Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:55:11 GMT

گزارش مولر به نفع ترامپ در انتخابات 2020

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۰۷۳

گزارش مولر به نفع ترامپ در انتخابات 2020

تهران- ایرنا- در همان ابتدا که بازرس مولر گزارش داد، کاملا به نفع ترامپ تمام شد که اعلام کرد پیروزی ترامپ هیچ ارتباطی به دخالت روس‌ها در انتخابات نداشته، اما گزارش کلی که به کنگره رفت گزارشی بود که هنوز خیلی از بخش‌های آن روشن نشده بود به طوری که تمام ابعاد و اضلاع مورد بررسی واقع شده باشد.

علی بیگدلی استاد دانشگاه در یادداشتی در روزنامه آرمان، نوشته است: مولر در همان گزارش اولیه هم اعلام کرد هیچ نقطه ابهامی در گزارش کاملش در روابط ترامپ با روسیه بر سر انتخاباتش وجود نداشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ابتدا گفته شد، در فضای عمومی آمریکا خیلی تاثیرگذار و کاملا به نفع ترامپ تمام شد و ترامپ هم اعلام کرد اظهارنظرکنندگان، دشمنانش بوده‌اند.

اما کنگره، مخصوصا حزب دموکرات قانع نشد که این گزارش محدود می‌تواند تمام جنبه‌های عملکرد ترامپ و احتمالا روسیه را در انتخابات 2016 به روشنی بیان کند و چون خیلی راضی نشدند، خواهان این بودند که هم این گزارش به‌طور کامل منتشر شود و هم اگر لازم باشد، وزیر دادگستری وارد این ماجرا شود تا به‌طور روشن قضیه را مطرح کند. بنابراین در این حالت ابهام باقی مانده ولی از آنجا که آن گزارش اولیه کاملا به‌نفع ترامپ تمام شد، در فضای عمومی هم این قضاوت به‌وجود آمد که ترامپ دخالتی نداشته است.

پستی و بلندهایی هم که بعد از گزارش به‌وجود آمده و قطعا به تحریک دموکرات‌ها دارد صورت می‌گیرد و الان هم به این شکل و صورت آمده که آقای مولر را در این ارتباط کنار گذاشتند و سراغ وزیر دادگستری رفته‌اند، در ایجاد عدم محبوبیت ترامپ چندان موثر نبوده. حالا باید منتظر گزارش نهایی باشیم تا ببینیم از درونش چه بیرون خواهد آمد. اما اگر عملکرد ترامپ را در دو بخش بررسی کنیم شاید به یک نتیجه واحد و متفاوتی برسیم و آن اینکه سیاست داخلی و سیاست خارجی‌اش کاملا از هم جدا هستند و میزان امتیازآوری ترامپ در سیاست داخلی بسیار بالاست. او هم توانسته میزان بیکاری را کاهش دهد و هم میزان دستمزدها را افزایش داده، وضع اقتصادی آمریکا را بهبود بخشیده است. البته در سیاست داخلی هم نقطه ضعف‌هایی از جمله زندانی‌کردن کودکان و جداکردن بچه‌ها از پدر و مادرشان دارد، ضمن اینکه بر لاتین‌تبارها و حتی سیاهپوست‌ها نیز فشار وارد می‌کند ولی آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال این هستند که منافع اقتصادی‌شان چطور تامین می‌شود.

ترامپ در سیاست داخلی تلاش می‌کند که قیمت بنزین را افزایش ندهد. برای اینکه برای آمریکایی‌ها بنزین از نان شب هم اهمیت بیشتری دارد. حتی ترامپ به‌رغم اینکه وزیر خارجه ایالت متحده در آمریکا حضور دارد، اما بر سر مسأله نفت و افزایش تولید امارات متحده با حاکم ابوظبی گفت‌وگو کرده است. بنابراین نشان می‌دهد که برای آمریکایی‌ها مسأله افزایش قیمت بنزین خیلی اهمیت دارد. اما ترامپ در سیاست خارجی چندان موفق نبوده است. ترامپ به‌طورکلی در ارتباط با منطقه خاورمیانه در ایران و سوریه موفق نبوده و در عراق نتوانسته به یک نقطه روشن برسد. ارتباطش با ترک‌ها تقریبا به حالت بلاتکلیفی درآمده و ترکیه درحال خارج‌شدن از بستر ناتو و سوق به‌سمت روس‌هاست. در رابطه با کره‌شمالی هم نتوانست به نتیجه مطلوبی دست یابد. در مورد ونزوئلا وضعیت گوایدو نسبت به اوایل کاهش بیشتری پیدا کرده. ضمن اینکه آمریکایی‌ها چندان به سیاست خارجی کاری ندارند و توده‌های عمومی بیشتر به مسائل داخلی خود نگاه می‌کنند.

سندرز با نگرش‌های دموکراتیک و گاهی هم سوسیالیستی تلاش کرد لاتین‌تبارها، سیاهپوست‌ها و توده‌های فقیر آمریکا را به سمت خود بکشد و باز هم مسأله اوباماکر را مطرح کرد که از جهت بهداشتی نگران آینده‌شان نباشند. جو بایدن هم بعد از دست‌دادن فرزندش تا حدودی گوشه‌نشینی اختیار کرد و به نظر می‌رسد که چندان عنصر مطلوبی برای حزب دموکرات نباشد که بخواهد در برابر ترامپ قدرت‌نمایی کند ولی تاکنون مشخص‌شده حزب دموکرات نتوانسته یک فرد قدرتمند در برابر ترامپ به میدان بیاورد. با توجه به اینکه وضعیت آمریکا همانند اروپا نیست که بتوان از قبل نتیجه انتخابات را تا حدودی مشخص کرد، چون گاهی گروه‌های پرقدرتی در اواخر وارد انتخابات می‌شوند و مسیر را برهم می‌زنند. همین الان به نظر می‌رسد وضعیت ترامپ رضایت‌بخش باشد و شاید بتواند به دور دوم هم برسد.

*منبع: روزنامه آرمان،1398،1،31
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آرمان گزارش مولر انتخابات ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین پلیس نیویورک می‌گوید این مرد خودش را در منطقه «منهتن» در نیویورک، جایی که دونالد ترامپ منتظر محاکمه در دادگاه است خودش را به آتش کشیده و آتش‌نشان‌ها در تلاش برای اطفای حریق هستند.این اتفاق بعد از آن رخ داد که دادگاه ۱۸ عضو هیئت منصفه دادگاه و ۶ جانشین او را برای رسیدگی به پرونده رئیس‌جمهور سابق در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن تعیین کرد. یک سخنگوی اداره آتش‌نشانی نیویورک گفت: «یک مرد در محوطه بیرون این دادگاه خودش را به آتش کشید. هنوز در حال گردآوری جزئیات هستیم.»برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این فرد برای برای مداوا راهی بیمارستان شده است. این اتفاق در پارکی در مقابل دادگاه رخ داده که مسئولان از آن برای برگزاری تجمعات، هم در حمایت از ترامپ و هم ضد او استفاده می‌کنند. دادگاه کیفری ترامپ تحت تدابیر شدید امنیتی در طبقه پانزدهم این دادگاه با حضور نیروهای سرویس مخفی و همچنین نیروهای پلیس دادگاه برگزار می‌شود.

کد خبر 845614 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ