Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال گذشته اظهار داشت:‌ از سال 97 تعرفه‌ای برای این مسئله نداشته‌ایم و معاونت  حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران لایحه را  تفسیر و بر اساس آن عوارضی را  دریافت کرد که این مسئله شکایت شهروندان را به همراه داشت و ما نیز نظرمان را کتباً اعلام کردیم که این عوارض نباید اخذ می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس شورای شهر تهران نامه‌ای در این زمینه  به شهرداری ابلاغ کرد و از نظر ما اخذ عوارض قانونی نیست، البته هر نوع استفساریه یا سوالی را که شهردار بیان کند، در شورای شهر آن را مطرح و بررسی می‌کنیم ولی نظر ما همان نظر رئیس شورای شهر تهران است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس راهور هم نظرش با ما یکی است و یکی از دستگاه‌های نظارتی کشور هم طی مکاتباتی اعلام کرده که اخذ عوارض در سال 97 غیرقانونی بوده است، ادامه داد: البته برای سال 98 باید به این نکته توجه داشت که دیگر زوج و فرد وجود ندارد و این مسئله به حلقه دوم تبدیل شده است.

علیخانی اعلام کرد:‌مبنای ورود و خروج در سال 98 دیگر بر اساس زوج و فرد بودن خودروها نیست و این مسئله بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک است که پلیس نیز عضو آن بوده و این موضوع را تأیید کرده اس. 

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 بر اساس این مصوبه تغییراتی انجام گرفته است ولی باید به این نکته توجه داشت که اخذ عوارض برای سال 97 هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

وی گفت: اگر شهردار تهران استفسار کند باید این موضوع در صحن بررسی و بعد از آن به هیأت تطبیق اعلام و رأی نهایی اجرایی شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه احتمال بازگشت عوارض غیرقانونی در سال 97 به شهروندان وجود دارد، گفت: این مسئله قابل انجام است و باید محاسبه شود؛ اگر قرار بر برگشت این عوارض باشد مبلغ آن به حساب کارت شارژ شهروندان منتقل و افراد می‌توانند از آن برای محدوده ترافیک سال 98 استفاده کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران حمل و نقل شهرداری تهران شهر تهران شهرداری شورای شهر رئیس شورای شهر تهران پلیس راهور ترافیک شهردار تهران طرح ترافیک زوج و فرد محمد علیخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است:

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کد خبر 6081876 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی