Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@12:56:13 GMT

ميزان ماليات املاک در سال 98 تعيين شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۲۱۰

ميزان ماليات املاک در سال 98 تعيين شد

خبرگزاري آريا - مصوبه هيات وزيران در خصوص تعيين ارزش معاملاتي املاک در سال 98به ميزان 6درصد ميانگين قيمت روز ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، هيات وزيران در جلسه 18فروردين ماه 1398به پيشنهاد مشترک وزارت خانه هاي امور اقتصادي و دارايي، کشور، جهاد کشاورزي، راه و شهرسازي و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و به استناد تبصره (3) ماده (64) اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم، درصد ارزش معاملاتي املاک که ماخذ ساير عوارض قرار مي گيرد را تصويب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براين اساس «مأخذ محاسبه ساير عوارض و وجوه موضوع تبصره 3ماده 64اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم - مصوب 1394- در سال 1398، معادل سي و شش درصد (36%) ارزش معاملاتي خواهد بود که با رعايت نصاب مقرر در صدر ماده مذکور (شش درصد (6%) ميانگين قيمت روز) تعيين شده است».
همچنين با توجه به مفاد تصويب نامه مذکور، به ‌منظور رعايت حقوق اشخاص مشمول عوارض و ساير وجوه موضوع تبصره 3ماده 64قانون، ادارات کل امور مالياتي مراکز استان ها و ادارات تابعه آنان موظف هستند اطلاع‌رساني لازم را در خصوص رعايت نصاب تعيين شده در مصوبه يادشده به مراجع ذي‌ربط (نظير شوراهاي اسلامي شهر/ بخش/ روستا، شهرداري ها، ادارات ثبت اسناد و املاک، راه و شهرسازي و جهاد کشاورزي) به عمل آورند.
ضمنا در مواردي که ميزان ارزش معاملاتي املاک توسط دستگاه‌ها و ساير مراجع قانوني از ادارات امور مالياتي استعلام مي‌شود، موضوع ضرورت رعايت نصاب يادشده را در پاسخ به استعلامات مربوط مورد تأکيد قرار دهند.
اين مصوبه از سوي اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري براي اجرا ابلاغ شده است.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"
  • مجلس مصوبه‌ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد