Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@18:43:58 GMT

سرما، دلیل تاخیر ورود پیاز به بازار

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۴۴۶

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ٥٢٠ هزارتن پیاز بهاره در کشور تولید شود، گفت: نیازی به واردات این محصول نداریم. ناطقان: حسین اصغری در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اعلام آمادگی پاکستان برای صادرات پیاز به ایران اظهار داشت: با توجه به میزان سطح زیرکشت و مقدار تولید، کمبودی در زمینه پیاز نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه بارندگی و سرما اجازه نداده که پیازها به بار بنشینند، گفت: امسال درخت‌ها هم دیرتر از سال‌های قبل به مرحله برگ و شکوفه‌دهی خواهند رسید.

وی افزود: با این حال جای نگرانی وجود ندارد و به فاصله چند روز بعد از گرم شدن و مساعد شدن هوا، محصول می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی تولید برای محصولاتی مانند پیاز، فصل به فصل انجام می‌شود، گفت: سطح زیرکشت بهاره پیاز ١٣ هزار هکتار و پیش بینی تولید بهاره این محصول ٥٢٠ هزار تن است.

اصغری درباره اینکه عدم رسیدگی پیازها به دلیل سرما باعث گرانی این محصول شده یا صادرات عام، اصلی است، گفت: ما درباره سرما می‌توانیم نظر بدهیم؛ اما درباره صادرات باید افراد ذی صلاح آن اظهارنظر کنند.

وی درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی در نهایت مجوزی برای واردات پیاز صادر می‌شود؟، افزود: با توجه به اینکه تولید کافی است، فکر نمی‌کنم مجوزی برای این کار صادر شده باشد و این مساله صحت داشته باشد.

در همین زمینه، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مساله در حد فضای مجازی بوده و احتیاجی به واردات نیست.

وی اضافه کرد: در این زمینه چیزی هم به ما گفته یا ابلاغ نشده است. منبع: مهر برچسب ها: پیاز ، بازار ، تاخیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیاز بازار تاخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:   تولید تخم «تریپلویید» ماهی قزل‌آلا (تخم تمام ماده عقیم) با هدف اصلاح و بهبود نژاد این محصول در اصفهان آغاز شد.

محمدرضا عباسی افزود:  تولید تخم تریپلویید ماهی قزل‌آلا با حمایت سازمان شیلات ایران و پشتیبانی علمی دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود.

او گفت: اقدامات دیگر برای اصلاح نژاد (ایجاد لاین) نیز در حال انجام است و جزو طرح‌های علمی و تحقیقاتی ما محسوب می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اقدام‌های مورد اشاره، افزایش کمی و کیفی تولید را در پی خواهد داشت.

عباسی افزود: تخم تریپلویید ماهی قزل‌آلا از جمله محصولات صادراتی است و کشور‌های مختلف از آن استقبال می‌کنند لذا در صورت رفع موانع، قادر خواهیم بود بخش قابل توجهی از آنها را صادر کنیم.

اوتصریح کرد: «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید نیز از جمله محصولات تولیدی اصفهان است و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه از آن تولید می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با تلاش مجموعه تولیدی «آبزی نگین شایان» فریدونشهر نخستین محموله تخم چشم‌زده تمام ماده به تعداد ۳۰۰ هزار قطعه در یک سال اخیر به تاجیکستان صادر شد.

عباسی ادامه داد: وابستگی شدید به تخم چشم زده خارجی در سال‌های گذشته در کشور وجود داشت، اما این شرکت از نخستین مجموعه‌های ایرانی است که توانست محصول مذکور را تولید کند و در راه کاهش وابستگی گام بردارد.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • کاهش قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان
  • قیمت برنج ایرانی سقوط کرد
  • کاهش قیمت برنج ایرانی
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان