران مقابل برزیل در جایگاه ویژه ورزشگاه شیخ زاید شهر ابوظبی پشت‌سر سعیدلو و علی‌آبادی نشست.

به نظر می‌رسد اگر برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده برای اخراج خزایی میان مدیران ارشد فدراسیون فوتبال مطرح بود، چند روز پیش از مجمع عمومی بین سایر اعضای رأی‌دهنده رسوخ می‌کرد و قاعدتا به گوش رسانه‌ها هم می‌رسید. بااین‌حال تغییر گازانبری خزانه‌دار می‌تواند به کنفرانس مطبوعاتی سه هفته پیش دکتر عاصمی هم مرتبط باشد که طی آن به‌شدت برخی موارد مبهم دوره مدیریتی خزایی در صندوق حمایت مورد اشاره و حمله قرار گرفت؛ مسائلی مثل پرونده میلیاردی روغن‌نباتی و یا معامله شش میلیاردتومانی LED بازی‌های کشور‌های اسلامی که اکنون در کنجی خاک می‌خورد! در کنار این نشانه‌ها، به حضور پررنگ محمدتقی خزایی در پرونده شکایت علی دایی از فدراسیون فوتبال می‌رسیم که بار‌ها چهره این مدیر مالی را روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون فرستاد.

در همان مقطع، عده‌ای از مدیران رده‌بالای فوتبال، تقصیر خروج یکی از اسناد مالی قرارداد دایی را که در برنامه نود هم افشا شد به گردن خزایی انداختند و او را به بی‌دقتی در حفظ اسناد ارزشمند و محرمانه مالی متهم کردند. بنابراین می‌توان دو ماجرای فوق (پرونده‌های صندوق و شکایت دایی از فدراسیون) را پیش‌زمینه‌هایی برای عزل خزانه‌دار در میانه راه دوره چهارساله‌اش قلمداد کرد، اما مثلث احتمالات و زمینه‌های خلع خزایی به پرونده تبلیغات محیطی در لیگ هشتم برمی‌گردد؛ جایی که طبق گفته مقامات آگاه در سازمان لیگ حرفه‌ای، هنوز نزدیک به دو میلیارد تومان از تعهد صندوق حمایت از قهرمانان و پیش‌کسوتان به سازمان لیگ محقق نشده و مدیران فوتبال در سازمان تربیت‌بدنی و همچنین صدا‌و‌سیما دنبال گرفتن حق وصول‌نشده خود هستند.

یکی از مدیران سازمان لیگ که تمایلی به انتشار نامش ندارد، در این رابطه می‌گوید: «هنوز نزدیک به دو میلیارد تومان از قرارداد دو فصل پیش تبلیغات دور زمین لیگ را نگرفته‌ایم و این در حالی است که مطالبات لیگ نهم به طور تمام‌وکمال به حساب سازمان لیگ واریز شده است و هیچ طلبی از دفتر نمایندگی صدا‌و‌سیما در تبلیغات محیطی فوتبال باقی نمانده! این موضوع کم‌لطفی و شاید ضعف مدیران قبلی را می‌رساند که هنوز نتوانسته‌اند پول تعهدشده لیگ هشتم را بپردازند».

صحبت‌هایی که دایی در تازه‌ترین کنفرانس خبری‌اش مطرح کرده، اگرچه مربوط به این روز‌ها نیست، ولی به نظر می‌رسد او از اینکه چنین پرونده‌هایی مغفول مانده شاکی است؛ پرونده‌هایی که در سال ۸۹ در رسانه‌ها واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. در همان سال، سیدرضا عاصمی که بعد از برکناری محمدتقی خزایی به‌عنوان رئیس صندوق حمایت از پیش‌کسوتان منصوب شده بود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا در مهرماه ۱۳۸۹ ابهامات مربوط به روغن نباتی و ال‌ای‌دی‌های خریداری‌شده را به ضرر هنگفت به فدراسیون فوتبال ربط داد و گفت: «حدود هفت میلیارد تومان مطالبات مالی وصول‌نشده داریم؛ به‌عنوان‌مثال از سال ۸۶ در معامله روغن‌نباتی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ضرر کرده‌ایم. همچنین متأسفانه بازی‌های کشور‌های اسلامی برگزار نشد. خرید LED به مبلغ شش میلیارد تومان رقم کلانی است. ما به زحمت تعهداتمان را انجام دادیم. البته بخش عمده‌ای از قرارداد پرداخت شده بود. اکنون ۱۲ کانتینر با بار LED در مجموعه ورزشی آزادی هست که برخی از آن‌ها حتی به درد نمی‌خورد».

ابهام در تبلیغات محیطی

ابهام دیگری که علی دایی در نشست خبری مطرح کرد، برمی‌گردد به تبلیغات محیطی سازمان لیگ و خسارتی که این سازمان به شرکت تحت قرارداد خود از جیب فوتبال پرداخت کرد. به نظر می‌رسد اشاره موردنظر علی دایی علاوه‌بر اتفاقات سال ۸۹ به داستان اخیری که در این زمینه رخ داد هم برمی‌گردد؛ ماجرا از این قرار بود که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال خسارت باورنکردنی ۶۹ میلیاردتومانی به مجری تبلیغات محیطی محکوم شد که ۲۳ میلیارد آن مربوط به سال اول این قرارداد است. در سال دوم نیز همان اشتباهات (عدم تعهد سازمان لیگ نسبت به قرارداد با این شرکت) تکرار شد تا مبلغ ۴۶ میلیارد تومان دیگر شرکت کانون ایران‌نوین بتواند خسارت بگیرد.

هیچ‌وقت این خسارت بزرگ به فوتبال ایران بررسی نشد که چطور ۶۹ میلیارد تومان که حق باشگاه‌های ایرانی است از بین رفت. گفتنی است شرکت فناپ بعد از ایران‌نوین با سازمان لیگ قراردادی دوساله به امضا رساند که فصل گذشته قرارداد سال دوم این شرکت فسخ شد تا طرح واگذاری تبلیغات محیطی فوتبال به سازمان لیگ واگذار شود.

بخش دیگری از اعتراض دایی درباره بلیت‌فروشی‌های تقلبی و خارج از مسائل قانونی در لیگ برتر است. بعد از تساوی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در اصفهان نیز سعید آذری، مدیرعامل ذوبی‌ها، نسبت به فروش بلیت‌ها در ورزشگاه فولادشهر اعتراض شدیدی داشت و در صفحه اینستاگرام و بعد در مصاحبه‌ای وعده داد شنبه اسناد بلیت‌فروشی در این مسابقه را منتشر خواهد کرد. این اعتراضات، اما شاید از سوی دایی پایان ماجرا نباشد، چراکه شهریار فوتبال ایران پیش‌تر هم صحبت‌های مهمی را مطرح کرد که جنجال بزرگی را در فوتبال ایران به راه انداخت و حتی یقه تیم خودش را هم گرفته بود. علی دایی زمانی که سرمربی پرسپولیس بود، بار نخست بعد از شکست ۲ بر یک در اهواز مقابل فولاد خوزستان درباره حضور غیرقانونی بازیکنان فوتبال در زمین به دلیل کارت‌های جعلی پایان‌خدمت جنجال عجیبی به راه انداخت.

این موج به‌راه‌افتاده فوتبال بسیاری از فوتبالیست‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار داد؛ از جمله حسین ماهینی، سروش رفیعی و ... که مجبور شدند به مدت دو سال به تیم‌های نظامی بروند و فوتبال خود را ادامه دهند. مورد دوم، اما فراگیرتر از اولی بود؛ اعتراض دایی به سوت‌های محسن قهرمانی در دیدار با سپاهان در اصفهان. قضیه کارت‌به‌کارتی که دایی مطرح کرد، خیلی‌ها را زیر آب برد؛ محرومیت محسن قهرمانی و عکاس و بدن‌ساز راه‌آهن اتفاقاتی بود که با افشای دایی درباره این پرونده رخ داد. با صحبت‌های جدید دایی باید دید این‌بار در صورت بررسی فساد‌های قدیمی فوتبال در سال ۸۹، چه کسانی محکوم خواهند شد؟

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سایپا پرسپولیس باشگاه پرسپولیس علی دایی فوتبال ایران اصفهان قوه قضائیه وزارت اطلاعات فوتبال پول اخلاق تبلیغات ایران فدراسیون فوتبال بازی برزیل خاک تلویزیون سازمان لیگ زمین مجموعه ورزشی آزادی لیگ برتر فولاد خوزستان بازی تبلیغات رسانه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟

آمار نگران‌کننده‌ای درباره روند افزایشی برخی بیماری‌ها در کشور مطرح می‌شود که ۵۰ درصد آن‌ها نتیجه عادت‌های بد غذایی است، عادت‌هایی که با اصلاح آن‌ها بار بیماری در نظام سلامت هم تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش همشهری، تقریبا از ۱۹۴۵ میلادی تا کنون در این روز در ۱۵۰ کشور جهان، برنامه‌های خاصی به منظور یادآوری و افزایش آگاهی عمومی و تفهیم گرسنگی و فقر اجرا می‌شود. غذا آنقدر اهمیت دارد که بی‌توجهی به آن می‌تواند منجر به تشدید بیماری‌های غیرواگیر (NCD) شود.

این در حالی است که در ایران هم پژوهش‌های علمی بسیار انجام و مقالات معتبری منتشر شده که نشان می‌دهد حدود ۵۵ درصد از بیماری‌های غیرواگیر عامل تغذیه‌ای دارند. یعنی اگر برنامه غذایی افراد مختلف در جامعه در طول ۲۴ ساعت شامل ۵ گروه اصلی غذاها؛ شامل کربوهیدرات و قندها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، میوه و سبزیجات و شیر و لبنیات باشد و انرژی خود را از همه این گروه‌های غذایی بگیرند، ۵۰ درصد بار بیماری‌های غیرواگیر (NCD) در نظام سلامت کاهش پیدا می‌کند.

بررسی فرهنگ غذا در میان ایرانیان نشان می‌دهد که عادات بد غذایی آن‌ها را بیمارتر کرده و نظام سلامت هم با آمار نگران‌کننده‌ای از اضافه‌وزن، چاقی، دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی – عروقی و آلزایمر مواجه است.

جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انجمن تغذیه ایران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تشریح این عادات غذایی به نکات جالبی اشاره می‌کند که با اصلاح آنها، سلامت افراد کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

از اسراف مواد غذایی تا غذا‌هایی که زیاد می‌پزند

میرزای رزاز اولین و مهم‌ترین عادت غذایی بد در میان مردم ایران اسراف مواد غذایی و تولید قابل توجه ضایعات مواد غذایی می‌داند و می‌گوید: ضایعات غذا در ایران ۳۵ میلیون تن و در کل اتحادیه اروپا ۹۰ میلیون تن در سال است. بیشترین ضایعات هم مربوط به نان، میوه، برنج و سبزیجات است. اصلاح این فرهنگ می‌تواند در تثبیت امنیت غذایی و حل مشکل سوءتغذیه در میان افراد کم‌برخوردار اثربخش باشد.

به گفته دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه فرآوری و طبخ غذا هم در سبک زندگی ایرانی‌ها مناسب نیست و در توضیح بیشتر بیان می‌کند: بدترین روش‌ها را برای پخت غذا داریم. از جمله سرخ‌کردنی‌ها که جزو سبد اصلی غذا‌های روزانه هستند. مواد غذایی که بیش از اندازه سرخ می‌شوند، آسیب جدی برای سلامت دارند. این درست که برخی غذا‌های سنتی ما حاوی سرخ‌کردنی‌هاست، اما این شیوه باید در حد تف‌دادن باشد، نه این که ماده غذایی در روغن غوطه‌ور شود. خانواده‌های ایرانی، ذائقه کودکان‌شان از همان اول با غذا‌های بسیار چرب و سرخ‌شده عادت می‌دهند که در دوران نوجوانی تغییر این ذائقه کار سختی خواهد بود.

وی با بیان این که مدت زمان طبخ هم یکی دیگر از مشکلات است، عنوان می‌کند: گاهی پیش می‌آید که غذا را به مدت ۷ تا ۸ ساعت می‌پزیم و نتیجه این کار، از بین رفتن کیفیت غذاست، پخت بیش از حد، بیشترین آسیب را به مواد مغذی غذا می‌زند. در این باره بهتر است از زودپز استفاده کنیم یا زمان طبخ را به روش‌های مختلف کاهش دهیم. این اصطلاح اشتباهی است که طبخ طولانی یعنی جاافتادن غذا، هر قدر بیشتر بپزد، بی‌کیفیت‌تر می‌شود.

رژیم‌های نامتعادل در زندگی‌های شور

رئیس انجمن تغذیه ایران با بیان این که ایرانی‌ها دو برابر سرانه دنیا نمک مصرف می‌کنند، این سرانه را در جهان روزانه ۵ گرم عنوان می‌کند و می‌گوید: سرانه مصرف نمک در ایران بیش از ۱۰ گرم است. مصرف نمک موجب بروز بیماری فشار خون بالا در سنین مختلف به خصوص میانسالی می‌شود. عوارضی از جمله فشار خون، بزرگ شدن عضله قلب، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، سنگ کلیه، پوکی استخوان، سرطان معده و سکته مغزی را به دنبال داشته باشد.

او ادامه می‌دهد: یکی دیگر از فرهنگ‌های اشتباه تغذیه‌ای در کشور ما تمرکز برخی اقشار جامعه روی رژیم‌های خاص و تبعیت از افراط و تفریط در برخی مواد غذایی است. به عنوان مثال برخی افراد صرفا رژیم کربوهیدارت یا پروتئین را رعایت می‌کنند. ما رژیم متنوع و متعادل نداریم و رژیم‌های تک‌غذایی در مردم ایران بسیار شایع است. رژیم متنوع یعنی ۵ گروه غذایی وجود داشته باشد؛ از جمله شامل کربوهیدرات و قندها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، میوه و سبزیجات و شیر و لبنیات باشد که افراد به صورت روزانه انرژی خود را از همه این گروه‌های غذایی به نسبت‌های مختلف دریافت کنند.

میرزای رزاز درباره آسیب حذف برخی مواد غذایی از رژیم غذایی روزانه با رعایت رژیم‌های تک غذایی بیان می‌کند: اشتباه در عادات غذایی درتمامی اقشار جامعه وجود دارد و صرف‌نظر از مشکلات اقتصادی که منجر به کاهش قدرت خرید مواد غذایی می‌شود، ما با افرادی مواجه هستیم که اقدام به حدف یک ماده غذایی از سبد غذایی خود می‌کنند. افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی داریم که می‌گویند روغن خوراکی را از زندگی خود حذف کرده‌اند. این در حالی است که ۳۰ درصد انرژی دریافتی باید از روغن‌ها صورت بگیرد و اگر آن را حذف کنیم، ظرف چند ماه، فرد دچار سوءجذب می‌شود.

او تاکید می‌کند: با حذف روغن خوراکی ۴ ویتامین اصلی (آ، ای، کا و دی) محلول در چربی جذب بدن نخواهد شد. این افراد افتخار هم می‌کنند که به عنوان مثال چند ماه است که لب به روغن نزده‌اند و مواد غذایی را به صورت آب‌پز و بخارپز دریافت کرده‌اند، در حالی که این اقدام‌شان در درازمدت منجر به عوارض جدی برای آن‌ها خواهد شد و بیماری‌زا خواهد بود.

برخی افراد هم مواد غذایی از جمله نان، برنج و سیب‌زمینی را حذف می‌کنند که با این کار پایه نیاز بدن به کربوهیدرات مختل می‌شود و انرژی دریافت نمی‌کنند. این اقدام بدن را وارد واکنش‌های بسیار سختی می‌کند، به این صورت که هر چه می‌خوریم در نهایت تبدیل به گلوکز می‌شود، ولی بدن وارد فرآیند پیچیده‌ای شده و این آسیب‌زاست.

روغن‌هایی که سرطان به خوردتان می‌دهند

رئیس انجمن تغذیه ایران یکی دیگر از عادت‌های غذایی را خوردن فست‌فود‌ها و غذا‌های بیرون از خانواده عنوان می‌کند و می‌گوید: جامعه امروزی ما به شدت تمایل به مصرف غذا‌هایی فست‌فودی و آماده‌شده در بیرون خانه دارد. مشکل این غذا‌ها رعایت نکردن اصول مبانی تغذیه‌ای است. به عنوان مثال روغن سرخ‌کردنی که تهیه این غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد عمدتا مانده و جوشیده هستند. این روغن‌ها را بعد از هر بار پخت عوض نمی‌کنند و در صورت کم شدن به آن اضافه می‌شود.

او ادامه می‌دهد: در این روغن‌ها که روزانه ۱۰ تا ۱۲ساعت می‌جوشند، رادیکال آزاد و مواد سرطان‌زا تولید می‌شود که ما آن‌ها را همراه با غذا‌ها می‌خوریم و متوجه آسیب‌زا بودن آن‌ها نیستیم. این آمار نگران کننده که درباره روند افزایشی بیماری‌ها به وجود آمده به دلیل همین جزئیاتی است که ما به آن‌ها توجه نداریم.

میرزای رزاز در پاسخ به این سؤال که آیا فست‌فود‌ها باید به طور کامل حذف شوند یا می‌توان آن‌ها را در خانه تهیه کرد، بیان می‌کند: به هر صورت میل جامعه امروز استفاده از چنین غذا‌هایی است و اگر آن را در خانه تهیه کنند، به مراتب سالم‌تر خواهد بود. البته استفاده از این مواد غذایی مثل سوسیس و کالباس نباید جزو اصلی برنامه غذای افراد شود، مصرف یک یا دو بار در ماه چندان مشکل‌ساز نیست، چون این محصولات عمدتا کیفیت مطلوبی ندارند.

دیگر خبرها

  • راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد
  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • فرصتی طلایی که طارمی از دست داد
  • علی دایی را محروم کردم، شیشه ماشینم را شکستند!
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟