Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:39:35 GMT

280 نفر پارسال در تصادفات جاده ای زنجان جان باختند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۲۱۵

280 نفر پارسال در تصادفات جاده ای زنجان جان باختند

زنجان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: سال گذشته 280 نفر بر اثر حوادث ناشی از تصادفات در جاده های این استان جان باختند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 219 نفر بود.

دکتر مهرداد ستاره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شمار جان باختگان ناشی از تصادف های جاده ای این استان در سال گذشته و به نسبت مدت مشابه سال گذشته 27.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

85 صدم درصد رشد دارد.
وی اظهار داشت: در مدت یاد شده وضعیت متوفی در هنگام تصادفات 122 نفر راننده، 128 نفر سرنشینان و 30 نفر به عابر اختصاص داشت.
این مسئول ادامه داد: بنابر این میزان فوتی های سرنشینان و راننده در تصادفات جاده ای استان در سال گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 60 درصد و 11.93 صدم درصد رشد نشان می دهد.
ستاره اعلام کرد: طی مدت یاد شده 26 مورد از تصادف های به وقوع پیوسته بر حسب محل تصادف در جاده های خاکی روستایی اختصاص داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 46 نفر ثبت شده بود،کاهش 43.48 صدم درصدی دارد.
وی اضافه کرد: برحسب شهرستان نیز 166مورد از مرگ های ناشی ازتصادفات جاده ای استان در 12 سال گذشته در زنجان، 60 مورد در ابهر، 41 مورد خدابنده،هفت مورد خرمدره و 6 مورد نیز درشهرهای طارم و ماهنشان به ثبت رسیده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان یاد آور شد: شمار فوتی های تصادفات جاده ای در شهرهای استان طی سال گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شامل ابهر، خدابنده و زنجان به ترتیب 71.43درصد، 28.13 و 26.72درصد افزایش داشته و این تعداد در شهرهای خرمدره و طارم با کاهش 41.67درصدی و 42.86درصدی مواجه بوده است.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث تصادفات جاده اي پزشكي قانوني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، امروز شرایط جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی را برای استان انتظار داریم که گاهی با وزش باد همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا پیش از ظهر فردا / جمعه/ ادامه دارد، یادآور شد:‌ از بعدازظهر فردا شاهد نفوذ امواج ضعیفی به استان خواهیم بود که منجر به افزایش ناپایداری، پوشش ابر و افزایش نسبی سرعت وزش باد می شود.

قدیمی اظهار داشت: تا روز چهارشنبه هفته بعد این امواج همچنان در استان مستقر خواهد بود و از بعدازظهر جمعه تا چهارشنبه هفته بعد احتمال رگبار باران خفیف و پراکنده و رعد و برق در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه هفته آینده نوسانات قابل توجهی نداریم، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی سه سردترین و چورزق با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۹ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۲۲ درجه، ابهر سه و ۲۱ درجه،‌ خرمدره هفت و ۳۰ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۵ درجه، سلطانیه یک و ۲۱ درجه و ماهنشان هفت و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود